Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo folkens!

Jeg kjøpte bilen ferdig med bulk i bakluka i fjor (i høyre underkant av skiltet), og har ikke kommet meg til å få dette fikset. Har fått en 'grå-pris' på ca 4000,- for å rette og flekklakkere området rundt skaden, samt en liten bulk ned mot kanalen bak venstre forhjul. I dag var jeg innom den lokale huggeren og der står det en post-facelift S210 Elegance med front/sideskade i en av stablene. Bakluka er strøken (ser ny ut), i 744 sølv som min bil, og jeg får kjøpe den for 3000,-.  Dette ble veldig fristende, min gamle har i tillegg til bulken flere småriper rundt omkring, og plastlista nederst er også skadet i lakken.

Så: Noen som har gjort dette på en 210 - hvor mye jobb er det å bytte bakluka, er det greit å komme til kabelgatene på innsiden oppunder taket - er dette likt som på 124 med masse skrukoblinger?

Hengslene - er de greie å bytte når man først har luka ute? Mine ser ikke så bra ut som de som var på vraka-bilen...

Andre uforutsette problemer med å gjøre noe slikt?

- Jeg ser nå at Elegance vel gjerne har klare ruter mens Avantgarde har blåfarget, men kanskje man ikke legger så mye merke til dette på bakruta?

Posted

Elegance har grønne ruter og Avantgarde blå. Stor forskjell. Ei grønn rute vil se grellt ut.

Jeg ville i alle fall bytta den

Tja, men er ikke rutene limt? Er vel ikke bare å vippe ut  :?

Hvis det blir for mye jobb og kost blir det vel til å fikse gammel-luka, det var bare at denne så sykt strøken ut...