Jump to content

Fjærhøyde S124 sportline ?

Recommended Posts

Posted

Hei, jeg har en '95 E220 som hadde eiker senkesett, oppdaget en knekt framfjær og tenkte sportline fjærer kunne passe som erstatning framme,

(40 mm senking etter det jeg vet).

Etter skifte ser det slik ut: DCP_0088-2.JPG

Jeg mistenker at dette er standard fjær. BOS mener det vil sette seg litt etterhvert, men ikke flere cm vel? De mener også at det her endel å si at

det er andre fjærer bak (eiker), noe jeg synes var rart. De foreslår å bytte til sportline bak også, men hvis framfjæra er feil blir det vel like gæli?

For orden skyld, fjæra er funnet etter regning på vekt av bil, og en 2'er pute som visstnok skulle passe til fjæra, så nært originalt som mulig.

Spørsmålet er altså: Er dette riktig høyde ?

Alternativer er å stikke på Auto-Trio å handle komplett sett, men da blir det dyrt. Kan jo gjerne skifte selv, men trenger klemma om noen leier ut.

Takker for synspunkter.

Posted

Helt enig med deg, ser alt for høyt ut, spesielt med 2`er pute virker det alt for høyt, jeg mistenker du har fått feil fjær ja, enten en standard fjær eller så har de bommet totalt på vekta..... :?

Guest ODDATLE
Posted

Likner litt på min før den fikk bakkekontakt,den gikk på stylter :roll:

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Skal vi se. Sportline fra 1990-1994 er 32mm senking. 94-96 er vel (?) Frode L?

Uansett..Dette er standardhøyde, ingen tvil!

På min 300TE med 35mm HR senkefjærer og 2'er puter har jeg sånn ca underkant av 0,5 cm med luft mellom framhjul og hjulbue

Posted
Skal vi se. Sportline fra 1990-1994 er 32mm senking. 94-96 er vel (?) Frode L?

Stemmer det, 32 mm frem til 93 og 40mm på 94 oppgraderinen av 124 serien....