Guest Erikt Posted September 10, 2005 Posted September 10, 2005 Hei ! Er eier av en gammel goding, av en w 124 230 E, 1987 modell som jeg har problemer med kraftig skriking, muligens fra servopumpa når jeg dreier rattet mot venstre, når jeg skal svinge, har sjekka vifteremma av multitypen, og strammer, men remma er ikke slakk, men ulyden er der.Hva kan feilen være ? Quote
Torbjørn Posted September 10, 2005 Posted September 10, 2005 Reima er utslitt, og slurer når den får for mye motstand. Skift reim du Quote
Guest C220 Rieger Posted September 11, 2005 Posted September 11, 2005 Tips: SØK funksjonen kunne hjulpet deg Quote
Guest Erikt Posted September 12, 2005 Posted September 12, 2005 Har nok gjort dette for lengst den er helt ny, så feiler ligger ikke der desverre, men takker for tipset ! Quote
Torbjørn Posted September 12, 2005 Posted September 12, 2005 Er det nok olje på pumpen da? Er jo ikke så mange feilkilder egentlig. Quote
Guest Tin Nguyen Posted September 13, 2005 Posted September 13, 2005 Har nok gjort dette for lengst den er helt ny' date=' så feiler ligger ikke der desverre, men takker for tipset ![/quote'] Reima mi var også lydløs inntil jeg skiftet den "for sikkerhets skyld". Jeg trodde det var servopumpa eller vannpumpa, men det var ikke tilfelle. Så vær ikke helt sikker. Det du kan gjøre er å spraye på litt remspray eller silikonspray og se om lyden forsvinner. Quote
Guest Erikt Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Ja oje og filter ble bytta for under ett år siden, og nivået på olja er der det skal, men er det e strammehjulet som kan være defekt? strammehjulets lager som gir ulyden? bilen har ikke AC, eller klima ! Quote
Guest Erikt Posted September 18, 2005 Posted September 18, 2005 Ja skal prøve remspray, hadde pumpa tatt kvelden hadde jeg ikke fått rikket rattet hverken til høyre eller venstre, så feilen må ligge i reimna, som tidligere nevnt, prata med en erfaren mekaniker som har over 35 år erfaring han sa at han kun hadde bytta ei pumpe så lenge han hadde vært i yrket, og det var på en gammel Ford Scorpio, så slik som dere sier så er nok reima syndebukken, men kan selvsagt være strammehjulet. Quote
Recommended Posts