Jan Rune Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 2001 220cdi hopper av og til ut av gir. Hvis jeg sjalter den til N og tilbake i D så funker den igjen, har også hendt at den låser seg i ett gir. Har sjekket oljenivå og det skal være ok, hvis jeg brukte peilepinnen riktig da, dytta den helt ned til den butta... noen som har erfaring med lignende? Quote
RoarB Posted April 15, 2010 Posted April 15, 2010 regner med at olja var varm + at motoren gikk på tomgang når du målte ? Quote
Jan Rune Posted April 15, 2010 Author Posted April 15, 2010 regner med at olja var varm + at motoren gikk på tomgang når du målte ? jepp det stemmer Quote
Stian Jevnaker Posted April 27, 2010 Posted April 27, 2010 Har samme problemer med min, noen som har vert borti lignendes? Quote
Jan Rune Posted April 27, 2010 Author Posted April 27, 2010 Har samme problemer med min, noen som har vert borti lignendes? hehe ser ut til at vi har samme bil, årsmodell, km-stand og de samme problemene var på Bergs Automatservice og tok diagnose, var visst ventildisken som var moden for utskifting kosta 11625,- inkl.mva. og få den skifta. Vi får vel kanskje klubbrabatt på den prisen?, glemte å spørre Quote
Guest 3409 Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 Det er vel nå jeg skal si at min automat girer som en drøm, men ikke har tip-funksjon, eller hva?? Quote
Stian Jevnaker Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 Har samme problemer med min, noen som har vert borti lignendes? hehe ser ut til at vi har samme bil, årsmodell, km-stand og de samme problemene var på Bergs Automatservice og tok diagnose, var visst ventildisken som var moden for utskifting kosta 11625,- inkl.mva. og få den skifta. Vi får vel kanskje klubbrabatt på den prisen?, glemte å spørre Hmm, får se hva jeg gjør med problemet... Quote
Guest 3409 Posted April 28, 2010 Posted April 28, 2010 Du kan jo prøve "åpne-se" metoden....? Skifte olje på kassa, pluss filter...... Eller er dette tåpelig...? Quote
Recommended Posts