Guest deedin Posted March 23, 2010 Posted March 23, 2010 Hei har en w124 300ce24 som jeg skulle ha senka litt bak, men den har nivåregulering. Så det jeg lurer på er, hva er den beste måten får å få den litt lavere ca 5 cm. fremme synes jeg den er passe høy ca 1,5cm klaring til dekka, så ønsker det samme bak. Sitter sportline fjører på den.
FrodeS Posted March 23, 2010 Posted March 23, 2010 Hei har en w124 300ce24 som jeg skulle ha senka litt bak, men den har nivåregulering. Så det jeg lurer på er, hva er den beste måten får å få den litt lavere ca 5 cm. fremme synes jeg den er passe høy ca 1,5cm klaring til dekka, så ønsker det samme bak. Sitter sportline fjører på den. Hei. Det er skrevet mye om nivåregulering hvis du søker litt, men du kan få kortversjonen : Bilen skal i utgangspunktet være ganske lav når ikke nivå jobber. Det skal være et visst grunntrykk som hever den noe. Nivåreguleringen justeres med et stag mellom stabstaget og en ventil oppunder bilen. Lenger stag = lavere bil. Justér dette så langt ut du får det og kjør en tur, så vil du se hvor lav bilen blir når ikke nivå jobber. Hvis den da er omtrent som du vil ha den, eller helst litt lavere, så justerer du nivå opp igjen til den blir slik du vil. Er den for høy, så sjekk tykkelsen på putene som sitter øverst på fjærene. Disse finnes i I , II og III . Du kan telle nupper på kanten. I er tynneste, III er tykkeste. Husk at det kan være lurt med hjulstillingskontroll når du endrer høyde på bilen.
Guest -Fredrik- Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 FrodeS. Gjelder samme prinsipp på stasjonsvogna også?
Guest -Fredrik- Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 Så det er bare å slenge på senkefjærer å senke nivåmaten litt for å få en lavere bil bak? Hørt snakk om at man burde flytte innfestinga til nivåmaten litt om man skal ha en lavere bil, så ikke trykket står å jobber hele tida? Mulig jeg tar feil
FrodeS Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 Så det er bare å slenge på senkefjærer å senke nivåmaten litt for å få en lavere bil bak? Hørt snakk om at man burde flytte innfestinga til nivåmaten litt om man skal ha en lavere bil, så ikke trykket står å jobber hele tida? Mulig jeg tar feil Det er justeringen som bestemmer om den jobber hele tida. Nivå skal jobbe litt, men ikke for mye. Det greieste er som sagt å få den noenlunde passelig høy med nivå justert så lavt som mulig, og så justere den litt opp.
Einar Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 Bortsett fra andre trykkrør og røra til dem er nivåreguleringa lik på alle 124...
Frode Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 Bortsett fra andre trykkrør og røra til dem er nivåreguleringa lik på alle 124... Mener å huske at nedre bærearm på sedan er anderledes enn stasjonsvogn, S124 har 2 bolter nederst på demperen mens W/C124 har en bolt......
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now