Condor Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 M 104 - 300 CE 1990 modell Vi har et problem med overnevnte bil. Problem: bilen må startes to til tre ganger før den begynner å gå ordentlig. Målet er her å få motoren til å starte og gå på første forsøk. Det som hittil er gjort : 1) Bensinpumper + bensinfiltre er skiftet. 2) Plugger + pluggledninger + rotor + fordelerlokk er skiftet. 3) Den ene sensoren som styrer tempen (den med 4 plugger) er skiftet. Er det noen som har noen gode ideer for å fikset dette ”kjedelige” problemet ? Quote
Condor Posted May 26, 2010 Author Posted May 26, 2010 Hei Alexander! Hyggelig å høre fra deg igjen. Sitter hos Knut Ivar. Ok. Vi får sjekke det også..... sitter det på "vanlig" sted ? P.s jeg trenger fortsatt det kuffertrommet vi har pratet om.... Quote
Alexander Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 Koffertlokket sitter på bilen så det kan du hente... og overspenningsreleet står bak batteriet. Ta med Knut Ivar og kom til Gol i morgen. Quote
Thomas H. Posted May 27, 2010 Posted May 27, 2010 Hadde en med noenlunde makent problem. Skiftet tomgangsregulatoren. Funket fint etterpå. Kjøpte det for øvrig brukt for 700,-. Quote
SigurdB Posted May 27, 2010 Posted May 27, 2010 Gjelder problemet både på varm og kald motor? Hvilke plugger bruker du? Min ble mye bedre å starte nå jeg gikk over fra denso til orginale plugger (beru). Koster ikke allverden heller ca 220 kr hos bos Quote
Recommended Posts