Sigbjørn H Posted May 25, 2010 Posted May 25, 2010 Her har dere bruksvogna Har vært i familien siden 92, så overtok jeg bilen i 08... Bilen er en vanlig 2l forgasser, med litt rustne skjermer... Bildene tatt den dagen jeg tok over bilen Bilen sto da i 5 års tid på ett lite landbruk, når jeg tok den frem. Hvor den da hadde det litt fuktig. Er for det meste hjulbuene på høyre side som er rustne Men året 08 ble det bare byttet skiver og klosser, pluss starter og hovedsylindern til bremsene, så gikk den igjennom EU kontroll uten mangler Litt seinere på året ble det byttet clutch pluss utløserlager, ettersom det hadde gått 290 000, så var det ikke så ille mye belegg igjen År 09 var det ny runde med Eu for å komme inn i riktig rekkefølge med tanke på registreringsdato`n. og da blei det byttet hele eksosanlegget utenom manifolden pluss knirkeforinger spissingstag bak, bærekuler foran og endeledd foran. Ble også påkosta nye 17" felger og 215/40 dekk Quote
Jøran89 Posted May 25, 2010 Posted May 25, 2010 Jeg har skikkelig sansen for denne 190`en din. Kler virkelig fargen du har og ikke minst felgene. Quote
Hufsa Posted May 25, 2010 Posted May 25, 2010 Super duper deilig bil! må si at jeg har mer sansen for denne type look enn å klemme på ett body kitt ps. visker din er på feil side Quote
Fredrik B Posted May 25, 2010 Posted May 25, 2010 Super duper deilig bil! må si at jeg har mer sansen for denne type look enn å klemme på ett body kitt ps. visker din er på feil side Viskern er på rett side, var vell ved faceliften at den kom på andre siden med "124 Style" visker Quote
Tor Olav Posted May 26, 2010 Posted May 26, 2010 Super duper deilig bil! må si at jeg har mer sansen for denne type look enn å klemme på ett body kitt ps. visker din er på feil side legg også tilmerke att de kun er ei spyler dyse på panseret Quote
Sigbjørn H Posted October 3, 2011 Author Posted October 3, 2011 Har hatt bilen på løftebukken i dag, etter jobb. For å se over hva som var av deler som må kjøpes inn før PKK... Det som må handles inn er : - Bremseskiver + klosser foran og bak - Hjullager VSB + VSF - Øvre bærearmene (camberstagene) bak begge sider - Knirkeforing VSB - Knekt fjær VSB - Lenkearm til stabstag HSB - Ytre stabstagforingene foran Ettersom bilen har såppass høy bruksverdig, så påkoster jeg denne.... Litt synd med rusta på`n, men bilen blir for det meste brukt til jobben og til butikker, så da går`e vel bra Ellerså hadde det vært fristene å kjøpt seg ny bruksbil, men ``orker`` ikke ha nyere MB enn W201/w124 pga slitedeler o.l.... Så da holder det med det en har Quote
Sigbjørn H Posted October 4, 2011 Author Posted October 4, 2011 Tok noen bilder i høstmørke i dag, etter en rask utvendig vask Håper på å bruke mårra ettermiddag/kveldinga til å reperere feilene på den Og hele lyktepusserarmer ønskes kjøpt... Quote
Arnt Posted October 4, 2011 Posted October 4, 2011 Er ikke den armen hel? Mangler vel bare viskeren? Quote
Sigbjørn H Posted October 5, 2011 Author Posted October 5, 2011 Er ikke den armen hel? Mangler vel bare viskeren? Mangler den lille tappen som viskeren skal hukes innpå, har blitt knekt av iløpet av vinteren som var.... Quote
Sigbjørn H Posted January 21, 2012 Author Posted January 21, 2012 Titta litt under panseret på denne her også idag Byttet motorolje + filter, og etterfylt litt div. væsker... Vogna (500E) til sjefen idag, fikk også nytt motorledningsnett. Pga motorfjusk, gikk så pent etter å ha skiftet ledningsnettet så (var ikke jeg som byttet ledningsnettet men) Bilen er litt lettere demontert pga at motoren har vært ute og blitt pakket om Quote
Recommended Posts