Jump to content

Recommended Posts

Posted

Tatt i bruk Linux Ubuntu 9.04 her til fordel for Windows 7. Må si det fungerer meget tilfredstillende.

Hva er deres erfaringer?

Ville ikke brukt linux for alt i verden hehe

NEidan,fint til sitt bruk, men fortsetter nok med Windows i laaang tid grunnet jobb.

Kjører selv noen linux servere på jobben med ubuntu, men da selvsagt uten gui :-)

Brukes som epost spam sjekk servere.

Ellers er det i mange tilfeller bedre støtte for gammelt utstyr på linux enn windows :-)

Posted

Har kjørt litt Ubuntu, og jeg må si det fungerer knallbra.

Var en ivrig Linux bruker for 11 år siden. Kjørte da Red Hat, og brukte det også på universitetet :)

Posted

Litt som mine erfaringer dette, Blir windows lenge ennå, har 4 maskiner her som kjører windows, XP, Server 2003, Windows7 og denne siste da men Linux.

Det fine er jo at det er enkelt å sette opp og med bra støtte for div utstyr.

Men trenger tilvenning når man har kjørt Windows sides DOS var ut....

Posted

Ubuntu har fått veldig lav brukerterskel for installasjon ja  :-)

OG det funker, alt av drivere er som regel der,tilogmed "merklig" utstyr finner den som regel :-)

Kjøpte for mange år siden ett tv kort, det sluttet å funke med xp, mens med linux så funker det den dag i dag...

Men ikke er det like interessant å sitte på en pc å se på tv lenger heller men :-)

Men på en f.eks gammel laptop så kan det være knall da det krever lite systemresurser..

Posted

Kjører ubuntu 9.10 på den laptopen jeg sitter på nå, det funker jo greit, men irriterer meg over små bagateller, som at firefox har litt småproblemer med historikken etter dvalemodus.

Og det faktum at man må ha ett passord for hver minste ting man gjør, skulle hatt det alternativet og ikke ha det, men det greiene er jo plagsomt på Vista også.

Likte XP jeg.

Posted

Kjører XP på mine maskiner og.. Funker helt greit for meg.

Er så pysete at jeg ikke tør å prøve linux! (Sannhet med modifikasjoner.. Har en router som går på linux, og ender vel opp med en telefon med android iløpet av våren/forsommer)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...