Hufsa Posted May 28, 2010 Posted May 28, 2010 Hei, må vell prøve å lage en tråd om "ny" bilen jeg da Har allerede hatt den i 2 uker, uten å legge ut et eneste bilde av den, så må si at jeg er litt treig... Bilen er vist en slik Mercedes 190E, ganske så standard, ennå vertfall Hentet fra russer siden. VIN WDB2010241A524377 Model 190 E AUSTRALIA Chassis 2010241A524377 Engine 102962 10 237334 Transmission 717412 01 381874 Order 0 9 229 09130 Delivery date 09.08.89 Dealer Stuttgart branch (229) Interior cloth black (061) Paint 122 mother of pearl grey metallic (с 01.01.1986) Options 240 outside temperature indicator (с 01.03.1982) Må ha en ny en, da denne er ødelagt 412 electric sliding roof with tilting device (с 01.07.1983) 428 manual five-speed transmission (с 01.01.1970) 430 headrests in the rear (с 01.01.1977) 466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993) 518 Becker radio Avus cassette, full stereo, Kurier, AM/FM (с 01.08.1986 по 30.11.1990) 591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972) 620 emission control system vehicles with catalyst technique (с 01.03.1985 Kjøpte den av Charlie her på forumet, om noen har hørt om han? :P Som noen sikkert vet, så bor her mister Charlie, helt nederst i landet, så det er ikke bare bare å hente bilen. Vertfall, jeg og en kamerat tok flyet ned til Sola flyplass, der Charlie møtte opp i en alltids så flott W116, for å kjøre oss til Dekk1 Forus, der vi skulle hente bilen Osv... På turen hjem, fikk vi beskjed at viss vi fulgte en eller annet vei(husker ikke hvilken), så ville vi være på rett veg mot Oslo, også videre til Trondheim. Turen hjem gikk no greit utenom at GPSn(Møkk ), ledet oss på villspor i flere mil, gjennom en turist vei mot Oslo, som måtte bare være stengt midt i med en Bom, som ikke åpnet om en uke Så da var det bare å snu, tenkte vi, men det var ikke bare bare det heller, da vi ikke viste hvor vi var henn, å GPSn ville bare ha oss gjennom den bommen! På veien tilbake gjennom Sirdal eller noe, kjørte vi på en stakkars Bever, vi selvfølgelig ikke kunne bare kjøre ifra, som vi måtte ta livet av, så da fant jeg fram en SVÆR og tung stein, på størrelse av en felg, som jeg smelte av rett i hodet på Beveren (2 gang for å være sikker). Å i det jeg skulle til å dytte bort Beveren, som lå der sånn som en smellfeit katt på ryggen, var det en gammel kar i en Volvo 850, som stoppa og spurte hva som hadde skjedd. Vi sa no hva som hadde skjedd, å fikk spurt han om hvor vi kunne komme oss til veien ut mot Oslo, sa han at vi måtte kjøre mot Evje der han skulle, så vi kunne følge etter han. Å SATAN hvor han kjørte var jo greit over fartsgrensa 12mil i strekk på standard Norske fylkesveier. Bortsett fra dette så gikk turen forholdsvis greit, menne var litt av en tur verfall Av ting som jeg har gjort på bilen, er det vanlige som å bytte olje, oljefilter, tennplugger, bensinfilter, vindusvisker. Så har jeg byttet over noe av det som stod på gamlebilen, slik som Phillips X-treme power H4 pærene led parklysa, blåe H3 pærene, Optima yellow top batteriet, og noen av baklys pærene. Da gjenstår det bare Sony spilleren, Momo rattet og AMG felgene som det er bestilt nye dekk til. Har også skiftet grill(var dårlig passform ), å lakkert innmaten svart. Det jeg hadde tenkt videre med bilen er å: -Senke 40mm forran og bak med Eibach fjærer, å 1ener puter forran og 2er bak -Avantgarde grill -Sperre diff. -AMG utbyggerkitt til framskjermene -Sorte baklykter -Ny Eksospotte -Stivere stabstag -Toning av ruter -Bakrute senker -Stereoanlegg -Lakkering Kanskje Noe av det jeg kommer på.. Tore Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 28, 2010 Posted May 28, 2010 Gratulerer med kjøpet Hufsa! Flott bil Quote
iNDiANER Posted May 29, 2010 Posted May 29, 2010 Så ut som en pen bil dette! Charlie er en velkjent person her i miljøet, tror du har fått deg en god bil da. Høres ut som dere har prøvd å kjøre over Brokke suleskar, det er en fin tur, bare synd veien ikke var åpnet enda. Du er nok ikke den første som har kjørt den veien og kommet til stengt bom. Hehe Quote
Hufsa Posted May 29, 2010 Author Posted May 29, 2010 Takk for at folke syns den ser bra ut, men er ikke perfekt, så det må ordnes! Mente som en spøk, om noen kjente til Charlie, for han kjenner jo alle til.... Noe av det som er "negativt/feil" med bilen er: -Førersetet er slitt, på den vanlige plassen ved sia på seteryggen og nede på sia. -Felgene har litt kast, men de skal no bort uansett (Så dekkene selges, Nye Vredestein hi-trac 185/65-15.)( Har også noen 18" Dunlop dekk, 235/40-18 og 265/35-18 ) -Litt rust i jekkfester, å noe overflate på lakk. -Dør trekkene burde kanskje byttes, da de er tatt av engang å ikke sotte på ordentlig(?) -Hattehylla er kappa/skjært i, for å få plass til noen stygge Boss 6x9" høyttalere, pluss at det ikke er høyttalere forran -kilometertelleren tuller(etter jeg trykka på knappen for å nulle ut)og bensin måleren lever sitt eget liv under halv:Pså i svinger så rykker bilen for å vise at den er snart tom -Varmapparatet blåser kaldluft på høyre side, men på venstre er det varmt -Får ikke til å låse bilen på førerdøra, men klarer låse opp der (har ikke turt å ta i noe hardt da) Da var vell det meste skrevet opp, så det er jo bare bagateller og pirk. Men de må jo fikses de å Ellers er jeg fornøyd med den ja Prøve montering av felger Ser no bra ut dette, bare med nye dekk forran og bak nå så Quote
Tor H Posted May 29, 2010 Posted May 29, 2010 Ser ut til at du må ha myyye smalere dekk da i hvert fall! Ser fin ut bilen! Quote
Hufsa Posted May 29, 2010 Author Posted May 29, 2010 Det der er 265/35, som står bak på 18"erne. Men 225/35 kommer Quote
Hufsa Posted June 1, 2010 Author Posted June 1, 2010 Tror ikke det blir 225/35 lell jeg , blir aaaalt for mye strekk. 245/35-17 på 9,5" felg, å noe mere enn det, vil kanskje ikke se ut? Så nye dekk blir på 215/40 og 245/35, da blir det likt forran og bak, å likens som originalt. Quote
Tor H Posted June 1, 2010 Posted June 1, 2010 Det blir nok i overkant mye etter min mening, men hver sin smak! Quote
Hufsa Posted June 1, 2010 Author Posted June 1, 2010 Er vell ikke så ille det der? akkurat passe, syns no jeg. mere enn det der blir for mye..... Quote
Tor H Posted June 1, 2010 Posted June 1, 2010 Når dekkside ikke lenger ligger inntil felgkanten er det for mye for min del. Quote
Hufsa Posted June 1, 2010 Author Posted June 1, 2010 Men til gjengjeld, så har jeg en mindre bil enn deg å da mindre bil=mindre dekk Quote
Tor H Posted June 2, 2010 Posted June 2, 2010 Og mindre felg? Hehe, neida. Det er du selv som skal like bilen! Gjør det slik du selv synes blir bra! Quote
CHARLIE Posted June 2, 2010 Posted June 2, 2010 Se dette ja! Da har du endelig ordnet deg biltråd. Skal bli spennende å følge med på hva som skjer fremover. Jeg er i første omgang veldig nyskjerrig på om du klarer å få til felg-prosjektet ditt. Jeg er redd at bakfelgene dine blir litt for breie, men følger som sagt spent med på utviklingen. Quote
Hufsa Posted June 22, 2010 Author Posted June 22, 2010 Har ikke vert lett å oppdatere her i det siste :S Bilder av prøvemontering av framfelgene Tar litt borti skjermen forran ved sving, men skal ha på mindre dekk så det vil gå bra. Er da ikke så ille dette? er jo såvidt utom... prøvde å kjøre sånn som dette, å det subba fælt Måtte bare Ellers så har jeg fått i meg bakrute senker, som skal på Å så har jeg fått i meg slike Må vell muligens kappe av litt av sveiva, siden den vil kanskje komme borti satt på Momo rattet fra 123 har jeg å. Om noen vil ha dette så kan jeg gå med på å bytte i ett Momo competion ratt eller noe. Quote
Hufsa Posted June 22, 2010 Author Posted June 22, 2010 God dagen folkens! Har ennå ikke fått på 18"erne, fordi jeg venter med å få dekkene mine. Har fått de jeg skal ha forran da, 215/35, å det blir ikke så mye dekk nei vertfall forran. Så har jeg heller ikke fått montert bakrute senkern da. Prøvde å lakke den for litt siden, men det ble en alt for lys farge, så det blir kjøpt en boks etter lakkode på Autoproduct nord i Trondheim, så sa skal det bli bra. Kankje det blir igjen litt lakk til jeg får tatt rusta, som er under saccoen bak. Ellers så skal jeg prøve å få til lys på denne igjen Var så rart koblet opp, så jeg skal trekke opp nytt elnett(ikke akkurat så avansert da ). Så håpe jeg får den klar til Våler treffet Har ikke noe tilhengerfeste jeg da, men en kompis skal slepe den, med sin 190, så det blir vell knall... Fant et bilde av en med likense felger som jeg har, men bare 8,5" hele veien da. Men er tøffere med 10" bak ja Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted June 22, 2010 Posted June 22, 2010 He he, en slik combilcamp er jo helt konge! Fin bil Hufsa! Quote
Hufsa Posted June 22, 2010 Author Posted June 22, 2010 Tøft med Combi camp ja! Var egentlig tiltenkt til Passaten og 123n, men sånn ble det ikke Så viss den skal henge etter en såppas grom 190, så må vell den også moddes litt? Det jeg har tenkt da: Lakke den grå, slik som bilen. Montere på bakaksling fra en gammel framhjulstrekker kanskje (4x100) sånn at jeg får på noen stilige 13" felger eller mindre på den. Noe forslag til hva som kunne ha vert tøft på den? Quote
Hufsa Posted June 30, 2010 Author Posted June 30, 2010 En liten teaser Kjøpt meg 40/40mm Eibach fjærer og ett nytt endeledd på høyre sia, da det var greit slakke der ja Quote
Recommended Posts