Jump to content

Stavanger avd til Gol


Guest Frode Larsen

Recommended Posts

  • Replies 525
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

fikk netopp høre at nå søndags morgen var det 1 og en halv time kø... jeg gjentar søndags morgen.... :shock:

Jeg gidder ikke å stå i kø, da tar vi det heller med kunsende ro over fjellet..... da får de i fra Nederland også sett litt mer, slik som snø over suleskar, Valle, Dalen, Rjukan etc.....

 

Men vi ser  det an og tar avgjørelsen  fredag morgen, jeg kommer til å ringe og høre, hvis det er kø så kjører vi andre veien..... håper det løser seg før fredag morgen.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg er 100% enig i at ferjeruten er den beste - men som vi pratet om tidligere i kveld er det uaktuelt å tilbringe opptil 2timer på ferjekaien... La oss se det an de nærmeste dagene og ta en lynavgjørelse.

 

Er det noen som har sjekket om det er mulighet for å reservere plasser i disse dager forresten?

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg hører på jobb, og som jeg leser her:

http://www.suleskarvegen.no/index.php?m=nyhet&m_action=vis&type=6

....så er Suleskarvegen rimelig utrygg.... ustabilt med tanke på hvit nedbør?

 

og her er litt informasjon om ferjene på sambandet Mortavika-Arsvågen

http://www.rogtraf.no/

 

....og rutetabell fra Mortavika 26. mai....

http://www.stavangerske.no/doc/19-26_mai.pdf

 

Ferjen går kl. 0920, 0940 og 1030 Fredag 26. mai fra Mortavika....

 

Jeg ser egentlig få grunner til at vi ikke skal komme med der... som de også sier på jobb, så er det minimalt med trafikk på morgenen.... Jeg ville nå satset på ferje over dammen, enn over Suleskar og risikere snøføyka og telehiv....  :shock:

 

 

Nå er jeg oppe ved Suleskarvegen en god del turer i løpet av året, og frykten for hvit nedbør er på linje med hvitt pulver i posten hos de fleste rogalendinger. De ser frykten i øynene og tror man skal dø av det. Alternativt kan vegen over Rjukan og Suleskar være en mulighet på hjemvegen.

 

 

Link to comment
Share on other sites

I følge de jeg pratet med på jobb, så vil det ikke bli SÅ ille som det betegnes til her... (2 timer).... 2 av 3 ferjer går faktisk.... Så er vi ute i LITT god tid... så skulle det HVERTFALL gå fint å komme med 1030 ferjen... Tror muligens ikke det lar seg gjøre å tinge ferje under streiken....?

 

Problemet med ferjestreik og timer i kø er at vi er 14 biler som skal med.... hva hvis ikke alle kommer med ferjen.... skal vi andre stå på Aksdal i 2 timer til og vente..??

Er helt enig at det er beste veien sånn kvalitetsmessig, men jeg kommer til å ta en telefon onsdag kveld og torsdag morgen for å avklare situasjonen, vi tar ingen avgjørelser før den tid såfremt ikke streiken blir avsluttet.

Snø over Suleskar er vel lite sannsynlig, men igjen er det bare å slå på tråden for å få veivarselet før avreise..... :lol:

 

Alternativet som vi også har diskutert er avreise kl 0800 eller 0830 for å komme på en tidligere ferje og at det forhåpentligvis er mindre kø så tidlig.... :lol:

Link to comment
Share on other sites

I følge de jeg pratet med på jobb, så vil det ikke bli SÅ ille som det betegnes til her... (2 timer).... 2 av 3 ferjer går faktisk.... Så er vi ute i LITT god tid... så skulle det HVERTFALL gå fint å komme med 1030 ferjen... Tror muligens ikke det lar seg gjøre å tinge ferje under streiken....?

 

Problemet med ferjestreik og timer i kø er at vi er 14 biler som skal med.... hva hvis ikke alle kommer med ferjen.... skal vi andre stå på Aksdal i 2 timer til og vente..??

Er helt enig at det er beste veien sånn kvalitetsmessig, men jeg kommer til å ta en telefon onsdag kveld og torsdag morgen for å avklare situasjonen, vi tar ingen avgjørelser før den tid såfremt ikke streiken blir avsluttet.

Snø over Suleskar er vel lite sannsynlig, men igjen er det bare å slå på tråden for å få veivarselet før avreise..... :lol:

 

Alternativet som vi også har diskutert er avreise kl 0800 eller 0830 for å komme på en tidligere ferje og at det forhåpentligvis er mindre kø så tidlig.... :lol:

 

Tidlig om morgenen er det vel MER kø, da alle arbeidsfolkene skal over... ?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Tidlig om morgenen er det vel MER kø, da alle arbeidsfolkene skal over... ?

 

Det er stort sett andre veien, dvs de fleste pendlerne reiser til Stavanger området for å jobbe.....

Min erfaring med ferjen er at kl 0800- 0900 er det minimalt med trafikk, den begynner å ta seg opp etter kl 0900 og har en "peak" på fredagene sånn i fra 1400 -1700 da er det totalt kaos selv med 3 ferjer.....

 

Jeg stemmer for at vi tar ferjen men, reiser 0820 fra forus, resten møtes på feks ESSO`en i Bekkefaret, den er stor nok til alle.... 8)

Feks avreise ESSO`en 0830, da er vi på kaien kl 0900, hvis vi må stå over en ferje så er vi over på andre siden litt over 1000.

og hvis vi sier ca 7timer derfra til Gol med stopp og pauser så er vi der kl 1700, det synes jeg er passelig..... :P

 

Hva synes dere om den planen..?? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det er 2 ferjer i trafikk nå igjen (den tredje fremdeles i streik). Var visst 4,5 time å vente på det verste i dag  :shock:

Dere får ha en fin tur oppover på fredag og denne gangen trenger dere ikke vente på Sinka heller  :lol:

Lykke til med treffet og årsmøtet!  :P

Sa jeg at jeg håpet at årsmøtet kom fram til et nytt sted til neste år?  :P

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Da drar vi frem denne tråden igjen.

 

Det vil også bli sendt diverse på mail til medlemmene i Rogaland, men det beste er at de som leser her sende mail til undertegnede om de vil være med på felles overnatting/tur til Gol.

 

Det blir samme "prosedyre" som de foregående årene, dere som vil være med sende mail til meg: frode_lars@hotmail.com og melder dere på.

Påmelding er bindende og penger for overnatting overføres på min konto(noe som vi blir enige om på mail.) slik at ikke noen sitter igjen med hele regninga hvis flere skulle trekke seg.

 

Vi pleier å ta fri fredagen, og kjøre fra Stavanger tidlig fredag morgen, turen til Gol tar ca 7 timer, erfaring viser at over Hardangervidda er best for både bil og fører... :P

 

De som sørger for egen overnatting men vil være med på fellesturen bør også gi lyd i fra seg her eller på mail til undertegnede.

 

Svarfrist er satt til 1 Mars, men er dere helt sikre, så svar så tidlig så mulig slik at det går an å bestille noen leiligheter/hytter og at vi slipper problemer med at det er fullt... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg og Jo (som var med meg i 03) skal oppover.

Men skulle ikke vi i styret oppover på torsdagen?

 

Skal prøve på det Geggi, men slik det ser ut nå så går det ikke for min del, men ting kan forandre seg.....det er noen dager igjen til å fikse på det.... :P

Link to comment
Share on other sites

Vi er nå 12 stk påmeldte til tur fra Stavanger, et par er usikre på om de ordner overnatting selv..... og utenom de 12 så sitter et par stk på gjerde ennå.....ikke sitt for lenge..... :lol:

Har bestilt 2 x 6 manns leiligheter vurderer å bestille en til, med en gang..... 8)

 

Dette blir gøy..!! 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...