Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, tenkte jeg skulle få lys i det lille som var mørkt på bilen min innvendig.

Så først demonterer jeg treplata foran v.app regulering, og finner ut at det er usedvanlig dårlig kontakt i bryteren for hvor det skal blåse.

Så finner jeg ut at det ikke er strøm til lampa rund girspaken, får denne strøm via koblinga bak askebeger/spiller?

Vil reguleringsknotten for posisjon varmeapp passe fra en 95 mod med ettermontert klima i min 91 mod med org klima?

Pæreholderen ved lysbryter er kontaken knekt av på, så der får jeg lodde inn en ny.

For å få ned plata under airbag/handskerom på H. side, hva må til?

Noen som vet hvor kabel for høytaler i bakdørene går hen i gulvet, skulle ha koblet opp en forsterker, og vil trekke minst mulig kabel.

Hvor er jordingspunktet til instrumentet, mitt lever sitt eget liv, etter jeg skiftet dynamo?

Posted

kabel til høyttalere i bakdørene går i plastkanalene under gulvmattene... Jordingspunktet til instrumentet er rett bak(eller egentlig foran :P ) instrumentet. er et felles jordingspunkt inni dashbordet der...

Posted

kabel til høyttalere i bakdørene går i plastkanalene under gulvmattene... Jordingspunktet til instrumentet er rett bak(eller egentlig foran :P ) instrumentet. er et felles jordingspunkt inni dashbordet der...

Det er også noen feite jordingspunkt under radioen. Ganske håpløst å komme til uten å ta ut midtkonsollet.

Sånn ser det ut neddi der :

21.jpg

Det er 2 eller 3 jordingspunkter der.

Alle interiørlys som dimmes er koblet til grå kabel med blå stripe. Det er et koblingspunkt for det innenfor jordingspunktene. Det er såpass håpløst å komme til at det er enklere å lodde seg på en annen kabel.

Selve "greiene" for å justere hvor det skal blåse tror jeg er like på alle.

Posted

Midkonsollen åker ut i dag, så bytter jeg den vrideren, og evt. pæreholderen, kanskje jeg manner meg opp til å montere 2x el-speil også.

Noen her som vet  om relèet i bakluka har noe med servolukkinga å gjøre?

Posted

Da har jeg fått ut midtkonsollen, koblingspunktet for interiørlys er ingen problem å komme til, har kobla i det før, men lyset i girspaken får ikke strøm derfra, men fra en sånn feit svart skjøt over gasspedalen, der har ledningen ryki på min, visste egentlig om det, men hadde glemt det, derfor mangler jeg også lys i luftdysa på H.side.

Ledningen der var grå/gul, og den dimmer den også.

Så jeg får finne fram loddebolten, og få loddet dette.

Skulle også ha ryddet opp i ledningsnettet til spilleren, brukte kabelsko sist jeg rydda vekk der, og skammer meg over det, lurer bare på hvor jeg har lagt loddebolten etter jeg rota med hjemmeforsterkeren min, og hvor faen jeg kan få taki svart krympestrømpe på en søndag uten å ha flyttbar bil.

Opplegget for høytalere i bakdørene var tydeligvis ettermontert, så ledningene går under setet, og strøm til belysninga i knotten var henta med en strømtjuv oppe ved varmeapparatet, den knotten blir sikkert bytta ut med en låseknapp. Som selvfølgelig skal virke.

Fant en orginal ledning, med en hun-kabelsko av flat type, blå av farge liggende løst ved siden av SRS-styreenheten, noen kjennskap til hva dette er?

Fikk forresten endelig varme på beina i går også, har ikke hatt dette før, viste seg å være strømpa på den ene wiren til varmeapparatetsom hadde løsna.

Posted

Noen som har koblingsskejma over stikket til instrumentet, har jo 3 plusser og fire minuser som tilsynelatende  er i full kontak når tenning er på.

Posted

Da har jeg gått litt amok i delebilen, prøvde instrumentet fra 300 dieselen, da føyk oljetrykk rett til værs, og diesel sto deprimerende langt ned, mens temp virka normalt, men de var noe galt med det fra før av, bare husker ikke helt hva.

Noen som vet hvordan man får ut dash på 124(95 mod med airbag x2), har tatt ut en del, og det er løst i bunnen med unntak av ved tenningslåsen, ser en litt grov skrue der som jeg regner med må ut, men det virker som det henger igjen i toppen ved ruta.

Fant ett greit frontsett i den bilen, kan være kjekt å ha.

Tenkte jeg skulle få ut utetemp, 2x el speil og innvendig låseknapp fra den bilen.

Posted

Da er dashen ute på den bilen, det hjelper å ha med seg øya, alt de hang i var skruene i øverkant ved høytalerne.

Da har jeg fått med meg ledningsnett til 2x elspeil, og utetempmåleren, tenkte jeg skulle få med låseknappen også, uten IR-opplegget.

Noen som husker hvor den sida med diverse koblingsskjemaer var hen?

Posted

Trur det er den siden jeg tenkte på ja.

Prøvde ett annet instrument istad, da sto oljetrykksmåleren på 3 uansett, kobla inn den ytterste delen av instrumentet mitt, og det samme skjedde igjen.

Posted

Prøvde å åpne OVP i tilfelle det hadde noe med de ville målerne, men eneste som skjer er at jeg skreller relèet.

Noen tips.

Posted

Noen som vet hva motstanden i utetempsensoren bør være i ca 15-20*

Det ligger et skjema et sted, men jeg husker ikke hvor i farta.

Posted

Jeg fant ut, min hadde alt for lav motstand, burde være en plass rund 5000 ohm, mens min var på 130.

Vil de gjøre at displaye er døtt tro?

Posted

utetemp sensoren skal ha 3750 ohm +- 70 ved 20C og 9800 ohm +- 100 ohm ved 0 c. 130 ohm. Sikker på at du ikke har målt i kiloohm?

Posted

Er auto på mulimetret, men utetempmåleren virket ikke i bilen jeg plukket det fra, og jeg bytta til ett display jeg vet funka, da funka lyset.

Så det stemmer nok.

Posted

Noen som vet hvordan men splitter speilhuset, skal bytte speil, men vil helst prøve å ikke skifte farge på dem.

Selve speilet er bare å røske ut. Jeg ville tatt det inn i varmen først, så ikke det knekker noe plastikk.

Posted

Er det noen som har koblingsskjema over sentrallås på 95 E300 D og 91 300TDT?

Nå er interiør med dashbord på vei ut av bilen.

Har komplett IR-lås uten IR-mottageren i førerdøra, men ser liten vits i å montere dette.

Kunne dog tenkt meg låseknappen innvendig.

Posted

Ingen som hadde noe lurt å komme med nei, da får jeg vel bare finne ut av de sjøl.

Nå er gulvteppet på veg ut, er en del som må tørkes etter en vinter uten varme på beina må jeg si.

Får vel bytte passasjerdøra også når jeg først skal dra ny ledning til speilet, da blir det enten grå eller rød dør, mest sannsynlig rød.

Vurderer å legge opp til lys under dørene også i samme slengen.

Eneste jeg tenker på, er at tinga skal være som orginalt, eller som det ville vært orginalt, og fullt mulig å returnere til standard.

Ettersom høytaleropplegget i bakdørene ikke er orginalt i denne, vil faderen fjernes, og kobles direkte på spiller, evt. forsterker.

Prøver å finne en lur plass å montere en forsterker i bilen framme, lurer på ved orginalalarmen kanskje.

Blir fjerning av noe oldtids mobilopplegg også.

Fikk bytta ut sniffevifta med en som var lydløs også, bråka rett og slett den som sto her.

Skal få benytta sjansen til å få montert nye høytalere i bakdørene også, de jeg har kjøpt har litt for voksne magneter, så håper det skal gå å lage litt plass.

Kanskje jeg får tona litt vinduer også i samme slengen.

Blir mye ting, men må vel benytte sjansen når jeg har ting såpass ut.

Prøver febrilsk å laste ned verkstedmanual, men er visst ikke barebare å finne noe som funker.

Posted

Vindusheiser bak virker ikke lenger, al jeg har gjort, er å ta av H. framdør, og reparert dårlige ledninger V. bakdør, skal ta opp det i bakdøra igjen, men syns det er rart at det ikke skal virke når bryteren er fra koblet, det klikker i relèet, og så låser det seg...

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...