Thomas Madsen Posted March 21, 2010 Posted March 21, 2010 Hepps.. har EPC.net og lurer på WIS.net men kan ikke si jeg blir helt klok på den. Er ikke akkurat god i Tysk (helt blank). Men skulle da gjerne hatt WIS til f.eks min S210 og fruens A208. Er det mulig å kjøpe CD/DVD med dette ? WIS.net som jeg hører om er vel nettbasert ?? Har vært i kontakt med han som har ansvar for WIS i norge, men han mumler bare att det ikke er mulig siden jeg er privatperson. Noen som har andre erfaringer her ???
Jens Honoré Posted March 21, 2010 Posted March 21, 2010 Prøvde meg også på wis, uten hell. Kom fram til det samme som han som mumlet
Einar Posted March 21, 2010 Posted March 21, 2010 Driver å prøver meg med sånn uhumsk mindre lovlig business for å få WIS og EPC, sliter med å få innstallert det da.
Thomas Madsen Posted March 21, 2010 Author Posted March 21, 2010 Mener å ha lest flere ganger att man kan kjøpe WIS tilgang i 1 dag, 1 time osv osv hvis ikke er jo dette grunn god nok til å bli medlem av S-klasse klubben
Jens Honoré Posted March 21, 2010 Posted March 21, 2010 Mener å ha lest flere ganger att man kan kjøpe WIS tilgang i 1 dag, 1 time osv osv hvis ikke er jo dette grunn god nok til å bli medlem av S-klasse klubben Tror du bare får tilgang til S-Klassene i Wis gjennom klubben....
Thomas Madsen Posted March 21, 2010 Author Posted March 21, 2010 Mener å ha lest flere ganger att man kan kjøpe WIS tilgang i 1 dag, 1 time osv osv hvis ikke er jo dette grunn god nok til å bli medlem av S-klasse klubben Tror du bare får tilgang til S-Klassene i Wis gjennom klubben.... Mener han som hadde presentasjon av S-Klasseklubben sa man fikk alt jeg Men det må jo sjekkes ut selvsagt
E_S Posted March 21, 2010 Posted March 21, 2010 Et annet problem med WIS er at brukerterskelen er "noe" høy - programmet er ikke akkurat direkte intuitivt bygget opp, og det er vanvittig mye informasjon der man må "sile" ut for å finne det man faktisk er ute etter. Et helt klart eksempel på at leverandøren av programvaren satser på å tjene fett på kursing av alle som skal bruke det..
olepeder Posted March 21, 2010 Posted March 21, 2010 Har hørt rykter om at folk har lastet WIS på nettet og at det funker på windows 7 og xp
Thomas Madsen Posted March 21, 2010 Author Posted March 21, 2010 Har hørt rykter om at folk har lastet WIS på nettet og at det funker på windows 7 og xp Det hørtes veldig pirataktig ut Hvis kravet for å kjøre det er XP så er ikke det noe problem, da hiver jeg bare opp 1 stk laptop med Xp. Kjører Win7 på jobb pc, men vil ikke blande...
olepeder Posted March 21, 2010 Posted March 21, 2010 Har hørt rykter om at folk har lastet WIS på nettet og at det funker på windows 7 og xp Det hørtes veldig pirataktig ut Hvis kravet for å kjøre det er XP så er ikke det noe problem, da hiver jeg bare opp 1 stk laptop med Xp. Kjører Win7 på jobb pc, men vil ikke blande... Etter hva jeg har hørt er det aller enkleste XP, men det er hva jeg har blitt fortalt
Sven Håkon Posted March 21, 2010 Posted March 21, 2010 ...Et annet problem med WIS er at brukerterskelen er "noe" høy - programmet er ikke akkurat direkte intuitivt bygget opp... Det skal være sikkert og visst...
Captain Posted March 22, 2010 Posted March 22, 2010 Du kan bestille EPC/WIS på nett, jeg fikk DVDer (mange) i posten, samt 2 lisenskoder, 1 til EPC og 1 til WIS. Husker ikke hvor mye jeg betalte, men det var ikke rare greiene.
Alexander Posted March 22, 2010 Posted March 22, 2010 Info om offisiell WIS: http://service-parts.mercedes-benz.com/dcagportal/DCAGPortal/menu.action?topic=WISINFOmenu Priser: http://service-parts.mercedes-benz.com/dcagportal/DCAGPortal/menu.action?topic=Price1 20,75 Euro dagen....
Einar Posted March 22, 2010 Posted March 22, 2010 Jeg sjekka pris på WIS og EPC på serviceandparts..., på ett år kosta det over 13 lapper.
Alexander Posted March 22, 2010 Posted March 22, 2010 Jugde på deg et firma? Prisen står jo i klartekst der...
Alexander Posted March 22, 2010 Posted March 22, 2010 Whaaat? Skrev du det siste der til meg? I tilfelle tror jeg du må begynne å lese meg med litt mindre strenge øyne
Thomas Madsen Posted March 22, 2010 Author Posted March 22, 2010 Info om offisiell WIS: http://service-parts.mercedes-benz.com/dcagportal/DCAGPortal/menu.action?topic=WISINFOmenu Priser: http://service-parts.mercedes-benz.com/dcagportal/DCAGPortal/menu.action?topic=Price1 20,75 Euro dagen.... Det er her jeg har vært, men finner lissom ikke ut hvordan jeg kan koble meg oppmot WIS
Alexander Posted March 22, 2010 Posted March 22, 2010 Jeg har ikke prøvd selv annet enn for EPC, men dette fungerer ikke? http://service-parts.mercedes-benz.com/dcagportal/DCAGPortal/menu.action?topic=OrderProcess
Thomas Madsen Posted March 25, 2010 Author Posted March 25, 2010 Noen som kan WIS ?? Sånn med tanke på hvordan man bruker det, kunne jo være greit å vite hvis jeg får tak i full pakke:-) evnt wis for bilen min om det finnes..
Einar Posted March 25, 2010 Posted March 25, 2010 Bare husk på at WIS(som jeg har funnet) ikke funker på Vista, men må ha XP eller eldre---
Thomas Madsen Posted March 26, 2010 Author Posted March 26, 2010 Jeg har ikke prøvd selv annet enn for EPC, men dette fungerer ikke? http://service-parts.mercedes-benz.com/dcagportal/DCAGPortal/menu.action?topic=OrderProcess Ikke hvis du ikke juger på deg firma elns.. JEg har registrert meg som privat person og får ingenting opp om WIS osv, den gir bare opp EPC, men ikke WIS
Thomas Madsen Posted March 26, 2010 Author Posted March 26, 2010 Men uansett, noen her som KAN WIS ???
viper Posted March 26, 2010 Posted March 26, 2010 S-klasse klubben: Tilgang til elektronisk delekatalog (EPC) og verkstedsinformasjon (WIS) for alle Mercedesmodeller. Var vel 70 euro i året. Litt billigere enn 13K. Er det virkelig så dritt å bruke WIS? Hva bruker verksted-gutta som står å skrur? Autodata?
Thomas Madsen Posted March 26, 2010 Author Posted March 26, 2010 S-klasse klubben: Tilgang til elektronisk delekatalog (EPC) og verkstedsinformasjon (WIS) for alle Mercedesmodeller. Var vel 70 euro i året. Litt billigere enn 13K. Er det virkelig så dritt å bruke WIS? Hva bruker verksted-gutta som står å skrur? Autodata? Vel, dem har vel kurs da hehehe Er sikkert ikke så vanskelig, og joa 70 euro for å være med i S klasseklubben frister da ja, og ikke 25 om dagen evnt om man ønsker WIS innimellom Så vidt jeg har forstått skla jo WIS være alfa og Omega når det gjelder MB. Hvis jeg har forstått det riktig, gir wis info om service (A og B) samt hva som skal gjøres, og hvordan man gjør det.. Tror også du får opp moment, og bilder av de forskjellige elementen man må åpne/skifte osv.... Men jeg vet ikke....
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now