Jump to content

Kardang

Guest AMG_BRABUS_CARLSSON

Recommended Posts

Posted

Jeg skjønner ikke, jeg bytta kardangen på bilen min idag sammen med en venn som er mekaniker, etter at vi skifta den fylte på ny olje, så skulle vi ut på prøvetur, i begynnelsen hørte vi noen rare lyder og etterpå når gassa på til 60.70kmt og slapp gassen, hørtes ut som jeg ble bomba bakfra, seri speilt og der ser jeg deler som flyr bort fra bilen, kjørte til verkstedet igjen og der så vi at hele kardangen hadde sprengt, du kunne se tannhjul,drev å greier ute.

????????????

hva faen kan ha skjedd.

Posted

Der ser du.... he,he..tror jeg holder på å le meg ihel..... :P :lol: :oops:

Hvis den kommer fra oss så er den vel kjørt med og den funket greit da eller hva.??.... :oops: :oops:

Han som har hatt den kan vel gi ytterligere info....... :lol:

Posted

ja fylte på ny olje ja, og JA den fikk jeg fra en i forumet her. :o

han kompisen min som er mekaniker sa at jeg skal sjekke dette gjennom jobben hvor mye dette koster og hvor mye jeg kan få det for siden jeg sa jeg kjøper heller ny en, ble deppa vettu, tenkte gidder ikke å stresse med å sende forespørsler til hoggerier å greier, så han ringer meg idag og sier at den koster ca 12-13000kr og jeg trodde ikke på han, så jeg ringte autotrio og dem ga meg et annet nummer og der fikk jeg det bekrefta at det virkelig så mye.....

så nå er det bare å sende forespørseler igjen.

har sendt PM til han jeg fikk av, lurer virkelig hva som var feilen på den.

Posted

Den gikk 1/2 år på 200'en før jeg byttet! Siden har den ligget på gulvet i dalen!

Var romlelyder i den før, men det stammet fra totalt ødelagt foringer mellom kardang og skroget!

Kjipt! Men eg tviler på att eg hadde giddet å dra den helt til oslo, hvis eg hadde vært i tvil om den virket!

Sikker på att den monteringen gikk riktig fior seg? Hva slags olje fyllte du på?

M.

Posted

nei nei jeg beskylder deg ikke for noe, men skjønner ikke helt hva som skjedde med den greia, jeg skal legge ut bildet av kardangen her når jeg får tak i det, så kan dere se hvor kraftig det var.

Posted

var og kjøpte kardang fra Rolf fra forumet her, men den var for stor,passa ikke på bilen min. :( så nå har rolf fått tilbake kardangen sin.

Posted

For stor??? Passet ikke????

Var ikke hans fra en 230 stv? Sko passe rett på den, bare litt annen utveksling... Jeg kjører selv rundt med en ASD diff fra en 89 230E som var gått 389000km....

Muligens du må bytte "kloen" som mellomaxlingen skrus fast i, men kardangen skal passe!

Posted

Muligens du må bytte "kloen" som mellomaxlingen skrus fast i' date=' men kardangen skal passe![/quote']

gjorde det også, bytta over fra den gamle til den nye, men det går ikke.fordi på den nye er kloa større enn den andre og sentereingsgreia er tjukkere på 230kardang så jeg får ikke kloa over fra gamle til nye kardangen

Posted
gjorde det også' date=' bytta over fra den gamle til den nye, men det går ikke.fordi på den nye er kloa større enn den andre og sentereingsgreia er tjukkere på 230kardang så jeg får ikke kloa over fra gamle til nye kardangen[/quote']

Dette var overraskende! Hadde aldri trodd at du skulle få dette problemet. Hva var delenummeret på orginalkardangen og på den du kjøpte av Morten?

Posted
gjorde det også' date=' bytta over fra den gamle til den nye, men det går ikke.fordi på den nye er kloa større enn den andre og sentereingsgreia er tjukkere på 230kardang så jeg får ikke kloa over fra gamle til nye kardangen[/quote']

Dette var overraskende! Hadde aldri trodd at du skulle få dette problemet. Hva var delenummeret på orginalkardangen og på den du kjøpte av Morten?

så ikke av delenummerne...

Posted

Har nå en selger som skal har kardang og servopumpe fra en 87mod 200D. Hvordan får jeg vite om det passer min?

Posted

Vet ikke hva slags nr det er men det er det eneste nummeret jeg fant, dette leste jeg av fra kardan til morten, kunne ikke lese fra min det er masse olje og fett på den er bare en svart klump.

R2013511408

Posted

Det burde vær en meget smal sak å få tak i en "klo" som passer! Mener den som er utifra girkassen og er helt identisk og kan brukes!

En sånn klo bør ikke koste mye hos en hogger eller ny...

Alle disse kardangene fra 124 bilene skal passe om hverandre! Forskjellene ligger i axlingfester og ASD, som er endel breiere!

Og seff utvekslingen...

Sex sylinder klokkene har og breiere diameter på festene til drivaxlingene!

Posted

Adamstuen bildeler i Oslo har en kardang til bilen min for 2500kr, jeg trenger også servopumpe,vet ikke hvor mye den koster, er det noen oslo folk her som kjenner noen i adamstuen bildeler som kan skaffe meg dette billigere.