RoarB Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 har drevet å sett litt på 124 bil.......og har sett denne figuren mange ganger på nettet....Nøtterøy Bil.....må jo være klin gæærn den selgern der ? skal ha 20000 for en 1994 modell 300 4 matic....hallo 200.000 !!! dette er og en av galskapen... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21121197 greit bilen er fin men den er ikke verdt nærmere 150.000 med over 220.000 på tellern ???
FrodeS Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 har drevet å sett litt på 124 bil.......og har sett denne figuren mange ganger på nettet....Nøtterøy Bil.....må jo være klin gæærn den selgern der ? skal ha 20000 for en 1994 modell 300 4 matic....hallo 200.000 !!! dette er og en av galskapen... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21121197 greit bilen er fin men den er ikke verdt nærmere 150.000 med over 220.000 på tellern ??? Det er ganske stive priser hos Nøtterøy, men så får man gjerne ganske bra biler også. Han har holdt på sånn veldig lenge, og om ikke det fantes et marked for slike biler til silke priser, så hadde det vel vært slutt for ganske lenge sida vil jeg tro. Det begynner å bli langt mellom skikkelig fine 124-biler, samtidig så er det fortsatt noen som ikke vil ha / ikke trenger noe mer fancy, og vil ha en bil som holder i mange år uten noe tull. Det er alltid noen som maser om galskap hver gang en bra 124 annonseres for høy pris, men de ser vanligvis ut til å bli solgt etterhvert.
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 Roar, du kan få min for 150.000,- om du vil
Espen W Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 Dette kommer, som Frode sier med jevne mellomrom. Dette mener jeg er en merkelig tilnærming. Er det ikke flott at det finnes muligheter til å kjøpe supre eksemplarer av disse bilene? Jeg får bare oppfordre til å ikke kjøpe biler man synes er for dyre. Kjøp gamle rustne vrak til 40-50 lapper. Bare sånn når man er inne på det, hva slags andre bruktbiler mener du er verd 140? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21564957 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21554396 e
viper Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21564957 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21554396 e Mye å ta av. 150K er vel å ta godt i. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21528008 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=20111152 93 4 matic til 140K http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=8813036
TEH Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 150000 for en 15 år gammel bil er galskap, okke som... Husk at tiden tærer vel så mye på komponenter som gummiforinger, pakninger, for å ikke snakke om ledningsnettet. Flott eksemplar, men prisen er fullstendig på viddene...
Glenn Sørvik Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 150000 for en 15 år gammel bil er galskap, okke som... Husk at tiden tærer vel så mye på komponenter som gummiforinger, pakninger, for å ikke snakke om ledningsnettet. Flott eksemplar, men prisen er fullstendig på viddene... Enig med deg Trond erik,el.komponenter har ikke all verdens leve tid,tørker ut og og mister lede evnen sin etter såpass mange år,lurer på hvordan det går med all den elektronikken som finnes i biler i dag om 10-15 år. Nøtterøy bil har hatt mange fine biler men "far out"priser.
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 Dette kommer, som Frode sier med jevne mellomrom. Dette mener jeg er en merkelig tilnærming. Er det ikke flott at det finnes muligheter til å kjøpe supre eksemplarer av disse bilene? Jeg får bare oppfordre til å ikke kjøpe biler man synes er for dyre. Kjøp gamle rustne vrak til 40-50 lapper. Bare sånn når man er inne på det, hva slags andre bruktbiler mener du er verd 140? http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21564957 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=21554396 e Veldig bra sammenligning Hvorfor skal ikke en 15 år gammel bil koste 200.000,-??? Man får hva man betaler for, dermed basta! Om man er entusiast, å er på utkikk etter AKKURATT den bilen, så kan det hende det koster, selv om bilen er gammel. Ta en titt her om du vil
_s_y_v_e_r_s_e_n_ Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 Alle Teilen wie Reifen, Auspuff, Bremsen, Benzintank, Kupplungzylinder usw wurden von uns erneuert Der kan du se hvor dårlige de bila er Syver. 5576 km og så må det skiftes deler Jeg gir meg ende over Er det rart det koster å være kær??
Espen W Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 150000 for en 15 år gammel bil er galskap, okke som... Husk at tiden tærer vel så mye på komponenter som gummiforinger, pakninger, for å ikke snakke om ledningsnettet. Flott eksemplar, men prisen er fullstendig på viddene... For noe sprøyt! Espen
TEH Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 150000 for en 15 år gammel bil er galskap, okke som... Husk at tiden tærer vel så mye på komponenter som gummiforinger, pakninger, for å ikke snakke om ledningsnettet. Flott eksemplar, men prisen er fullstendig på viddene... For noe sprøyt! Espen Ok
Espen W Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 At man må vedlikeholde og bytte deler på en bil er intet nytt. Dette er jo ikke noe unikt for 15 år gamle 124-biler. Jaha, ledningsnettet må byttes, så bytter man ledningsnettet, og så kjører man videre. Det er dessuten masse gummikomponenter som tåler mye mer enn 15 år. Jeg tør påstå at det ikke vil koste mer å kjøre en fin 15 år gammel 124 et par hundre tusen, enn det koster å kjøre en 5 år gammel 211 noen hundre tusen. e
RuneT Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 Mange her inne skjønner nok at 50000 kroner er ingenting om man vil vedlikeholde en nyere bil som har rullet noen km. Du får en sikker bil og god komfort, men risikoen er brukbart høy for at feriepengene går med til en skikkelig rep om du ikke gjør alt sjøl... En av dem som var huga på min Alfa GT, hadde nettopp lagt ut 24000,- på service på sin 3 år gamle A6. I følge han selv ingenting alvorlig, men han var delvis i sjokk ja... At man kan kjøpe en strøken 124 for 100-150k og kjøre den med 10k eller mindre i året i vedlikehold er et valg jeg skjønner noen tar. Likevel tror jeg at jeg ville heller sittet i en ett år gammel Micra enn en 124 om vi skulle fronte. Man får ikke alt med gamle biler.... I følge nettavisen koster det 90k i året å holde en Opel Insigna. Fy flate... Gten kjørte jeg 10000km siden september og nå fikk jeg igjen 10k mer enn jeg ga. Riktignok hadde jeg et uhell med turbo, men en Garrett turbo sitter i de fleste biler og kan vel ikke lastes Alfa spesielt.... Vianoen min regner jeg med har tapt seg 30k på to år, men jeg kjører ikke allverden med den......
Espen W Posted March 29, 2010 Posted March 29, 2010 ett år gammel Micra enn en 124 om vi skulle fronte. Jaha, hvorfor ville du det? Espen
Alexander Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Kræsjtester viser jo at eldre store biler er vesentlig mindre kollisjonssikre enn nye småbiler. Det er utopisk å tro at dette ikke gjelder w124 også, den er tross alt lansert i 1985... Riktignok den sikreste bilen den gang, men dog. w124 mangler jo haugevis av airbags og ESP. To ekstremt viktige ting for meg i hvertfall.
Espen W Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Airbager er det jo på mange 124er. Deformeringsoner, stålbjelker, beltetrammere. Å sammenlikne Volvo 240 eller gamle amerikanere er feil. ESP, kaffekoppassistenter og mye annet bidrar sikkert til bedre sikkerhet i tafikken som helhet, men dette er jo faktorer man selv kan være med på å påvirke. Jeg fant en gang Euro Ncaps Australske makker, som gir 124 4 stjerner (m/airbag) da dette ble standard etter andre facelift. Når biler får stjerner i frontkollisjonstestene, er det basert på møte med en bil fra samme klasse. Selv om en Polo og en Passat begge har 5 stjerner, er ikke dette det samme som at det er hipp som happ hvilken bil man ønsker å sitte i. Uansett, eldre biler har dårligere sikkerhet enn nye, det vet alle. Det var vel ikke sikkerhet som ble nevnt som grunn til at strøkne gamle biler ikke er verd penga. Det var snakk om gummikomponenter og ledninger. Hvis sikkerhet er så essensiellt, kan alle som er interessert i gamle biler vinke farvel til hobbyen sin? Alle biler uten stjerner i Euro ncap er aldri verd mer enn 50k? En strøken gammel 300SL er ikke verd noe fordi den ikke har stjerner i Ncap? E
Guest 1042 Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 @Espen Hvilken bil ville du akt? http://www.youtube.com/watch?v=_-OgTtDwoBI
Alexander Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Hvis sikkerhet er så essensiellt, kan alle som er interessert i gamle biler vinke farvel til hobbyen sin? Alle biler uten stjerner i Euro ncap er aldri verd mer enn 50k? En strøken gammel 300SL er ikke verd noe fordi den ikke har stjerner i Ncap? Du girer deg litt i overkant vel opp når det er prat om 124, gjør du ikke? hehe 124 er ikke på topp når det gjelder hverken komfort eller sikkerhet, og bryr vi oss egentlig? Du som jeg elsker 124, vi kunne vel brydd oss mindre om slike ting. Den herlige følelsen av å kjøre bilen er det som teller. At jeg velger å frakte familien min på lengre avstander i en tryggere bil har bare med fornuft å gjøre
FrodeS Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 @Espen Hvilken bil ville du akt? Nå var det vel verken Yaris eller 740 det var snakk om her?
Guest 1042 Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Hvis sikkerhet er så essensiellt, kan alle som er interessert i gamle biler vinke farvel til hobbyen sin? Alle biler uten stjerner i Euro ncap er aldri verd mer enn 50k? En strøken gammel 300SL er ikke verd noe fordi den ikke har stjerner i Ncap? Du girer deg litt i overkant vel opp når det er prat om 124, gjør du ikke? hehe 124 er ikke på topp når det gjelder hverken komfort eller sikkerhet, og bryr vi oss egentlig? Du som jeg elsker 124, vi kunne vel brydd oss mindre om slike ting. Den herlige følelsen av å kjøre bilen er det som teller. At jeg velger å frakte familien min på lengre avstander i en tryggere bil har bare med fornuft å gjøre Personlig føler jeg meg vel så trygg i 124'en som jeg gjør i 203'en. Men så er ikke jeg riktig god i huet.
Guest 1042 Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 @Espen Hvilken bil ville du akt? Nå var det vel verken Yaris eller 740 det var snakk om her? Sammenligningen er reell, da det tar for seg temaet gammel stor bil vs nyere liten bil.. Er vel en 940?
Espen W Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Du girer deg litt i overkant vel opp når det er prat om 124, gjør du ikke? hehe Wink Ja, det gjør jeg med glede! Er det teit å gire seg opp i forhold til gamle flotte biler på et forum/klubb for bilentusiaster? Mitt hovedpoeng er at det til stadighet dukker opp surmuling om at strøkne gamle biler ikke er verd noen hundre tusen. DET synes jeg er BS! Spesiellt merkelig er det i en klubb som dette. Hvor går grensen da? Går grensen mellom fornuft og galskap i 1997? Jeg frakter familien i fly over lengre avstander. Det er mye tryggere og billigere enn å kjøre bil. Det er fornuft. Volvotesten har vi alle sett før, men jeg har ikke nevnt Volvo 240 eller 960 med ett ord. Tipper Merc brukte 10 ganger så mye på utviklingen av 124 som volvo brukte på all utvikling fra 1970-1990. Kom opp med en liknende illustrasjon med en 124! Espen
Alexander Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Morro at du girer deg opp, men det er vel helt greit å innrømme at nyere biler er bedre enn gamle? Det er da virkelig ingen likhetstrekk mellom sikkerhet/komfort og pris på en gammel bil. Sikkerhet/komfort er jo bare en liten del av det totale bildet som bestemmer hva en bil er verdt, spesielt slike moderne klassikere som 124, 201, 126 og 140.
Guest 1042 Posted March 30, 2010 Posted March 30, 2010 Her har vi en med W140 mot Opel Corsa. En 140 er vel ikke helt sammenlignbart med 124, og en corsa fra 96 kan ikke akkurat sammenlignes med en yaris.. 124 ble utviklet på slutten av 70/begynnelsen av 80-tallet. 140-serien ble utviklet på slutten av 80/begynnelsen av 90-tallet 9-serien ble utviklet omtrent samtidig som 124 (Er jo direkte etterkommer av 7-serien uten altfor store modifikasjoner). Volvo har iallefall hatt rykte på seg for å være opptatt av sikkerhet.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now