Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hør med Rolf Åge, mener han drev med noe slik for ikke så lenge siden.

Ja, han kom tuslende innom på MSN her.

Det ser ikke så ille ut, og det var visst ikke noe særlig verre heller.

Posted

Hør med Rolf Åge, mener han drev med noe slik for ikke så lenge siden.

Ja, han kom tuslende innom på MSN her.

Det ser ikke så ille ut, og det var visst ikke noe særlig verre heller.

Å bytte øvre del av rattstammen ser ganske greit ut. Nedre blir spennende.

Posted

Du skal ha el-stamme?

e

Får se hva jeg får til. Det ene tar det andre litt, så nå står bilen uten ratt og slikt. Like greit å montere ledningsnett til cruise samtidig, og når jeg først er i gang, så kan jeg likegjerne prøve å få i den ekstrabiten i sikringsboksen (E-F-G-H) som jeg mangler, og kanskje endelig få lagt ledningene til el.setene riktig samtidig.

Posted

Den ekstrabiten i sikringsboksen er enkel, bare en ledning fra sikringen til takluka og bort, så får du strøm med komfortrelèet.

Posted

Den ekstrabiten i sikringsboksen er enkel, bare en ledning fra sikringen til takluka og bort, så får du strøm med komfortrelèet.

Jada, det er gjort alt, det :-)

Henta en ledning fra delebilen. Strømmen fra komfortreleet går inn på sikring A. Strømmen til E-F-G-H skal ut fra samme sted, men ikke gjennom sikring A først.

Posted

Bare jeg kom meg under bilen, så var det enkelt å løsne rattstammen og dra den ut innenfra. Ny stamme smatt rett på plass og ble festet like enkelt.

Det er en del skruing å gjøre for å bytte, men ikke spesielt vanskelig.

Posted

Rattstammen er nesten skremmende enkel å plukke ut.. Jeg har en slik el-rattstamme som skal inn i 190en med tid og stunder også, men den krever litt modifikasjon før den får plass...

Posted

Rattstammen er nesten skremmende enkel å plukke ut.. Jeg har en slik el-rattstamme som skal inn i 190en med tid og stunder også, men den krever litt modifikasjon før den får plass...

Fikk man el. rattstamme på 190 originalt?

Skremmende enkel vil jeg kanskje ikke si, men det forenkler ikke akkurat at jeg har en million ledninger til alarmen og diverse sånt dyttet oppunder der også.

Posted

Nei, den kommer fra en 500E...

Det er jo litt ledninger å styre unna, men med tanke på hvor viktig den er så synes jeg i grunnen den er skremmende enkel å plukke ut :-D

Posted

Nei, den kommer fra en 500E...

Det er jo litt ledninger å styre unna, men med tanke på hvor viktig den er så synes jeg i grunnen den er skremmende enkel å plukke ut :-D

I lista over utstyrskoder står det faktisk at 441 er elektrisk rattstamme på 124 og manuell på 202. Kom aldri 201 med justerbar rattstamme i det heletatt? Med tanke på hvor lite utbredt det er på 124, så er det kanskje ikke så rart.

Posted

Nope, 201 hadde kun fastmontert ratt. Siden jeg er såpass høy, men samtidig liker å sitte noenlunde nær rattet (dvs anbefalt avstand), ser jeg frem til å kunne justere rattet lenger bak for å finne den perfekte sittestilling.

Meen, rattstammen står bak 5-trinns automatgir på to-do listen :-)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...