Jens Honoré Posted April 12, 2010 Posted April 12, 2010 Vårmønstring for MBKN Agder, lørdag 8. mai i Lyngdal/b] Vi ønsker alle Mercedes-eiere hjertelig velkommen til avdeling Agders vårmønstring! Særlig ønsker vi våre venner fra avdelingene Stavanger og Skien spesielt velkommen. Arrangementet finner sted hos Mercedes-forhandleren Lyngdal Karosseri og Auto i Lyngdal sentrum. Det åpnes opp for innkjøring fra kl. 10.00 og selve arrangementet starter kl. 11.30. Programmet ser slik ut: Kl. 11.30 Velkomsthilsen ved salgssjef Støle og MB-klubbens formann Håkon Omland Kl. 11.45 Presentasjon av de fremmøtte bilene Kl. 12.30 Omvisning på Lyngdal Karosseri og Auto Kl. 13.00 Konkurranser for voksne og barn Kl. 13.30 Vi kjører i kortesje til Lyngdal Aldersheim Kl. 13.45 Kjøretur med pensjonister fra aldersheimen Kl. 14.45 Retur til Lyngdal Karosseri og Auto Kl. 15.00 Avslutning Dersom det er noen som ønsker å overnatte, enten fra fredag til lørdag eller fra lørdag til søndag, eller begge deler, har vi fått frem greie priser for dette. Så kan turen til Lyngdal kombineres med et besøk i Sørlandsbadet eller hyggelig samvær med gode venner. Dersom det skulle være interesse for en grillfest en av kveldene kan den lokale gruppen av Mercedes-eiere eventuelt ordne med det. De som er interessert i et felles opplegg kan ringe Tor Arild Mydland på tlf. 994 53 838 eller 38 34 33 86 for nærmere avtale. Overnattingene vi kan tilby er følgende: Rosfjord Strandhotell: (tlf. 38 34 01 00) Hotellrom: Enkeltrom kr 995,- per pers per døgn, dobbeltrom kr 550,- per pers per døgn Leiligheter: 4-manns kr 995,- per døgn, 6-manns kr 1095,- per døgn og 8-manns kr 1195,- per døgn (Prisen på leiligheter er basert på selvhushold og inkluderer ikke sengetøy, frokost eller utvask. Dette kan kjøpes mot tillegg) NB. Alle prisene hos Rosfjord Strandhotell inkluderer fri bruk av Sørlandsbadet. Kvavik Camping: (tlf. 38 34 61 32) 4-manns leiligheter; Kr. 750,- for en natt, kr. 1.300,- for to netter Rabatterte nngangsbilletter Sørlandsbadet for Kvavik Camping og for de som ikke ønsker overnatting er kr. 115,- for voksne og kr. 85,- for barn. Overnattinger kan bestilles direkte der man ønsker det med henvisning til Mercedes-treff. Og da vil styret for MB-klubben Agder ønske alle Mercedes-eiere hjertelig velkommen til et hyggelig treff, forhåpentlig med mange fine biler og mange glade mennesker. Vel møtt! Quote
iNDiANER Posted April 12, 2010 Posted April 12, 2010 Supert, Jens! Får håpe det blir enda bedre oppmøte i år! Quote
CHARLIE Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 Jeg har lyst å ta turen nedom, men jeg reiser hjemover igjen i halv 2-tiden Quote
iNDiANER Posted May 2, 2010 Posted May 2, 2010 Det høres bra ut, Charlie! Yr har meldt sol på lørdag, så da bør det bli bra! Håper dere hadde et kjekt treff i går, hadde tenkt å ta meg en tur, men så måtte jeg på kamp. Quote
CHARLIE Posted May 3, 2010 Posted May 3, 2010 Da har jeg avtalt med Roger Undheim at vi to tar turen. Hvis det er andre som har lyst å rusle rolig nedover til Lyngdal en tur sammen med oss, så er det bare å henge seg på. Vi reiser hjemover igjen i halv 2-tiden som tidligere nevnt Quote
Sven Håkon Posted May 3, 2010 Posted May 3, 2010 Da har jeg avtalt med Roger Undheim at vi to tar turen. Hvis det er andre som har lyst å rusle rolig nedover til Lyngdal en tur sammen med oss, så er det bare å henge seg på. Ta bilen heller, myyye kjappere! Quote
CHARLIE Posted May 3, 2010 Posted May 3, 2010 Da har jeg avtalt med Roger Undheim at vi to tar turen. Hvis det er andre som har lyst å rusle rolig nedover til Lyngdal en tur sammen med oss, så er det bare å henge seg på. Ta bilen heller, myyye kjappere! :lol: Quote
iNDiANER Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 Det ryktes at det vanker gratisbilletter til Sørlandsbadet for noen heldige, så det er bare å ta med seg badebukser også! Quote
Cabcruser Posted May 5, 2010 Posted May 5, 2010 Får vel snart begynne og vaske klar noen biler.... Huff... Quote
CHARLIE Posted May 6, 2010 Posted May 6, 2010 Får vel snart begynne og vaske klar noen biler.... Huff... Huff?? :lol: Quote
Cabcruser Posted May 6, 2010 Posted May 6, 2010 Får vel snart begynne og vaske klar noen biler.... Huff... Huff?? :lol: Står 4 stk klare her.... Quote
iNDiANER Posted May 7, 2010 Posted May 7, 2010 Får vel snart begynne og vaske klar noen biler.... Huff... Huff?? :lol: Står 4 stk klare her.... :D Quote
Jens Honoré Posted May 7, 2010 Author Posted May 7, 2010 Får vel snart begynne og vaske klar noen biler.... Huff... Huff?? :lol: Står 4 stk klare her.... :D ååå..... bare en bil igjen å vaske nå. Tar den i morgen...... Quote
CHARLIE Posted May 7, 2010 Posted May 7, 2010 Da står det en nyvasket og fin MB klar til en ordentlig kosetur nedover til Lyngdal imorgen tidlig Quote
Cabcruser Posted May 8, 2010 Posted May 8, 2010 Var et kanon treff etter min mening Sol og blå himmel, og ca 13 grader, tror de fleste koste seg! Telte til ca 50 biler som var innom totalt og rundt 40 på ei gang. Litt bilder: Ny mekanikker hos Lyngdal Karosseri & Auto AS Litt "valising" måtte vist til - Hovedveien sør for Stavanger mot sørlandet var vist ikkje like god som i oljebyen... Sl 70 AMG - V12 2 Grombiler - 500E og 560SEL Så bar det til eldre senteret for og lufte litt folk der under kjøreturen Var jo på "heimebane" denne gang så her er bilene jeg stilte ut - ble 4 stk 2007 E 320Tcdi AMG, 1991 SL300-24, 1992 190E 2,3 Avantgarde Azzurro, 1990 190E 2.5-16 EVO II Takker alle som møtte opp Quote
CHARLIE Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 Jeg startet hjemmefra klokka 09:00, og kjørte til Undheim der Roger Undheim ventet på å slå følge til treffet i Lyngdal i sin SINNSYKT strøkne CLK; På vei nedover, så begynte bakhjulene å subbe litt borti skjermkantene på 450´en min. Ringte til Morten (Cabcruser) for å høre om han kunne hjelpe meg når jeg kom til Lyngdal. Ingenting var problem, så da jeg kom til Lyngdal kjørte jeg rett inn i verkstedet og opp på en bukk. Morten hadde nesten heist opp bilen i lufta før jeg hadde rukket å komme ut av bilen. Kanonservice!!! Siden valse ikke var tilgjengelig der og da, så ble det til å slå opp kanten litt med hammer slik at dette ikke skjedde på vei hjem igjen. Blir nok nødt for å få valset ordentlig før vi skal til Gol, samt sause skjermkanten godt inn med tectyl. Etter en kjapp tur innom verkstedet, så kunne jeg også stille opp bilen sammen med de 40-50 andre som hadde møtt opp på treffet; Var et kjempekjekt lørdagstreff, og et fatastisk fint vær hele dagen. Som nevnt var det nok en 40-50 biler som hadde funnet veien til den lokale Mercedes Benz forandleren i Lyngdal. Her var det folk fra Arendal i øst og Stavanger i vest. Det var et rikt utvalg av gamle og nye Mercedes modeller. Det ble grillet pølser på stedet, og vi fikk forsyne oss med både kaffi og brus. Her er litt bilder som jeg tok; Takker både MBKN og den lokale Mercedes Benz forhandleren for et kjempefint arrangement, og satser på nytt treff neste år :D På vei hjem så hadde jeg storfint følge. Først lå Roger Undheim i sin CLK, så kom Jarl Honoré i sin helt vanvittig flotte 250 (W123), deretter kom jeg i min 450, som hele turen hadde en hissig 500E i speilet (Jens Honoré sin). Tok et par bilder av den nydelige utsikten jeg hadde på hjemturen :D Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 Flotte bilder Charlie! Jaggu fin utsikt du hadde på ett par bilder der Quote
Cabcruser Posted May 9, 2010 Posted May 9, 2010 Til alle som tenker litt laaanngt fram vil jeg bare si at det blir nytt treff her til neste år Quote
iNDiANER Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Utrolig gøy at dere tok turen fra Stavanger-avdelingen! Flotte bilder både Charlie og Morten har fått lagt ut! Var utrolig gøy å få sett bilene jeg har sett så mange ganger på bilder i virkeligheten. Skal se om ikke jeg kan få lagt ut noen bilder etter hvert jeg også, er for tiden uten internett etter at nettleverandøren koblet ned linjen min uten varsel.. Riktignok innrømmet de feilen, men det blir 3-4 uker uten nettilgang Quote
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Det beste stedet å bo for en Mercedes-Benz entusiast må være mellom Stavanger og Bergen Quote
viper Posted May 12, 2010 Posted May 12, 2010 Det beste stedet å bo for en Mercedes-Benz entusiast må være mellom Stavanger og Bergen Why? Quote
Jens Honoré Posted May 13, 2010 Author Posted May 13, 2010 Det beste stedet å bo for en Mercedes-Benz entusiast må være mellom Stavanger og Bergen Why? han mener nok Stavanger og Kristiansand? Quote
Recommended Posts