Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det har alltid vært S før tallkoden på stasjonsvogn, fra 123 til 212.

Joa, men når kom det spesifikt, og noe mer info rundt dette :-)

Posted

1983 er vel det vi har kommet til, 1982 230TE er en W123T, mens 1983 230TE er en S123.

Om jeg husker rett, tror dette ble diskutert på freaken, men mulig det var her også.

Posted

Jeg har googlet og binget osv osv, men disse BOS gutta forlanger jo fortsatt å si att jeg kjører en W210T

De burde jo vite hva dem prater om, har også nevnt dette for flere medlemmer og de sier jo akkurat det samme.

De har fått beskjed om att dem har f.eks en W212 Stasjonsvogn.....

Dette er gutta som selger bil og som jobber på delelager.

Jeg lurte på pris på 1/16 bil eller hva dem nå er i disse modelbilene på en S210.

Du mener W210 T du.... ikke S210 fikk jeg beskjed om da...

Rart man blir litt forvirra.

Og istedefor å slå hardnakket tilbake så tenkte jeg å få litt mer kjøtt på beina og evnt henvise til noe FAKTA på nettet om det fantes.

Men wikipedia er ikke 100% på alt så tenkte kanskje noen andre her hadde noen sider...

Posted

Det er ikke nytt at folk som jobber i/for Mercedes ikke vet alt om bilene - de er tross alt bare ansatte i en bedrift, ytterst få av dem som er entusiaster. :-)

Edit; Men nå kan du jo henvise til Mercedes' egen wiki-side, som jeg linket til over.

Posted

Det er ikke nytt at folk som jobber i/for Mercedes ikke vet alt om bilene - de er tross alt bare ansatte i en bedrift, ytterst få av dem som er entusiaster. :-)

Sant nok, de kjører kanskje Golf, Corolla og Astra til jobb også for alt en vet. :)

Posted

1983 er vel det vi har kommet til, 1982 230TE er en W123T, mens 1983 230TE er en S123.

Om jeg husker rett, tror dette ble diskutert på freaken, men mulig det var her også.

Så vidt jeg har funnet ut har Einar rett.....

Posted

Så vidt jeg har funnet ut har Einar rett.....

Har du link til den aktuelle tråden også?

I min "123-bibel", står det W 123, W123 T-Modell. Det er jo vert skrevet side opp

og side ned om disse prefiksène flere ganger tidligere også. Det er like riktig begge deler.

Ser tyskerene selv beskriver begge dele omhverandre. Absolutt ikke rart folk går i

surr med alle disse betegnelsene til Mercedes-Benz da entusiastene selv "stusser" over det  :lol:

Posted

Det er ingenting galt med å si "W124 T-modell", men dette er ikke konstruksjonsbetegnelsen på bilen. Linken jeg postet over er - for å gjenta meg selv - Mercedes' egen infoside om klassiske modeller. Har virkelig Mercedes tatt feil på dette feltet altså?

Posted

Det er ingenting galt med å si "W124 T-modell", men dette er ikke konstruksjonsbetegnelsen på bilen. Linken jeg postet over er - for å gjenta meg selv - Mercedes' egen infoside om klassiske modeller. Har virkelig Mercedes tatt feil på dette feltet altså?

Nei, greitnok att det ikke er noe galt, men når jeg sier jeg ser etter en modellbil av S210 1999 modell og får beskjed om att det er en W210T så blir det jo feil...

Posted

Det står begge deler der så langt jeg kan se  :)

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...