Jump to content

Recommended Posts

Posted

La merke til en R107 som har kjørt litt over gjennomsnittet. Ser pen ut dog.

16_531825830.jpg

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=22600316

Har jo hørt om folk som er medlem av "millionklubben" og slikt tidligere, noen som vet hvordan det fungerer? Er det bare å sende inn dokumentasjon på km-stand når den tid kommer?  :lol:

16_-49479100.jpg

EDIT: Endret tittel på tråden, diskusjonen dreide vel i den generelle retningen  :lol:

• Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Første jeg la merke til var veteranskiltet. Det har jeg aldri sett på en slik 107 tidligere

faktisk. Har nok vært mange flotte sommerkvelder med den der ja! Flotte biler! Om du

tar bilder av din km stand, får BOS til å bekrefte det, så er det vel bare å sende bilde

og dok til Stuttgart for å få slik diplom?

Posted

Hadde jeg enda hatt dokumentasjon på km-standen min.

Appråpå dok, det er vel få som justerer OPP km/stand, så det er vel ingen fare for at

du trenger all verdens dok på det heller?

Nei, det var det jeg lurte litt på. Nå har jeg et godt stykke igjen, men har jo for lengst sluttet å ta regelmessig service hos merkeverksted. I alle tilfeller er det jo ikke snakk om penger i bildet, så om noen ønsker å "lure" seg til et slikt diplom, må vel det være opp til den enkelte.. Hadde vært gøy å finne ut av dette  :lol: ..Så er jeg klar om drøye 100 000 km  :lol:

Posted

Tror det skal holde å svinge innom bos. Er diplom på 250, 500, 750 og 1 mill veit jeg, får vel også med et slik merke til å sette i grillen. En av kravene er at motor og girkasse stemmer med chassisnr.

IMG_3431.jpg

Guest 3409
Posted

WOW. Dette visste jeg ikke, og bilen min har rullet 400 000! Gosh!  :shock:

Posted

Dette skal jeg prøve å huske på med min s123 når jeg passerer 250km i 2030  8)

Jeg er på 498.000 nå. Har tenkt på dette tidligere, og tror jeg må stikke innom BOS snart. Litt spent på om motoren er original. Det er en kvittering fra Mercedes i Tyskland som blant annet inneholder innmontering og utmontering av motor, ukjent av hvilken grunn. Forrige eier mente det skulle ha vært byttet motor, men kvitteringa er på ca. 4500 mark, rundt 20.000 kroner, noe som neppe holdt til ny motor.

Hvor finner man egentlig motornummeret?

Posted

Er ikke bilen din innkjørt enda?

Nei  :lol: 250-en har akkurat rundet 350 000  :) Jeg får stikke innom BOS en tur tenker jeg, dette virket jo veldig gøy! Mon tro om jeg kan få for 250 000 km nå? Hadde jo vært gøy å prøve å få komplett samling en gang  :lol:

Posted

Tror det skal holde å svinge innom bos. Er diplom på 250, 500, 750 og 1 mill veit jeg, får vel også med et slik merke til å sette i grillen. En av kravene er at motor og girkasse stemmer med chassisnr.

IMG_3431.jpg

Får ta meg en tur innom og få 250.000 merke jeg da...

Posted

Tror ikke motor må være orginal for å få diplom/grillmerke. Kan ellers nevne at visst du kan dokumentere det, så kan du få diplom+ jakke nål for kjørte km i mercedes. Mener det er for 100k 250k 500k 1000k. Mener å huske at jakkenålen for 1000k er laget i gull med en diamant på..

Slik ser de ut:

mb_190b_1959_Daren_Beal_pins.jpg

og her er en diplom:

mb_190b_1959_Daren_Beal_200k.jpg

Posted

Tror ikke motor må være orginal for å få diplom/grillmerke. Kan ellers nevne at visst du kan dokumentere det, så kan du få diplom+ jakke nål for kjørte km i mercedes. Mener det er for 100k 250k 500k 1000k. Mener å huske at jakkenålen for 1000k er laget i gull med en diamant på..

Hvordan kan man dokumentere kjørelengde man selv har kjørt? Nå har jeg nettopp begynt, men det hadde jo vært litt artig å ha et lite mål  :lol:

Posted

Hvordan kan man dokumentere kjørelengde man selv har kjørt? Nå har jeg nettopp begynt, men det hadde jo vært litt artig å ha et lite mål  :lol:

Det er jo litt vanskelig og dokumentere, men det hjelper muligens med en loggbok?

Posted

Får tipse en på jobben som har en 124 250 D, den nærmer seg 600k nå :)

Ikke Flatin vel ??

Det er en hvit 250D som flyr på Gol som har gått 561.000 nemlig

Nope, er en sølvfarget 250D og navnet er Eriksen, men kmstanden var skremmende lik  :)