Jump to content

Recommended Posts

Posted

Her har dere bruksvogna ;) Har vært i familien siden 92, så overtok jeg bilen i 08...

Bilen er en vanlig 2l forgasser, med litt rustne skjermer...

Bildene tatt den dagen jeg tok over bilen

IMG_0526.jpg

IMG_0524.jpg

IMG_0523.jpg

IMG_0527.jpg

Bilen sto da i 5 års tid på ett lite landbruk, når jeg tok den frem. Hvor den da hadde det litt fuktig.

Er for det meste hjulbuene på høyre side som er rustne  :roll:

Men året 08 ble det bare byttet skiver og klosser, pluss starter og hovedsylindern til bremsene, så gikk den igjennom EU kontroll uten mangler :D Litt seinere på året ble det byttet clutch pluss utløserlager, ettersom det hadde gått 290 000, så var det ikke så ille mye belegg igjen

År 09 var det ny runde med Eu for å komme inn i riktig rekkefølge med tanke på registreringsdato`n.

og da blei det byttet hele eksosanlegget utenom manifolden pluss knirkeforinger spissingstag bak, bærekuler foran og endeledd foran. Ble også påkosta nye 17" felger og 215/40 dekk

Bilde001-1.jpg

Bilde005-1.jpg

Bilde002.jpg

Posted

Super duper deilig bil! :D må si at jeg har mer sansen for denne type look enn å klemme på ett body kitt :)

ps. visker din er på feil side ;)

Posted

Super duper deilig bil! :D må si at jeg har mer sansen for denne type look enn å klemme på ett body kitt :)

Viskern er på rett side, var vell ved faceliften at den kom på andre siden med "124 Style" visker :wink:

Posted

legg også tilmerke att de kun er ei spyler dyse på panseret 8)

• 1 year later...
Posted

Har hatt bilen på løftebukken i dag, etter jobb. For å se over hva som var av deler som må kjøpes inn før PKK...

Det som må handles inn er :

- Bremseskiver + klosser foran og bak

- Hjullager VSB + VSF

- Øvre bærearmene (camberstagene) bak begge sider

- Knirkeforing VSB

- Knekt fjær VSB

- Lenkearm til stabstag HSB

- Ytre stabstagforingene foran

Ettersom bilen har såppass høy bruksverdig, så påkoster jeg denne.... Litt synd med rusta på`n, men bilen blir for det meste brukt til jobben og til butikker, så da går`e vel bra

Ellerså hadde det vært fristene å kjøpt seg ny bruksbil, men ``orker`` ikke ha nyere MB enn W201/w124 pga slitedeler o.l.... Så da holder det med det en har :)

Posted

Tok noen bilder i høstmørke i dag, etter en rask utvendig vask :)

008.jpg

011.jpg

029.jpg

Håper på å bruke mårra ettermiddag/kveldinga til å reperere feilene på den ;)

Og hele lyktepusserarmer ønskes kjøpt...

020.jpg

• 3 months later...
Posted

Titta litt under panseret på denne her også idag :)

007.jpg

Byttet motorolje + filter, og etterfylt litt div. væsker...

Vogna (500E) til sjefen idag, fikk også nytt motorledningsnett. Pga motorfjusk, gikk så pent etter å ha skiftet ledningsnettet så :) (var ikke jeg som byttet ledningsnettet men)

004-2.jpg

Bilen er litt lettere demontert pga at motoren har vært ute og blitt pakket om