Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har i dag til min store skuffelse funnet vann under matta på førersiden.

Regner med det er registret som har godt i oppløsning, bilen har brukt noe vann i det siste, men jeg har ikke

funnet lekkasjen før nå.

Det jeg da lurer på, er det to sepparate register, eller er det et delt?

Det er vel bare til og demontere hele dashbodet for og komme til denne hærligheta?

Er vel ikke stort verre og bytte på Mercedesen en på Volvoen?

Noen som har tips og triks og komme med?

Begynner vel og rive løst ikveld, med et håp om at det meste av deler jeg måtte trenge er lagervare imorgen.

Noen som vet adressen til bildelsider som mekonomen, der man kan få opp bilde og delepriser. Desverre hadde ikke mekonomen data på varmeregister inne for øyeblikket.

De fleste Mercedes nettbutikker ser ut til og ha fokus på dill og dall i Crome!

Posted

Har i dag til min store skuffelse funnet vann under matta på førersiden.

Regner med det er registret som har godt i oppløsning, bilen har brukt noe vann i det siste, men jeg har ikke

funnet lekkasjen før nå.

Det jeg da lurer på, er det to sepparate register, eller er det et delt?

Det er vel bare til og demontere hele dashbodet for og komme til denne hærligheta?

Er vel ikke stort verre og bytte på Mercedesen en på Volvoen?

Noen som har tips og triks og komme med?

Begynner vel og rive løst ikveld, med et håp om at det meste av deler jeg måtte trenge er lagervare imorgen.

Noen som vet adressen til bildelsider som mekonomen, der man kan få opp bilde og delepriser. Desverre hadde ikke mekonomen data på varmeregister inne for øyeblikket.

De fleste Mercedes nettbutikker ser ut til og ha fokus på dill og dall i Crome!

detali.ru har vel ihvertfall oversikt over deler osv

Posted

Tenkte jeg skulle vise hva kveldens forskning har ført til.

Siden flere av trådene her starter med et spm om et problem for så og stoppe der uten svar, tenkte jeg og bidra litt til og unngå dette.

Har nå revet ut gulvmatta med lydisolering på fører og passasjerside. Det var kun førerside som var våt.

Sømfarte så med lys og lykt alt jeg kunne se under dashbord, fant ingenting som tydet på vann. Så mye vann som det var til meg må ha satt spor etter seg,

så jeg la tanken om varmeregister på hylla.

Har i hele dag tørket ut gulv med varmevifte slik at alt var 100% tørt.

Kjørte så ned på shell og fikk tatt en maskinvask med underspyling, mens jeg lå på hodet ned i fotbrønn og lyste.

Etter noen minutter kom de første dråpene, og jeg følte en liten glede der jeg lå på huet.

En gummiplugg bak noe lydisolering over girboksen svettet litt blått vann med tyggegummi lukt.

Skar vekk lydisoleringa og nappa ut pluggen, vann rant inn av hjertens lyst mens jeg i pannikken på hode nedi hjulbrønnen røska tak i noen håndkler for og begrense skaden. (fortsatt inne i vaskehallen :D )

Inne.jpg

Årsaken er her.

Delinga mellom motor og torpedovegg

Oversikt.jpg

Drenneringa som kommer ut under luftintaket til kupevifta rett bak innsuget på motorn er tett, fult i løv og dritt. Merk 1

Denne er så topp plassert at jeg kunn når den med en streng. Vann samler seg derfor opp og renner ned i et kanal hull og inn i kupen.

Drenering.jpg

Her er det lykkelig stedet vann renner inn i kupen

Et hull på 15mm

Mye tyder på at vannet skall ned der, for så og komme ut dreneringa i fremkant. En latterlig patent, og en latterlig plassering gjør at dette så og si ikke lar seg

vedlikeholdes på normalt vis.

Nedlp.jpg

Har prøvd og ta ut plastboksen som vindusvisker og kupevifte sitter i, for og lage noe bedre plass.

Dette var fjasko. Og førte ikke annet med seg en noen knekte plastklips.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...