Sigbjørn H Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 Heisann, nå har jeg endelig registrert meg som medlem i denne klubben Så da tenkte jeg kanskje jeg også måtte legge ut bilene her også, trur de fleste har sett de på andre MB forumene... Men det får vel heller gå Her har dere min første bil og det første prosjektet Det er en 190 med 2,3 8v, som har blitt importert ifra Tyskland i slutten av 90-årene (tror jeg det var). Utgangspunktet... Planene jeg har om den: ¤- Avantgardegrill ¤- Rustsveising ¤- Skinnintriør (Facelift intriør ifra 16v, 2+2) I tillegg sorte tepper og deksler (intriørets orginal farge var brundt ) ¤- chromeringer til dashbord ¤- Klarglass rundt om bilen ¤- Infinitiv frontfanger m/DTM-leppe (``catkiller`` som den også blir kalt) ¤- 16V-Styling (Der frontfanger blir reserve fanger) ¤- Hellakkering - Understellsbehandling ¤- Nye felger m/dekk ¤- Senkefjører ¤- Musikk anlegg (skal også bygge ``om`` bagasjerom med MDF-plater og trekke opp) (¤ = utført) Bilder som er tatt underveis... Rusta som var; alle 4 jekkfestene, ene klipshullet til sacco-platene også litt rundt ``lykteramma`` til baklyktene Rusta sveiset ``bort`` Bagasjerom ``lakkert``opp og plastikk fikk gjennomgått med ``Autoglym Bumper Care`` 16V interiøret anskaffet (m/memory og setevarmere i framsetene ) 16V plastikk anskaffet og prøvemontert Infinitiv leppa montert Også måtte jeg ha en liten ``smakebit`` av hvordan det ble med klarglass bak iforhold til lakkfargen Felgene som jeg har kjøpt meg Bilen hos lakkereren Før demontering og etter demontering Pga dårlig oppretning av tyskerne, så ble framskjerm, bakskjerm og litt av innerskjermen bak byttet på venstre side (her skal det være strøkent ) Bilen rett etter lakkering MVH Sigbjørn Haugen Quote
Sigbjørn H Posted May 24, 2010 Author Posted May 24, 2010 Fortsettelse: fjør forskejellen foran fjør forskejellen Ble det byttet endeledd,spissingstag bak, 4-hjulskontroll og justerte lysa foran i fjor påske Var så vidt jeg kom på og av 4-søylern men... Sitter 2`r puter foran og bak på den nå, syns høyden er fin nå.... Men er litt skeptisk åssen det er å komme seg fram med den høyden ``Fits like a glove`` det der altså, hehe Også noen bilder i sola Noen kveldsbilder, ferdig montert utvendig.... Quote
Einar Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 Trur jeg har sagt det før og sier det igjen Sigbjørn, Bilen din er veldig fin, og ikke minst Tøff. Quote
Jøran89 Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 Velkommen hit Sigbjørn! Fortsatt fin 190E`n din! Quote
CHARLIE Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 Du verden . Her er gutten som står på gitt!! Så jo konge ut dette Sghm3 Quote
Sigbjørn H Posted May 24, 2010 Author Posted May 24, 2010 Anlegget Bagasjerommet Kupèn (bilde tatt under montering, derfor uten rute og mye smuss hehe ) Erstattet askebegeret til ett oppholdsrom Bytta rotor, fordeler, tennkabler pluss tennplugger i forrige uke.... Bytta til litt mer effektive plugger, skulle visst være merkbart under kjøring. Men nå bruker ikke jeg denna vogna daglig, så la ikke så stor merke til det, på den lille prøvetur`n jeg tok. Skal bli artig å ta turen til Gol treffet neste helg, har aldri vært der oppe så det skal bli artig Quote
Hufsa Posted May 24, 2010 Posted May 24, 2010 Fin fin bil du har!! Skal snart legge ut min her jeg å Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 25, 2010 Posted May 25, 2010 Du bør være fornøyd med den bilen der, men det er du vel også Flott utført jobb! Quote
Sigbjørn H Posted May 25, 2010 Author Posted May 25, 2010 Ja, er fornøyd med vogna... Men er småpirkete på ting, så er alltids noe å gjøre Quote
Sigbjørn H Posted May 31, 2010 Author Posted May 31, 2010 I dag fikk vogna en god vask etter hjemturen ifra Gol, pga litt småregn og bløtt føre... Klarte også å ta plstfeste som sitter på sidene til frontfanger`n, nede på vaskeplassen i Gol. Hørte plasten smalt til, var sikker på at det gikk dårlig med fanger`n, men var heldigvis bare plastfeste og ikke sjølve stylingplasten... Men er det tredje plastfeste jeg har tatt, så begynner å bli en vane nå hehe Ble litt tilsliping på leppa på vei opp og ned ifra Gol også Quote
Sigbjørn H Posted June 16, 2010 Author Posted June 16, 2010 Litt seint ute kanskje men her er det noen mobilbilder før avreise til Gol (landstreffet) Gleder meg allerede til 190 treffet på vålerbanen Quote
Sigbjørn H Posted July 12, 2010 Author Posted July 12, 2010 Drevet med litt tidsfordriv i kveld Også ett bilde med pokalen etter landstreffet på Gol Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted July 13, 2010 Posted July 13, 2010 Den pokalen må ha havnet på riktig sted ja! Den bilen din er utrolig fin! Quote
Sigbjørn H Posted September 23, 2010 Author Posted September 23, 2010 Da har reserve fangeren kommet på Så da er det bare å få sendt avgårde den andre frontfangeren til lakkereren Dårlig mobilbilder i mørke.... Bilen blir ikke den samma å se på, syns den andre fanger`n gjør seg bedre Kjøpte felgrens også, funka bra det... Nå er ikke disse felgene så ille møkkete ifra før av da, men ble da ihvertfall kvitt mye bremsestøv etter hele sommerens bruk + vålertreffet.... Var spesielt og artig å se hvite sprøytemidle forvandle seg om til rød ettersom den løste opp bremsestøvet Quote
Sigbjørn H Posted May 4, 2011 Author Posted May 4, 2011 Landstreffet på Gol nærmer seg med stormskritt... Så da tenkte jeg skulle bruke denna vogna til jobb i dag, men da var batteriet tomt alt var dødt når en vrei på tenninga... Så da ble den ståenes til jeg kom hjem igjen, brukte start hjelp ifra andre 190`n (gullbilen) og da fyra den tvert. For å få ladet batteriet litt, kjørte jeg rett bort å fikk vaska av støv og litt vev ifra edderkopp... Vel hjemme igjen så var det frem med støvsugeren og støvsuge den innvendig etter fjor årets bruk... + at jeg hadde på skinnrens på setene Kan hende det kommer noen intriør bilder i mårra, etter at jeg har fått behandla skinnsetene ferdig. Og ett annet bilde med 500`n i bakgrunn Quote
Sigbjørn H Posted May 23, 2011 Author Posted May 23, 2011 Polerte vogna på søndagen som var Så nå er`n klar for treff Fikk også justert inn lydanlegget litt bedre også, men syns kanksje det er litt for mye diskant klang i diskanthøytallerene. Blir litt skjærende lyd.... Quote
Martin G. Olsen Posted May 23, 2011 Posted May 23, 2011 Gleder meg til å se bilen med egne øyne på landstreffet Quote
Odd Sigurd Posted May 25, 2011 Posted May 25, 2011 Ja,må si meg enig at du har en fantastisk nydelig bil der Quote
Recommended Posts