Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har renset beholder og skiftet olje  på servoen 2 ganger(orginal olje). Men er fremdeles veldig dårlig sjølvoppretting når eg kjører.

Er det noen som har vert borti kolapsing av servo slanger? Må svinge tilbake .. Meiner att slik skal det ikkje vere .

Er dette ett kjent problem ?

• 2 weeks later...
Posted

fant du ut av dette?  jeg har også samme problem på min 01 s210 og så vidt jeg har funnet ut er det ikke justeringsmuligheter på caster-vinkelen på min forstilling...og det er vel den som innvirker på selvoppretting?

Posted

fant du ut av dette?  jeg har også samme problem på min 01 s210 og så vidt jeg har funnet ut er det ikke justeringsmuligheter på caster-vinkelen på min forstilling...og det er vel den som innvirker på selvoppretting?

stemmer at du ikke får justert forsåvidt, men med slingrebolter i nedre bærearmforinger så kan du få justert noe, men pointet med en 4 jul måling er å se om noe er skjevt, og om spissing/spredning er riktig

Posted

Har ikkje fått sjekket opp så mye enda . men ser att vinterdekka er litt slitt på innsiden .for mye spissing kan påvirke sjølvopprettingen. Skal prøve få tatt hjulstillings kontroll før sommer dekka kommer på....Men samtidig er det jo en avantgarde så heilt snorbeint vil den vel aldri slite dekka (eller har andre bedre erfaringer med dette ?)

Posted

Sliter med dette selv, men det er verst når det er kaldt. Blir bedre ved varmt vær, men aldri helt ok. Irriterende å måtte ratte ut av rundkjøringene. Dette er dog ikke det eneste tilfelle jeg har hørt/lest om. Sett mange med akkurat dette problemet. Min har paramenterstyring om det kanskje har en innvirkning. På min w201 var denne oppførselen typisk dårlig bærekule, men i dette tilfelle endrer det seg så det kan jo ikke være det.

Posted

Har også fått tips om rattaksel ledd. Har merket dei siste dagene att der er en liten knirke lyd fra rattakselen også, spes. når eg tar bilen om morningen.

Ved parameter styring kan det vere en sensor på tannstangen som er ute av funksjon. Har du sjekket den Viper?

Posted

Har også fått tips om rattaksel ledd. Har merket dei siste dagene att der er en liten knirke lyd fra rattakselen også, spes. når eg tar bilen om morningen.

Ved parameter styring kan det vere en sensor på tannstangen som er ute av funksjon. Har du sjekket den Viper?

Nei, har ikke gått noe dypere i materien. Men takk for tipset.

Posted

hvis den sensoren ikke virker så har du heller ikke parameter styring men vanlig "hard" servo

• 2 weeks later...
Posted

Har nå skiftet knirkeforinger bak og traversforinger bak.

Har også fått på sommerdekk og tatt hjulstilling.Hadde -0.50 grader i spissing foran.

Har også sjekket rattaksel ledd, dette var heilt i orden

Bilen er blitt mye bedre på sjølvopprettingen og er ellers en drøm å kjøre (sjølv med 265/35-18 bak og 235/40-18 foran) Ingen sporing!!

Men er usikker på om den er heilt bra på sjølvopprettingen.(er blitt litt vandt med det) Skal prøve få noen andre til å prøve den når eg kommer heim igjen.

Takk for mange gode tips!

Tok hjulstilling hos ER-AN bil på Søfteland/Os. Billig og med topp utstyr. 1300 inkl skifting av 1 stk bolt foran. Mannen har tatt over 11000 hjulstilliger!!!!!!

• 1 month later...
Posted

Er fremdeles dårlig på sjølvoppretting .... noen tips ? Vil det hjelpe å legge meir spissing på den ?? Har snakket med bos og dei seier att 211 er enda dårligere? spes Avangarde... Noen erfaringer?