Jump to content

Spørsmål om supersprint eksosanlegg

Recommended Posts

Posted

Hei

Jeg skal bytte ut mitt gamle eksosanlegg på min W202 C180

og har bestemt meg for Supersprint. Har montert ny katalysator

fra autotrio(Eberspãcher),men resten bakover skal være Supersprint.

Har funnet meg en bakpotte som skal passe til bilen og den er E.E.C. homologation godkjent,men mellom potta er ikke E.E.C. homologation godkjent.

Er det veldig viktig at den er E.E.C. homologation godkjent eller betyr det lite når jeg beholder katalysator og bakpotte som er godkjent? Kan det bli oppdaget på eu kontroll eller andre kontroller av biltilsyn?

Noen som vet?

Mvh.

Morgan

Posted

Er det veldig viktig at den er E.E.C. homologation godkjent eller betyr det lite når jeg beholder katalysator og bakpotte som er godkjent? Kan det bli oppdaget på eu kontroll eller andre kontroller av biltilsyn?

Noen som vet?

Så lenge du har katalysator og bilen ikke høres ut som et jetfly under avgang er du trygg.

Posted

Har bestilt supersprint anlegget fra katalysatoren og bakover nå.

Håper det ikke blir for mye lyd. Det er dobble ovale eksoshaler akkurat som på Amg C43 i helt rustfritt stål. :D Så nå håper jeg at jeg blir fornøyd.Bare synd det er 3-4 ukers leveringstid.

Posted

Har selv satt på den ovale bakpotta som er 145mm x 95 mm (art.nr 842505). Det er ingen grunn til å bekymre seg for mye støy. Det blir en finere lyd på tomgang (litt brumling om du hører nøye etter) samt en liten anelse mere lyd under gasspådrag...

Men nå satte jeg bare på ei bakpotte da :shock: