Jump to content

felger

Guest wicky

Recommended Posts

Guest Eivind Soltvedt
Posted

ET 25 er ulovlig. Vil tro at man må valse hjulbuene endel for å få dem til å passe

Posted

I mitt vognkort står det 7,5x17 ET22 som frilinje nederst... er jo ikke mange millimeterene fra 25 det.. :)

Posted
I mitt vognkort står det 7' date='5x17 ET22 som frilinje nederst... er jo ikke mange millimeterene fra 25 det.. :)[/quote']

men så har jo du 300ce også da...har en stakkars w124 200 jeg..snufs..men siden alle hjulbuene skal byttes så kjører jeg med et25 jeg..om det er ulovlig finner vel ingen ut av...thihi... :lol:

Posted
passer 7' date='5x17 ET 25 på en w124?[/quote']

_felgene_ passer nok, men setter du dekk på dem, vil du få trøbbel. ET35 er i grenseland, og disse vil stikke enda én cm ut.

• 2 weeks later...
Guest Jan Egil
Posted

Mener at det er lovlig å forandre sporvidden med 14mm noe som gir 7 mm pr felg. Da er det bare å regne ut selv hva som er lovlig. Dersom man har ET22 i vognkortet (300CE) så skulle det tilsi at alt mellom ET15 og ET29 er godkjent. Det er så sant det er plass til dette samt at det ikke tar borti noen plass da.

Jan Egil

Guest 3,2 CDI AMG!
Posted

Hei! Det er lovlig å forandre sporvidden med 15mm. Altså 7,5mm pr side. Rullebane/mønster må være innenfor skjermkanten og rulleomkretsen kan ha ett avvik på +/- 5%. Det må heller ikke subbe/skrape borti noe ved fullt rattutslag og full fjæring. Følger du dette, da er du safe! Mvh Jørn. :D

Posted
I mitt vognkort står det 7,5x17 ET22 som frilinje nederst... er jo ikke mange millimeterene fra 25 det..

Er det ingen som reagerer på han med innpress 22 i vognkortet...?

Han tullingen i trafikkstasjonen har sikkert skrevet feil, det skal vel stå 42mm i innpress, det er normalt til en 300CE, 41mm på 300CE-24.

Omtrent alle 124 er like, bare det er forskjellig innpress på sportline eller standard, standard har 48 eller 49, mens sportline har 42 eller 41.

Det er kun AMG som har mindre, de ble levert med innpress 30 og 28, men da med skjermbredding(valsing og diverse) fra fabrikk.

500 har vel ET21 eller noe i det området, men der er omtrent alt forskjellig fra standard 124.....

Og Wicky, du har vel spurt om felger nå flere ganger, og svaret vil alltid være likt, hold deg til ET35, det går, alt annet blir eksperiment..... :lol:

Posted

hmm...et 25 gikk greit på da..subba ingensteder...MEN..jeg må ha skikkelig lange bolter..hmm..

Posted
hmm...et 25 gikk greit på da..subba ingensteder...MEN..jeg må ha skikkelig lange bolter..hmm..

Få heller frest vekk en del av felgene, så får du riktigere innpress på dem, og kan bruke normale bolter.

Posted

Få heller frest vekk en del av felgene' date=' så får du riktigere innpress på dem, og kan bruke normale bolter.[/quote']

og hvor mye vil det koste?felgene er ikke så pene at jeg gidder å bruke penger på det lixom..