Guest chil100 Posted September 11, 2005 Posted September 11, 2005 takk for alle svar, og sorry for skrivefeil og dårlig språk(dyslektisk) Den har altså automatgir(noe kanskje alle har?) 1986 modell. Når jeg har den i feks nøytral og setter den i drive smeller det i bakakslingen, nøkker til liksom. Må være noe slark en plass.. men jeg har absoulett ikke peiling på slikt.. hva kan jeg sjekke? Bilen er også veldig rar på gassen(hvis du ikke har kjørt den før er den et helvete, jeg er vant med den nå så det går jo fint) Den er meget MEGET følsom, så må være veldig forsiktig i begynnelsen. Reversen er ENDA verre, må trykke eksremt sakte inn hvis jeg skal få en myk start. Hva kan dette skylles? Takk for svar, og igjen sorry for det dårlige språket Quote
Frode Posted September 12, 2005 Posted September 12, 2005 Du har to foringer som diffen din "henger" i, disse er sikkert kaputt slik at hele diffen vrir seg når du setter den i gir, samt at det er to "gummiledd" på drivakslingen din som sikkert også er kaputt, de gjør at det tar litt "tid" før den "kobler inn", den vrir seg liksom en runde før det er stopp.....disse tilsammen gir slike slag og smell....Bytt disse, de på akslingen(Balatakoblingene) kan du enkelt bytte selv, men foringene som diffen henger i er jeg litt usikker på, kan være en trenger noe spesialvertøy, tror du kan bytte dem uten å måtte ta ned diffen..... Lykke til... Quote
Guest HAHU Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 HeiHvis vacuum slangen til girkassa har hoppet av vil girkassa gire med fullt sjaltetrykk og med rykkete gange og harde slag i drivverk som resultat. Quote
Recommended Posts