Jump to content

nivåregulering..

Recommended Posts

Posted

skal montere senkesettet på mandag...lurte da på...hvordan kan jeg koble ut nivåreguleringa?har seg slik at nå som jeg har hatt bilen en stund (stående i garasjen for det meste) så ser jeg at den er lavere på førersiden bak...hmm...

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Hvorfor koble ut den? Kan jo justeres! 8)

Om den er lavere på ene siden så må det skyldes enten knekt fjør eller feil gummipute på fjøra

Posted
Hvorfor koble ut den? Kan jo justeres! 8)

Om den er lavere på ene siden så må det skyldes enten knekt fjør eller feil gummipute på fjøra

ahaa...da får vi justere den da..blir vel nye fjører og puter nå snart...MEN..åssen justerer man den lavere a??

Posted

ahaa...da får vi justere den da..blir vel nye fjører og puter nå snart...MEN..åssen justerer man den lavere a??

Vi kunne ha fortalt deg det, men da hadde vi tatt fra deg gleden av å bruke søkemotoren til siden...

Posted

ja jeg har søkt, men fant ikke tråd som beskrev åssen man justerer nivåreguleringa!

Posted
ja jeg har søkt' date=' men fant ikke tråd som beskrev åssen man justerer nivåreguleringa![/quote']

Gikk fort, det søket ditt ?

http://www.mbentusiastklubb.com/forum/viewtopic.php?t=5796&highlight=niv%E5regulering

http://www.mbentusiastklubb.com/forum/viewtopic.php?t=5800&highlight=niv%E5regulering

http://www.mbentusiastklubb.com/forum/viewtopic.php?t=6062&highlight=niv%E5reguleringa

Et lite tips : den crappy søkefunksjonen på forumene søker bare etter hele ord, og ikke deler av ord. Søker du etter "nivåregulering" finner du en del, men søker du etter "nivåreguleringa" eller "nivåreguleringen" , så finner du noen til. Helt håpløst :roll: . Når man søker etter "nivåregulering", burde den tatt med alle ord som _inneholder_ "nivåregulering" ... Evnt. kan du prøve med bare "nivå" også.

Posted

Vel, hos meg funker det med * som wildcard, akkurat som

det står i anvisningen...

nivåregulering*

mvh,

syljua

1998 W140 S320

Posted
Vel' date=' hos meg funker det med * som wildcard, akkurat som

det står i anvisningen...

nivåregulering*

mvh,

syljua

1998 W140 S320[/quote']

Helt enig. Det er mange som klager over søkefunksjonen i phpBB, men det er ikke så mange som får med seg dette:

Du kan benytte AND for å spesifisere ord som skal gi treff, OR for å spesifisere ord som kan gi treff og NOT for å spesifisere ord som ikke skal gi treff. Bruk * som wildcard for å søke etter deler av ord.

Søkefunksjonen er faktisk ikke så aller verst igrunn. :)

Posted

EHM...fremdeles ingen som kan fortelle meg åssen jeg gjør dette?skal senke den idag...

Posted

Nivåreguleringen er kontrollert av en ventil som sitter under bilen. Nærmere bestemt sånn cirka midt i mellom bakhjulene hvis jeg husker riktig.

Denne er kontrollert ved at det går et stag fra stabilisatorstaget ned til ventilen, slik at når bilens last varieres flyttes armen på ventilen opp eller ned slik at bilen heves eller senkes.

Denne armen på ventilen har en midtposisjon. På 124 har jeg pleid å finne den korrekte høyden ved å la bilen hvile på bakfjærene og så justere lengden på staget slik at armen på ventilen blir stående i midtposisjon når bilen har den riktige høyden.

Midtposisjonen finner du ved å stikke f.eks. et (mener jeg å huske) 6 mm bor inn i et av hullene på armen. Dette boret skal da treffe et hull som også er i ventilen.

Posted
Nivåreguleringen er kontrollert av en ventil som sitter under bilen. Nærmere bestemt sånn cirka midt i mellom bakhjulene hvis jeg husker riktig.

Denne er kontrollert ved at det går et stag fra stabilisatorstaget ned til ventilen, slik at når bilens last varieres flyttes armen på ventilen opp eller ned slik at bilen heves eller senkes.

Denne armen på ventilen har en midtposisjon. På 124 har jeg pleid å finne den korrekte høyden ved å la bilen hvile på bakfjærene og så justere lengden på staget slik at armen på ventilen blir stående i midtposisjon når bilen har den riktige høyden.

Midtposisjonen finner du ved å stikke f.eks. et (mener jeg å huske) 6 mm bor inn i et av hullene på armen. Dette boret skal da treffe et hull som også er i ventilen.

Altså, kort forklart: det justerbare staget skal justeres lengre og da blir bilen lavere.... :P :wink: 8)

Posted
EHM...fremdeles ingen som kan fortelle meg åssen jeg gjør dette?skal senke den idag...

Ikke greide du å søke etter ting om nivåregulering, og ikke greier du å lese linkene jeg søkte fram til deg? Sikker på det ikke er best å sette bilen på verksted for å justere?

Posted

Ikke greide du å søke etter ting om nivåregulering' date=' og ikke greier du å lese linkene jeg søkte fram til deg? Sikker på det ikke er best å sette bilen på verksted for å justere?[/quote']

+1

Posted

haha..jeg trengte ikke å lese linkene..muahahaaa...fikk justert den bak..bare lekte litt helt så gikk det bra..så nå er den iallefall lavere enn før...hihi...