Guest Ekern_24 Posted September 8, 2005 Posted September 8, 2005 Hei alle MB entusiaster. Hehe, lett å bli glad i disse bilene eller hva? Uansett, så eier jeg en Mercedes w124 86-modell 200 Diesel sedan med blått interiør som jeg har tenkt til å bytte ut. Skal bytte ut eller trekke om de gamle setene til noen greier i skinn tenkte jeg. Tror det er en liten jobb, men uansett det blir gøy. Det jeg lurer på da er om noen har erfaring med dette firmaet her i tyskland, som selger setetrekk: http://www.sklapendra.de/ Andre jeg lurer på er om en kan ta interiøret og seter fra en w124 coupe bil og sette inn i en w124 sedan? Og går det ann å ta interiøret og seter av stasjonsvogn og sette inn i sedanen. Tilslutt, hvis noen har en gammel mercedes med grått/beige eller sort interiør (bare ikke grønt, rødt eller blått) som har tenkt til å skrape den. Tar jeg gjerne å betaler litt for interiøret og slikt før du innkasserer vrakpanten. Mange hilsener fra meg til alle dere andre som også er MB fan! Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Kan prøve å svare litt på om ting passer: W124 (sedan) og S124 (stasjonsvogn) har like forseter, men ulike bakseter.C124 (Coupe) har helt annerledes seter enn begge "familievariantene" Jeg vil anbefale å prøve å få tak i seter fra en 90 eller nyere, da disse er bedre å sitte i for folk flest. Quote
Guest tdha Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Hva er forskjell på seter foran mellom C og W og S? Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Hva er forskjell på seter foran mellom C og W og S? Setene på sedan og stv er det kun justering forover, bakover og ryggvinkel, sitteputevinkel setene på coupe kan vippes framover. Hvilke andre forskjeller det er? Tja, si det..Har ikke studert dem inngående! Quote
Guest GammelGul Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 På coupe kan seteryggen slåes frem. Ryggen er låst i oppslått posisjon ved hjelp av vacuum når motoren er i gang og dørene lukket. Får du til et system der slik at du får låst seteryggen bør det ikke være noe problem å benytte coupe-seter i en sedan/stasjonsvogn. Omvendt blir det verre hvis du har tenkt å komme deg til baksetet. Quote
Guest tdha Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Burde ha tenkt på dette ja. Har jo en sånn selv og tror ikke det er billig å få til vakum system til å virke i en sedan/stasjonsvogn. Det går noen rør fra motor rommet helt til bakseter og derfra via styringssystemet til føreseter og igjen gjennom en liten svart boks før et nytt rør går til seteryggen. Den svarte boksen sluttet å virke etter 12 år og koster 500,-/stk, eks. demomtering/monteringav seteren. (Dette er en beskrivelse fra en som ikke ha peiling på biler.) Quote
Guest Ekern_24 Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Tja, jeg synes setene er gode nok og sitte i. Bare trekket som er slitt, så det må byttes. Fikk i dag en ide om at istedenfor å bytte alt av interiør kan jeg bare spraye det med sort vinyl spray. Prøvde dette idag på teppper og litt dører og sånn og det ble overraskende bra. Er det noe jeg bør tenke på når jeg gjøre sånn?F.eks skal jeg demontere hver del, for å så spaye delen og sette den inn igjen. Eller kan man ta den raske metoden med maskeings teip og bare spraye rett på det som er i bilen... Tar gjerne i mot tips og erfaringer fra andre. Er det noen andre som kjenner selskaper som syr skinn trekk til orginale mercedes seter? Quote
Guest GammelGul Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Det er mange norske firma som trekker om biler. Jeg har selv brukt Fair Mont i Grenseveien i Oslo. De trekker opp mange taxier med original MB-tex setetrekk. De har det meste av original stoff til Mercedes, i tillegg til MB-tex og skinn. Flinke folk og fornuftige priser. Quote
Guest ODDATLE Posted September 9, 2005 Posted September 9, 2005 Hva er forskjell på seter foran mellom C og W og S? Setene på sedan og stv er det kun justering forover' date=' bakover og ryggvinkel, sitteputevinkel setene på coupe kan vippes framover. Hvilke andre forskjeller det er? Tja, si det..Har ikke studert dem inngående! [/quote'] Jeg kan justere sitteputevinkel på førersetet, Eivind.Kan ikke du? Quote
Guest Eivind Soltvedt Posted September 10, 2005 Posted September 10, 2005 Hva er forskjell på seter foran mellom C og W og S? Setene på sedan og stv er det kun justering forover' date=' bakover og ryggvinkel, sitteputevinkel setene på coupe kan vippes framover. Hvilke andre forskjeller det er? Tja, si det..Har ikke studert dem inngående! [/quote'] Jeg kan justere sitteputevinkel på førersetet, Eivind.Kan ikke du? Jeg skrev jo det! sitteputevinkel står etter ryggvinkel! Quote
Recommended Posts