Jump to content

Kan man overhale nivådempere 93 mod s 124 300 TDT WDB1241931F267091

Recommended Posts

Guest Frode Johnsen
Posted

Er det noen som vet om det går å overhale nivådempere til S124  WDB1241931F267091 virker som foriner er utslitt, baker ved utdemping(høres ut som om en luke ligger å slår bak i bilen)

Posted

Da kjøper du rep kit og bytter foringene i topp av demper, fås på Bos til vel 300-400 kroner.

Husker ikke delenummer men jeg byttet for noen år siden.... :lol:

Guest Frode Johnsen
Posted

Takker så meget, skal ringe å bestille

Posted

mener det er et komplett sett på bolter nede og foringer og mutter på toppen :)

prøv med nr 124 320 04 56 det er komplett sett :)

Nederst er det en "bærekule". Er det slakk i den, så er demperen bare å pælme. Ikke fiksbart. Foringene øverst er bare en gummiring over og en under karosserifestet. Er det slakk der, så skru ut bolten, legg mellom en tykk skive og dra til igjen.

Noe rep.sett skjønner jeg ikke helt hva skal være godt for på disse.

Posted

Er det først blitt slakke vil nok hullet også bli større, alderen gjør nok sitt til at gummien blir hard, så det var bare en tanke på at nytt er nytt,tror også en kan få kjøpt bare gummien til de, jeg har fått skikkelig knirke lyd i de i løpet av vinteren så jeg skal bytte til nye gummiforinger på toppen :)

Posted

Du kjøper rep settet pga at når foringene er så slakke at det slår så bytter en disse.....at du bare hiver inn en skive og driter i de allerede ødelagte foringene er ikke det samme som å si at rep sett er bare tull..... :lol:

Posted

Du kjøper rep settet pga at når foringene er så slakke at det slår så bytter en disse.....at du bare hiver inn en skive og driter i de allerede ødelagte foringene er ikke det samme som å si at rep sett er bare tull..... :lol:

Det er bare snakk om en tykk gummiring som det blir litt mindre spenn i etterhvert. Det er ikke noe hull der som blir større. Vil man bruke noen hundrelapper på nye, så må man da gjerne det. Alternativt kan man bruke 2,50- på et par litt tykke skiver og få samme resultat.

Er det først blitt slakke vil nok hullet også bli større, alderen gjør nok sitt til at gummien blir hard, så det var bare en tanke på at nytt er nytt,tror også en kan få kjøpt bare gummien til de, jeg har fått skikkelig knirke lyd i de i løpet av vinteren så jeg skal bytte til nye gummiforinger på toppen :)

Knirking fra øvre støtdemperfeste? Sikker på at det ikke er knirkeforingen?

Posted

De ble byttet i sommer og jeg hadde faktisk litt knirk før de ble byttet, så det er bare de på toppen igjenn i bakstillingen som ikke er byttet + de fire store mellom ramme og baktstillings opphenget

bilen begynner jo å dra på årene så at gummi begynner å eldes er nok noe jeg må regne med :)

Posted

De ble byttet i sommer og jeg hadde faktisk litt knirk før de ble byttet, så det er bare de på toppen igjenn i bakstillingen som ikke er byttet + de fire store mellom ramme og baktstillings opphenget

bilen begynner jo å dra på årene så at gummi begynner å eldes er nok noe jeg må regne med :)

Jeg foreslår at du tar ut plata bak baksetene, sprayer gummigreiene med litt CRC eller noe sånt, og sjekker om knirkingen forsvinner.

Posted

Har faktisk tenkt på det, trodde iførste omgang at det var knirkeforingene, men når det er likedan etter at de er byttet så må jo problemet ligge på toppen for nede så var de helt teit å fine, men det har inntil nå vært litt for kaldt til å skru, det er trolig silikon spray kan være gunstig til det, for den vil ikke ødelegge gummien og er veldig glatt, men jeg ser ikke bort ifra at de er noe slitt i hullet og at gummien er tært etter snart 21 år :)  ( kan det være reklamsjons-sak dette? ) :? eller er bilen akkurat gått over datoen for det ?

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...