Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nå skal jeg faktisk ikke klage på at det ble påpekt for lite mye på sist eu kontroll

Jeg ble endelig ferdig med eu-kontroll'en for denne gang, da jeg først kjørte den på merkeverksted for at de skulle finne det som var feil med bilen. Jeg viste det var en del, og fikk med meg noen småfeil.

I går fikk jeg tatt etterkontroll på bilen, og trodde nå var alt greit.

MEN i dag på tur ned oppkjørselen til gamlingene (som forøvrig er jævlig bratt) så mista jeg bremsene! :shock:

Bremserøret til venstre framhjul var kraftig korrodert, så ikveld ble det hasteskift av både bremseslange og bremserør! :(

Hvorfor i svarte har vi eu-kontroll når de som skal kunne bilene best, bare påpeker at det knirker litt i noen foringer og drypper litt olje av motoren, og ikke sier noe på at bremsene er ett kusshår unna å svikte?!?

Jeg betaler jo for at de skal sjekke av bilen er trygg å kjøre med, og gir meg da en lag faen i den dråpen med olje som ligger igjen på garasjegulvet.

Jeg har jo holdt på skrudd rundt hjulene selv, så burde kanskje oppdaget det, men jeg så nå ikke etter det.

Burde det vert en annen prioritet av hva som burde skjekkes på en eu-kontroll? om man overser at ett blinklys ikke funker, så er jo ikke det verdens undergang...

Posted

Har opplevd det samme selv. Verkstedet påpekte det de mente var senkefjærer fordi bilen min var lavere enn en annen 124 de hadde stående, som helt tydelig var alt for høy. Det de ikke påpekte var at den ene fjæra var knekt.

Skriv en klage til statens vegvesen. Det blir for dumt når ikke sånt påpekes.

Posted

Hadde eukontroll i forrige uke hvor vi tok en sjekk på et annet verskted før jeg dro (for å se om det var noe alvorlig galt som kunne fikses først). Det ble påpekt helt forskjellige ting i de to kontrollene, så jeg fikser like godt alt. :lol:

Posted

jeg skjønner jo at litt forskjellige ting blir påpekt i forskjellige kontroller, det er jo umulig å bedømme samme bil likt to ganger. Ei halvslitt foring er jo ikke enkelt å så om den er for slitt eller ikke... :P

Men når noe så grovt ikke påpekes, og jeg mener at dette er en av de groveste feilene en bil kan ha, så blir det for dumt!

Vurderer sterkt ett brev til statens vegvesen ja! :?

Posted

men denne eu-kontrolen ble tatt hos?? merkeverkster ? mekonomen? :P bare nyskjerrig :)

tatt hos BOS, eller hemnes bil, som er vårt lokale merkeverksted i mo i rana!

fått ordna med bremserør ja, kom i orden samme kveld som det gikk sundt :P