Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er det noen her på forumet som kan ha en formening om hva ett skifte av en dyse på en 270 CDI motor koster på ett normalt annstendig veksted ?

Takker for eventuelle svar.

Posted

Spørs hvor lenge du har kjørt med lekasjen det, og hvor mye koks som evt er rundt dysa. Kan gå fra en hall time til flere timer, i verste fall må dysen ødelegges og ny monteres. Dersom den nettopp har begynnt og lekke skiftes den på en 30-45 min.

Posted

Kommer an på mye forskjellig.

bytta på min 220cdi og der tok de betalt for 1 verkstedtime arbeid pluss dyse pluss fresing av dysesete.

dyse kosta ca 4300 hos merkeforhandler.

Totalt = ca 6000 før rabatter. 4800 etter rabatt.

Om dyse sitter fast av en eller annen årsak, så kan arbeidstid fort bli mer enn time

Posted

Kommer an på mye forskjellig.

bytta på min 220cdi og der tok de betalt for 1 verkstedtime arbeid pluss dyse pluss fresing av dysesete.

dyse kosta ca 4300 hos merkeforhandler.

Totalt = ca 6000 før rabatter. 4800 etter rabatt.

Om dyse sitter fast av en eller annen årsak, så kan arbeidstid fort bli mer enn time

Dette gjelder guttungen sin bil, desverre en Ssang Yong men som kjent har den Mercedes motor. Han har fått en pris på 12000,- hos forhandleren i Bergen (Åsane auto) noe jeg syns hørtes sinnsvakt mye ut.

Nå vet ikke jeg om det er noe spesielt med denne dysen, men jeg skal ta en ringerunde i morgen for å høre hva de skal ha andre plasser.