Guest Danielclk97 Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 Hei har kjøpt en brukt 97 mod w208. Han som eide bilen før meg har tydeligvis justert noe på lyktene , ellers er et eller annet skjedd. problemet er som følger, nærlysene er riktig justert men fjernlysene står nesten og lyser rett ned i bakken, og gjør ikke stort nytte for seg, har prøvd og stille på de to skruene oppå lyktene når man tar opp panseret, en av de her for side og den andre for høyde, problemet her er at man juster jo både fjernlys og nærlys og for å få opp fjernlysene min så blir jo selvsagt nærlysene alt for høy, har hørt at det er en tredje skrue for å justere høydeforholdet mellom nærlys og fjernlys og fått en del dårlige forklaringer på hvor denne sitter, uten at jeg har blitt noe klokere , kan noen her inne prøve å forklare hvor denne 3 justeringskruen sitter, og hva den gjør. vet at det er mange her inne som sitter på infoen. På forhånd takk for alle svar Mvh Daniel Quote
Jørn Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 Hei. Tror lyktene på 208 er ganske like som på 210. Hvis så, så er det ingen egen skrue til justering av kun fjernlysa dessverre. Kun 2 stk store og svarte plastmuttere til å justere med. En til høyde av nær/fjernlys sammen og en til sideveis justering av disse lysene. Men har du sjekket at pærene sitter korrekt montert i fjernlysa og at ikke noe er løst eller knekt inne i lykta? Feilmontering av pærene kan ihvertfall skape slike feil som du beskriver. Quote
Guest Danielclk97 Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 ganske sikker på at de er montert rett. ingen fler som vet?hørt flere som sier det er en justering på det, men ingen som vet helt hvor. noen flere? takk for svar! Quote
Thomas Madsen Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 har aldri hørt om noe høyde på fjernlysa desverre. Sitter ei skrue i "overkant" for å justere hele greia.. Quote
Glenn Sørvik Posted March 31, 2010 Posted March 31, 2010 justerer hele lykta vel,både fjern og nærlys.Tipper det er noe med pærene dine. Quote
Guest danielclk97 Posted April 1, 2010 Posted April 1, 2010 ingen flere som har hørt om den magiske tredje skruen?? Quote
Thomas Madsen Posted April 1, 2010 Posted April 1, 2010 har snoket litt rundt og eneste som står hvis fjærnlysa er "ute av fokus" så sjekk sokkelen Quote
Sven Håkon Posted April 1, 2010 Posted April 1, 2010 Jeg har selv klart å sette pærer i feil vei, noe som resulterte i at de lyste rett i bakken som du beskriver - har du sjekket at dette ikke er tilfellet? Quote
Recommended Posts