Tore Robert Klerud Posted May 22, 2010 Posted May 22, 2010 Interessent nr. 1 på Eldoradoen min, han med 1996 300 D w210, sliter med å få frigjort penger. Har i dag hatt besøk av interessent nr. 2, som virket interessert, og skulle komme med et bud når han får tenkt seg om. Han hadde MYE bil, blant annet en del ting med veldig lavt tak og veldig høy toppfart produsert i Italia, og på hylla med "ukurante innbyttebiler" hadde han også en gullfarget, originalt norsk 350 SLC med takluke, som han varslet at han også kom til å gi meg et bytteforslag på. "Den kan jeg gi deg en så hyggelig pris på at du tar den bare fordi det er bra batteri i den", som han sa. Men erfaringsmessig er slike batterier dyre... Nå vet jeg jo ikke hva han kommer til å foreslå, men erfaringsmessig er det også enklere å få dealer i land dersom man er fleksibel nok til å ta ett og annet i bytte. Er det i det hele tatt noen som kjøper gamle SLCer, eller er det kun lykter og støtfangere på disse som er noe verdt for friluftsfolket med USA-importerte SLer? MVH Tore Quote
iNDiANER Posted May 22, 2010 Posted May 22, 2010 Verdi kommer nok veldig an på tilstand. Etter min mening er det 450SLC 5.0 og 500SLC som er samleobjekter av C107. Grovt anslått ligger vel de fra 150 000 og oppover hvis de er pene. I hvert fall på disse er det sjeldnere UTEN soltak, men vet ikke hvordan det er på 350SLC. Alle andre ligger kan man få fra rundt 20 000 og oppover til godt over 100 000, fra rep.objekter til finbiler. Forskjellene på europeisk og amerikansk utgave er vel estetisk det du nevner med støtfangere og lykter (i tillegg til speedometer ). Kan ikke skjønne at batteriene skal være så dyre? Hehe. For ordens skyld passer ikke støtfangere på SL og SLC overens. I hvert fall ikke bak. Tror ikke de passer fremme heller. Lyktene bør imidlertid passe. I utgangspunktet høres det jo "skummelt" ut at den er original norsk, disse RUSTER hvis de blir kjørt på saltede veier. Hadde vært spennende med bilder Quote
Odd Sigurd Posted May 22, 2010 Posted May 22, 2010 Jeg har en sliten 350SLC,så du kan jo høre hva han skal ha hvis du ikke er lysten på den.Min er ganske så ratlook,men har ikke hjerte til å kvitte meg med den :(kraftig rustangrep og noe dårlig motor og gearkasse Quote
Recommended Posts