Jump to content

Sentrallås fungerer ikke

Recommended Posts

Guest AMG_BRABUS_CARLSSON
Posted

Hva kan jeg gjøre for å fikse den, og skjønner ikke hvorfor har jeg en nøkkel for å åpne døra også er det en annen nøkkel for å starte bilen.

Posted

Hvorfor du har 2 forskjellige nøkler? Sannsynligvis har en lås blitt byttet.

Sentrallåsen din er det verre med. Det kan være mye rart. Jeg regner med at det sitter en vakuum pumpe under baksetet på bilen din. Sjekk at den fungerer. Når du har gjort det kan du begynne å sjekke etter lekkasjer i vakuumsystemet. Innmari morro.

Posted

hmm. er det no vits i å tukle med da.hehe

Posted

skal sjekke det senere på kvelden idag

Guest Eivind Soltvedt
Posted

Sentrallås var faktisk ekstrautstyr på den tida!?! Sikker på at det er montert? ;)

Posted
Sentrallås var faktisk ekstrautstyr på den tida!?! Sikker på at det er montert? ;)

Jeg var inne på den tanken jeg også, men jeg håpet at en 260 faktisk hadde det. Hørte en gang en historie om en W126 med elektrisk sete, skinn, manuell og ingen sentrallås. Så alt er mulig...

• 2 weeks later...
Posted

Kommer tilbake med min '85 da:)

Lurte på om noen hadde tips mht. sentrallåsen? Den har streika, men her er det kanskje et annet system? Jeg har sjekket sikringene, men de ser greie ut - kan det være et relè som har gått?

Noe annet jeg kan sjekke?

Posted

sentrallås pumpe kanskje, ligger under bakseta

• 1 month later...
Guest Mortenp
Posted

Men hvordan får jeg ut baksetet i 190'n min? Har sett de to røde "klipsene" ved setet, har det noe med disse å gjøre?

På forhånd takk!:)

Posted
Men hvordan får jeg ut baksetet i 190'n min? Har sett de to røde "klipsene" ved setet' date=' har det noe med disse å gjøre?

På forhånd takk!:)[/quote']

Ja, det er bare å trykke på disse og løfte setet opp

Guest Mortenp
Posted

Trykke de ned mot gulvet, og begge samtidig da eller?

Takk for svar forresten!

Guest Ekern_24
Posted

Skiftet sentrallåspumpa på bilen min (w124) i sommer. Hvis denne er gåen, ikke kjøp ny av forhandler, det er svindyrt. tror det var snakk om 3-4lapper. Dra på en hugger så får du en til 300kr (bare ikke si hva det er for noe:)

Regner egentlig med at det er pumpa som er gåen. For hvis det hadde vært hull på systemet hadde du mest sannsynelig klart å låse noen dører med sentrallåsen, bare ikke åpne de igjen. Grunnen til at jeg tror dette er at jeg koblet av vakum slangen til bagasjeroms låsen og da fikk jeg låst de forerste dørene, men ikke det lenger bak.

Håper dette hjalp noe i det hele tatt da.... :roll:

Og det er den store boksen under baksetet... :)

Guest Robert.84
Posted
Trykke de ned mot gulvet' date=' og begge samtidig da eller?

Takk for svar forresten![/quote']

Har du sett om sikringen er ok? :puke: hehe :D

Sitte puten løsner du ved å trykke de røde dingsene bak (mot sitteputen). Er litt lettere om du får en til å hjelpe deg.

Pumpen sitter på høyre siden innpakket i skum.