Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo folkens.......

Min kjære W124 er nå død.....jeg klarte å klinke inn i ræva på en annen bil, men her kommer resten.....

Jeg sa meg jo selvfølgelig skyldig i politi avhøret ol.ikke hadde jeg kjørt for fort, ikke hadde de noen mistanker om andre ting heller som uforsvarlig kjøring o.l o.l. Det er en ting, det andre er bota jeg fikk for dette......8000,-

Jeg hadde regnet med en bot på mellom 4000-6000, men når jeg åpner brevet så lyser tallet 8000 mot meg.....Men , men gjort er gjort, jeg har godtatt forelegget for jeg orker ikke noe kåling og tull ala rettsaker o.l.

Så nå lurer jeg på om det er noen andre her som har klart å gjøre det samme som meg i det siste, er litt nysgjerrig på bøtesatsene du/dere evt. fikk da.

Kan jo forresten si at jeg i tillegg fikk "avslag" på bota fordi jeg sa meg skyldig i politi avhøret. Ut fra brevet tror jeg da at boten skulle vært på 9500,-

Posted

Hallo folkens.......

Min kjære W124 er nå død.....jeg klarte å klinke inn i ræva på en annen bil, men her kommer resten.....

Jeg sa meg jo selvfølgelig skyldig i politi avhøret ol.ikke hadde jeg kjørt for fort, ikke hadde de noen mistanker om andre ting heller som uforsvarlig kjøring o.l o.l. Det er en ting, det andre er bota jeg fikk for dette......8000,-

Jeg hadde regnet med en bot på mellom 4000-6000, men når jeg åpner brevet så lyser tallet 8000 mot meg.....Men , men gjort er gjort, jeg har godtatt forelegget for jeg orker ikke noe kåling og tull ala rettsaker o.l.

Så nå lurer jeg på om det er noen andre her som har klart å gjøre det samme som meg i det siste, er litt nysgjerrig på bøtesatsene du/dere evt. fikk da.

Kan jo forresten si at jeg i tillegg fikk "avslag" på bota fordi jeg sa meg skyldig i politi avhøret. Ut fra brevet tror jeg da at boten skulle vært på 9500,-

Hva er du egentlig bøtelagt for? Manglende oppmerksomhet?

Posted

Ja, det er vist det det var snakk om her manglende oppmerksomhet......, men hallo.... det var jo ingen person skader, høy hastighet, ikke noe annet de hadde mistanke om.

Posted

Noe må dem jo få inn penger på :-)

Dem klarer jo ikke oppklare en drit om dagen så er enklere å ta dem om innrømmer å ha gjort noe...

Dem har fått ganske mange millioner mer i året, samtidig har oppklaringsprosenten gått ned...

Kan jo lure litt på hva dem driver på med..

Posted

Høres riktig ut i forhold til hva jeg selv måtte punge ut med for 12 år siden. :lol:

HE-HE......i følge konsumprisindeksen så blir det følgende: 8000 kr. i februar 2010 tilsvarte 6216.01 kr. i forhold til årsgjennomsnittet for 1998.

Dette tilsvarer en prisstigning fra årsgjennomsnittet i 1998 til februar 2010 på 28.7 prosent.

Stemmer det eller ???  :D

Ifølge ssb.no konsumprisindeksen, da.......

Posted

Får man bot for å være uheldig i trafikken nå, eller er det kun under særlige forhold?

Lurte jeg også på. Hørtes dumt ut å få bot for feil som overhode ikke er "til bry" for andre

enn deg selv egentlig. Så om jeg er litt uheldig å kjører ut for veien i 50 km/t, skraper opp

min egen bil, så skal jeg få bot for det???  :shock:

Posted

Ja, det finnes vist bøter for alt nå......

Jeg visste faktisk ikke at en fikk bot for dette før jeg var i politi avhøret, det var han som mente at boten ville bli mellom 4000 - 6000,- og ville få en såkalt "strafferabatt" hvis jeg sa meg skyldig i denne saken, noe jeg selvfølgelig gjorde. Det å komme seg unna at det er din skyld, nytter overhode ikke når du har kjørt i ræva på bilen foran, selv om det er en aldri så idiotisk stopp av sjåføren (som jeg mener at det var i dette tilfellet.....)

Posted

Ja, det finnes vist bøter for alt nå......

Jeg visste faktisk ikke at en fikk bot for dette før jeg var i politi avhøret, det var han som mente at boten ville bli mellom 4000 - 6000,- og ville få en såkalt "strafferabatt" hvis jeg sa meg skyldig i denne saken, noe jeg selvfølgelig gjorde. Det å komme seg unna at det er din skyld, nytter overhode ikke når du har kjørt i ræva på bilen foran, selv om det er en aldri så idiotisk stopp av sjåføren (som jeg mener at det var i dette tilfellet.....)

Jeg har heller aldri vært borti, hørt om eller i det hele tatt tenkt over at man kan få bot for noe sånt, men strengt tatt er det jo ikke helt ulogisk. Som bilførere er vi jo pålagt å være aktpågivende og varsomme osv., noe man neppe kan si man har vært hvis man drar i ræva på noen.

Kom politiet til stedet da dette skjedde, eller har forsikringsselskapet tystet på deg?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...