Jump to content

Recommended Posts

Posted

Har en 05 270 cdi som mister trekk kraften noen ganger, er bare å stoppe bilen og starte igjen så er alt normalt. Det som er rart er at lampen for nøddrift ikke tenner. Hatt bilen hos bos og lest ut feilmeldinger, det som kom opp var for høyt turbotrykk. Hadde samme problem for 50 000 km siden da var det en liten el-motor på innsuget som ikke virket, men den gangen lyste nøddrift lampa. Kan det være luftmengde måleren nå? eller vil nøddrift lampa tenne når denne fusker?

Guest gjesten
Posted

Sjekk at stagene på wastegate går lett ,de ruster fast.

Guest Roffy
Posted

Har en 05 270 cdi som mister trekk kraften noen ganger, er bare å stoppe bilen og starte igjen så er alt normalt. Det som er rart er at lampen for nøddrift ikke tenner. Hatt bilen hos bos og lest ut feilmeldinger, det som kom opp var for høyt turbotrykk. Hadde samme problem for 50 000 km siden da var det en liten el-motor på innsuget som ikke virket, men den gangen lyste nøddrift lampa. Kan det være luftmengde måleren nå? eller vil nøddrift lampa tenne når denne fusker?

Dette er gjenganger og vanlig problem om bilen er chippet.

I motsatt fall kan du gå mot et turboskift.

Guest Stuart
Posted

Hadde samme problem og kjørte bilen inn til full datakontroll selv om motorlampe ikke lyste.

Fikk svar at jeg hadde for høyt turbotrykk,noe som var vanlig ved chipping.

I motsatt fall ble jeg opplyst om at det kunne være at turboen måtte skiftes??

Billig, nei.De snakket om 25000,- pluss jobben.

Har kjørt som vanlig i ettertid og ikke senere merket problemet, så jeg lar det hele gå sin gang intil videre.

Det kjedelige er om det hender ved en forbikjøring!

Posted

sjekk ventilen som sitter på plastslangen på innsuget til turbo evt og trykkføleren på plastrøret opp mot innsugen, sitter med 2 små parkerskruer....den sistnevnte er luft trykksføler...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...