Jump to content

Recommended Posts

Posted

Og jeg får igjen 493,- og er vel igrunn fornøyd med det, kan vel si å ha truffet ganske nøyaktig.. ;)

Posted

Hvert eneste år så havner jeg i feil skatteklasse etter at jeg ble skilt, er det bevist å ha meg i skatteklasse 1 når jeg skal være i skatteklasse 2, og skattekortet blir hvert år tatt i skatteklasse 2. :?

Så må vist passe på, elles er det 11 høvdinger ut av vinduet.

Så da får jeg igjen 1947 kroner, jippi, etter en baksmell ifjor :D

Posted

Hvert eneste år så havner jeg i feil skatteklasse etter at jeg ble skilt, er det bevist å ha meg i skatteklasse 1 når jeg skal være i skatteklasse 2, og skattekortet blir hvert år tatt i skatteklasse 2. :?

Kan ikke si jeg er så imponert over skatteetaten. Riktignok får jeg tilbake ca. 7000, men det er etter at jeg har innbetalt 12.000 i frivillig ekstraskatt, i tillegg til 4000 tilbake for BSU-sparing, altså 16.000 mer enn jeg egentlig skulle.

Sånn pleier det være hvert år.

Posted

Får igjen nok til at den utrolig elendige nokia 5800 express ettellerannet blir bytta ut med noe som forhåpentligvis er bedre og har færre feil og mangler

Posted

Får tilbake et par tusen. Hvilket viser for meg nok en gang at legger man inn riktige tall, så får man også et riktig trekk. Jeg vil heller ha tusen kroner ekstra hver måned, enn 12 000 tilbake på en gang.

Posted

Enig med Alexander - har hørt om mange som "sparer" ved å betale litt ekstra skatt, men personlig vil jeg heller ha det litt romsligere hver måned. Men samtidig sørger jeg for å ligge på rett side - ved en feil betalte jeg alt for lite skatt for noen år siden, noe som resulterte i en baksmell på 16000kr. Den gang studerte jeg også, og brukte et halvt år på å betale tilbake. Lærdom for livet. :-D

Posted

Jeg har betalt totalt 49000,- i skatt i år, så med den inntekten jeg har er det ikke så mye mer jeg kunne trukket før jeg hadde sittet igjen med *veldig* lite.. :P

Posted

Måtte jo sjekke dette jeg også. Jeg skal være i klasse 2, men er lignet i klasse 1. Men så opptaget jeg noe rart. Helt i slutten der hvor beregningen er foretatt, står noe veldig flatterende; -Nedsettelse av skatt - liten skatteevne :? Sluttsummen stemmer overens som om jeg skulle blitt lignet i skatteklasse 2. Hvorfor det er blitt gjort slik aner jeg ikke...

Samma f... Fikk igjen 4 store :D Inn på Gol-kontoen :lol:

Posted

Hvor får man sjekket dette..

Regner med at jeg får noe igjen.

Faren min fikk plutselig en baksmell på skatten, viste seg at han ved en feil hadde havna i skatteklasse 0, det vil si død, hvorfor skal en død person betale mere skatt enn en levende.

Posted

Enig med Alexander - har hørt om mange som "sparer" ved å betale litt ekstra skatt, men personlig vil jeg heller ha det litt romsligere hver måned. Men samtidig sørger jeg for å ligge på rett side - ved en feil betalte jeg alt for lite skatt for noen år siden, noe som resulterte i en baksmell på 16000kr. Den gang studerte jeg også, og brukte et halvt år på å betale tilbake. Lærdom for livet. :-D

Det var vel slik at man en periode fikk bedre renter av staten enn av banken, så da lønnet det seg faktisk å spare litt ved ekstra trekk. Smak og behag.

Selv logget jeg meg inn på minside.no og fikk den gledelig beskjeden: 10 000,- tilgode :D

Posted

Synes også det er greit å trekke litt ekstra av flere grunner.

Grei rente, slipper å mistenke baksmell og kjekt med en pott å snope for hver sommer istedet for litt ekstra hver måned som likevel forsvinner i det store sluket. Ble 31k dette året mot det doble ifjor, men så har det vært betalt mindre i gjeldsrenter enn året før så det var ventet.

Posted

Har ikke hørt noe ennå men tror jeg må forandre på bilen..

Står sikkert med oppført clk 2000 mod..

Hvor står det hva bilen kostet og hva jeg skal skrive som verdi på den..

99 s-klasse 320..

Noen som kan fortelle meg det..

Og tror nok jeg skal sjekke hvem skatte klasse jeg står i..

Skilte skulle i 2 var det det??

Posted

Hvis du går på altinn.no og retter selvangivelsen der, så kan du trykke på et lite spørsmålstegn ved siden av postene, da får du opp en god beskrivelse av f.eks. hvilken verdi bilen din skal ha :)

Posted

Har ikke hørt noe ennå men tror jeg må forandre på bilen..

Står sikkert med oppført clk 2000 mod..

Hvor står det hva bilen kostet og hva jeg skal skrive som verdi på den..

99 s-klasse 320..

Noen som kan fortelle meg det..

Og tror nok jeg skal sjekke hvem skatte klasse jeg står i..

Skilte skulle i 2 var det det??

Skilte havner ikke nødvendigvis i klasse 2, det har litt med antall barn og hvem som forsørger dem osv. 

Posted

Johooo! 1900,- blanke rett inn! Skulle vel holde i brennsel nedover til Gol. :D

Er vel ingen som har penga på konto til landstreffet :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...