Guest Xenon Posted April 29, 2010 Posted April 29, 2010 Hei Har en originalmontert Nokia 6-serie telefon i holder på dashbordet. Opplevde en sjelden gang, ved mye start og stopp, at systemet ikke slo på handsfrien. Det løste seg de få gangene med en ny omstart av bilen. Tok derfor av den store kontakten på oversiden på telefonadapterboksen i bagasjerommet for å sjekke om det var dårlig kontakt. Etter at jeg satt den inn igjen virket ikke bilens handsfreesystem i det hele tatt! Telefonen i seg selv virker og tar lading. Det å ta ut kontakten på telefonadapteret er vel ikke verre enn at batteriet kobles fra eller blir fri for strøm? Skal vel ikke slutte å virke av den grunn? Har prøvd mange metoder med å ta ut og sette inn sikringer med nøkkel i bestemt posisjon som nevnt i en tråd for 211 på mercefreaken, og varianter jeg selv har kommet på, men nå har jeg ikke flere ideer lenger. En mulighet er jo at adapterboksen bak i bagasjerommet rett og slett har tatt kveld. Telefonadapteret har dessuten strøm og wake-up signal i en annen kontakt pluss D2B fiber tilkobling. Bilen er en 2001 mod E220 CDI stasjonsvogn. Noen gode råd? Quote
Recommended Posts