Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har opplevd noen ganger i løbet av vinteren at der ingen ting skjer når en tråker på gassen, skjer bare av og fungere igjen etter å ha tråket pedalen i bund så kick down slår inn. Plugger var nye i høst så bør ikke være dem som det står på. luftfilter å å i god stand. Men generelt har bilen blit halv død i gass på drag det siste halve året så er sikkert noe som ikke er som det skal være et sted men jeg er ikke just noen ekspert på bil motor. Bilen det gjelder er en C180 esprite 93 model(bensin) så om noen har noen vet hva det kan være er det bare å kjøre på.

Posted

jaja da blev jeg så mye klogere, der finnes ikke luftmassemåler på denne bil hehe var ute å sjekke litt idag etter en lengre familie tur i denne bil med nul gass respons i oppover bakke uten om når kickdown blev brukt. sjekket så videre med epc nett siden jeg ikke fant noen luftmassemåler å der kom det frem at der ikke var dette på denne model. men sjekket en sensor for inntakt luft å denne var ikke rene, passe svart på ene siden så skal kjøpe ny av denne neste uke siden den kun koster ca 200.Siden bilen får nok bensin ved kickdown så bør der jo ikke være noe gale med tilførsels systemet.

Posted

Junior i huset har en 98mod C180. Denne er det ihvertfall luftmassemåler på. Synes det høres rart ut at din bil ikke har dette. Skal sitte på en av slangene mellom luftfilter og innsug.

Posted

eneste som er på denne er en tempmåler på innsugs lufta, dette er jo en C180 fra første produksjons år så har sikkert blit endret på dette siden jeg fant delen på epc tegningen men med not valid for this model eller noe sådan. men snakket just med en mekaniker å han mente at det mest sansynelig var denne temp måler som var problemet så prøver å skifte den til uka.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...