Guest rune Posted May 15, 2010 Posted May 15, 2010 Hei Fant en rustfri og meget pen 450SLC av siste generasjon i California. Bilen har høy tomgang og når jeg justerer den ned går den alt for ujevnt og soter. Co/blanding? Hvor/Hvordan justeres den? Andre feil/justerings kilder? I rattakselen/stamme er det bære lager (steering column shaft bearing). Har sjekket servopumpe, gear og forstilling som er tigth og fin. Slarken og ulyden synes å komme fra rattstammen og da bære lageret/lagrene. Uansett hvor jeg søker finner jeg ingen leverandør på disse lagrene..........tips her på leverandør mottas med stor takk. Bytte av disse ink. coupling har jeg gangen på men delene må jo kunne oppdrives. Nytt batteri er innstalert men startmotoren oppfører seg som om det er lite strøm, dynamo lader fint. Er det selve starteren eller innslagsreleet som er problemet? Mvh Rune Quote
Alexander Posted May 15, 2010 Posted May 15, 2010 K-jetronic. Tomgangen skal justeres på en hvit skrue i framkant av motoren, og ikke igjennom luftfilterboksen som enkelte av en eller annen grunn tror. Skruen som du når igjennom luftfilterboksen er justering av CO. Quote
RoarB Posted May 15, 2010 Posted May 15, 2010 er ikke tomgangs rele som er dårlig da ? slik som det kan være på 560 sec'n eller er dette mye eldre kanskje Quote
Guest gjesten Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 De har så vidt jeg husker en tomgangsøker som er styrt av vanntemperatur. Den blir ofte kalt voks ventil. Den ser ut som en liten sylinder med to slanger på som ligger helt fremme i midten.Det er enkelt å sjekke denne.Det er å klemme slangen eller ta den av å tette den hvis den er for kort til å klemme. Går turtallet da ned er det bare å bytte den,men den er dyr. Quote
Recommended Posts