Jump to content

Recommended Posts

Posted

Er der noen som har skifta hjullager sjøl på en 211 eller er det umuligt å gjøre sjøl? fik en jævli skurelyd i høyre hjul på vei til jobb idag så sjekket litt da jeg hadde bilen på bukk etter job i forbindelse med skifte av stabslink å de var tydelig å høre at lyden kom fra hjullageret når en tørna hjulet i fri luft så må nok få skiftet det, men er lei verksteds regninger just nu hehe

Posted

Det der må da være noe "gutta i Dalen" kan hjelpe deg med? Om du tar med hjullager, kaffe og wienerbrød, så ville det overaske om de ikke hjelper deg :lol: For du bodde i Stavangerdistriktet, gjorde du ik?

Guest gjesten
Posted

Forsiktig med z-ringen. Det er leseringen til ABS.Et lite hakk eller dunk å du har et problem.

Posted

Bor i egersund å er medlem av andelslaget i dalen så bruker vekstedet der ja. men var ikke sikker på om det går å gjøre dette sjøl. Z-ringen? hvor sitter denne sån ca? ser en den på epc net tegning?

Posted

Bor i egersund å er medlem av andelslaget i dalen så bruker vekstedet der ja. men var ikke sikker på om det går å gjøre dette sjøl. Z-ringen? hvor sitter denne sån ca? ser en den på epc net tegning?

Er det foran eller bak, da?

Posted

Hadde det vært foran hadde det vært gjort på 20 min om det er likt som 210, 45 min om det er likt 124, men bak vil jeg tro det er litt arbeide.

Posted

Er nok foran der skal skiftes ja, Set ut som disse lager er presset inn i en hub, mekonomen har løse lager samt en god del på ebay har disse, men er å mange som selger hele denne hub med ferdig presset lager, men denne koster godt over 2000 hos norske forhandlere.å lager alene fås en god del billigere. så var derfor jeg tenkte å finne ut som det gik greit å skifte disse sjøl, men en må jo ha fat i ret verktøy ser det ut som.

Guest gjesten
Posted

Skal du kjøpe uorginalt må du passe på at z-ringen er med magnetfelt.Hvis ikke,kjøp den orginalt.

På bakhjulene er det ikke telleverk i z-ringene,men en egen ring på akslene som nettop har vært tema i en annen tråd (de går i oppløsning)

Posted

Om jeg velger å kjøpe hele hubben ny så bør det vel bare være å skru den gamle av å  den nye på uten noen videre problemer eller? ser at det går ann å få nye hub til langt unna norske prisen i utlandet så derfor jeg vudere å bytte hele dingsen.

Skal du kjøpe uorginalt må du passe på at z-ringen er med magnetfelt.Hvis ikke,kjøp den orginalt.

På bakhjulene er det ikke telleverk i z-ringene,men en egen ring på akslene som nettop har vært tema i en annen tråd (de går i oppløsning)

Guest gjesten
Posted

Synes du det er dyrt i Norge for komplett og kan vente til du får tak i komplett billigere hadde jeg ventet istedenfor "Byggesett".

Posted

Var nettopp ute å se på saken, fjerna al den gamle fett som var ganske så rust farget å smurte godt oppp med nytt fett, sjekket så andre siden som  ikke er dårlig, der var det rent å fin fett så dette har nok vært skiftet for ikke så lenge siden. tok meg så en kjøre tur først i den lokale 50/60 sone å etter en liten km så blev ulyden mye mindre enn før, tok så en tur i 80 sona med goe hastighet å det blev mye mindre ulyd enn før så satser på jeg evt kan vente til jeg får nytt hjem fra utlandet, siden jeg ikke skal kjøre så mye i påsken heller.

Posted

Da er ny komplet original hub med lager å alt kjøpt i england via ebay, kom på den nette sum av 30£ + frakt hehe lenge leve ebay så nu gjenstår det kun å se hvor lenge posten klare å bruke på levering denne gang

Posted

Da er ny komplet original hub med lager å alt kjøpt i england via ebay, kom på den nette sum av 30£ + frakt hehe lenge leve ebay så nu gjenstår det kun å se hvor lenge posten klare å bruke på levering denne gang

Du rekker det nok til Landstreffet  :-)

Posted

Har du no link til han du handlet dette av?

Posted

han hadde bare dette ene, men du kan gjerne få link  Selgeren er andy4261 på www.ebay.co.uk total pris blev 45£

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...