Jump to content

Kraftig skrikelyd når rattet dreies mot venstre

Recommended Posts

Posted

Hei !

Er eier av en gammel goding, av en w 124 230 E, 1987 modell som jeg har problemer med kraftig skriking, muligens fra servopumpa når jeg dreier rattet mot venstre, når jeg skal svinge, har sjekka vifteremma av multitypen, og strammer, men remma er ikke slakk, men ulyden er der.

Hva kan feilen være ?

Posted
:cry: Har nok gjort dette for lengst den er helt ny, så feiler ligger ikke der desverre, men takker for tipset !
Guest Tin Nguyen
Posted
:cry: Har nok gjort dette for lengst den er helt ny' date=' så feiler ligger ikke der desverre, men takker for tipset ![/quote']

Reima mi var også lydløs inntil jeg skiftet den "for sikkerhets skyld". Jeg trodde det var servopumpa eller vannpumpa, men det var ikke tilfelle. Så vær ikke helt sikker. Det du kan gjøre er å spraye på litt remspray eller silikonspray og se om lyden forsvinner.

Posted
:? Ja oje og filter ble bytta for under ett år siden, og nivået på olja er der det skal, men er det e strammehjulet som kan være defekt? strammehjulets lager som gir ulyden? bilen har ikke AC, eller klima !
Posted

Ja skal prøve remspray, hadde pumpa tatt kvelden hadde jeg ikke fått rikket rattet hverken til høyre eller venstre, så feilen må ligge i reimna, som tidligere nevnt, prata med en erfaren mekaniker som har over 35 år erfaring han sa at han kun hadde bytta ei pumpe så lenge han hadde vært i yrket, og det var på en gammel Ford Scorpio, så slik som dere sier så er nok reima syndebukken, men kan selvsagt være strammehjulet.