Jump to content

mister motorkraft...

Recommended Posts

Guest Ståle
Posted

Hei!

Har en Mercedes 230 CE, automat, som har gått 220 000.

Etter 5 problemfrie år, har den nå begynt å "fjuske".

Det første jeg merket, var at den brukte mye drivstoff. Vel er det basert på bykjøring, men den bruker rundt 2 liter på mila. Så begynte jeg å kjenne at den mistet motorkraft, noe som har blitt værre og værre. Som den fungerer nå, er den bra når jeg starter, men etter kort tids kjøring (når motoren har blitt litt varmere) mister jeg motorkraft under belastning. Dvs i oppoverbakker, ved lyskryss, ved lavt turtall etc. Når jeg kommer opp i turtall, uten belastning, fungerer bilen fint. Når jeg mister motorkraft kommer det svartrøyk. Enkelte ganger kan det være så ille at bilen holder mindre fart enn gangfart, men når bakken er ferdig og jeg får litt høyere turtall blir det bedre igjen.

Har skiftet lamdasonde, fordelerlokk og plugger uten vesentlig bedring.

Håper noen kan hjelpe meg!

Posted

Du har gjort mye rett, det neste jeg vil anbefale deg er å måle motstanden og kikke over pluggledningene.

Når du har gjort det, kan du begynne med å sjekke bensintrykket, gjerne med motor i gang, så du ser om det synker.

Guest Ståle
Posted

Takker for de svar jeg har fått... har sjekket pluggledningene, men skal sjekke det andre også.. :)

Guest Ståle
Posted

Noen som har en link, eller vet hvor jeg finner data på hvilken motstand det skal være på alle komponentene på denne bilen?

Tenker på alle sensorer, temperaturfølere osv...

Gjerne også tegninger...

Hadde en svensk bok en gang i tiden, med denne type oversikt for 190E, men husker verken hva boka het eller forfatteren...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...