Christoffer Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Var uheldig å søle litt bensin på teppet under gulvet bagasjerommet i min s124. Har tatt ut teppet og høytrykksspylt, vasket flere ganger med varmt vann og såpe og har prøvd tepperens (skum fra turtle wax), men det lukter fortsatt. Jævlig irriterende. Håper kanskje at noen vet om et vindundermiddel som jeg kan hå på for å få bort lukta. Nekter å legge det inn i bilen igjen før det slutter å lukte. Hilsen Christoffer
LuckyDuck Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 en kollega av meg gjorde det samme, (da i en annen bil) og han mente at eddik skulle være vidundermiddelet. Hvor lenge du må gå å kjenne på den lukta vet jeg ikke, men kan kanskje fungere?
ØHN Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Jeg ville prøvd å dynke det skikkelig med "MAC124 Prickbort" Det er en avfetting som burde fjerne en god del av bensinrestene.
Einar Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Legg det i snøen om du har noe du får dynka det i, og luft det godt.
SigurdB Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Har hørt at man kan drysse kaffe over stedet det er bensin lukt. Ellers løser vel en skål med eddik ofte lukt problemer.
Christoffer Posted March 20, 2010 Author Posted March 20, 2010 Det første jeg prøvde var nylonvask, det fungerer jo perfekt på det meste av interiør, men ikke på bensinlukta i teppet mitt . Nå har jeg prøvd eddik og skal la den henge ute og lufte seg, så får vi se. Kommer til å kjøpe meg en flaske med prickbort også. Kjekt og ha til andre ting. Takk for tips!
SigurdB Posted March 20, 2010 Posted March 20, 2010 Har du vaska teppe i eddik eller har du satt en skål med eddik inn i bilen? Ser at jeg kanskje har formulert meg litt dårlig her. Jeg mente å sette en skål med eddik inne i bilen over natta.
Christoffer Posted March 21, 2010 Author Posted March 21, 2010 Jeg har tatt ut teppet av bilen og dynket området som luktet bensin med eddik. Har hengt ute i et par dager og tørket og luftet seg. Nå syntes jeg det bare lukter friskt av den. Bensinlukten er iallefall borte. Ville ikke dynket tepper som ikke er tatt ut av bilen, da eddiklukten sikkert ville satt seg i bilen. Så da er tipset med en skål eddik bra
LuckyDuck Posted March 21, 2010 Posted March 21, 2010 Jeg har tatt ut teppet av bilen og dynket området som luktet bensin med eddik. Har hengt ute i et par dager og tørket og luftet seg. Nå syntes jeg det bare lukter friskt av den. Bensinlukten er iallefall borte. Ville ikke dynket tepper som ikke er tatt ut av bilen, da eddiklukten sikkert ville satt seg i bilen. Så da er tipset med en skål eddik bra Myth confirmed
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now