Guest Leo Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Hei, min E200 99 mod stoppet for meg (WDB2102351A943553), var på telefon med BOS og fikk ett sterkt tips om at det var svinghjuls sensor som hadde tatt kvelden . Er nok strøm på den, men den tenner ikke, og gir ikke utslag på turteller under startforsøk, det var dette han gikk etter.. fikk da en startpris på 5000 i reperasjon , sjekka ut delepriser og finner ikke svinghjuls sensor,, snakka med stjerneservice og de sier at det skal være posisjons føler veivaksel ,, kan noen hjelpe meg med hva som er hva her ? for ser at bytte av en posisjonføler er enkelt og noe jeg kan gjøre selv, og ikke minst billigere Mvh Leo
Einar Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 A 003 153 72 28 SENDER UNIT CRANKSHAFT POSITION SENDER UNIT A 003 153 74 28 SENDER UNIT CRANKSHAFT POSITION SENDER UNIT Disse to skal passe på din bil etter min mening, og den skal såvidt jeg forstår sitte like ovenfor starteren mot svinghjulet. Få gjerne dette dobbeltsjekket.
Guest gjesten Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Har skiftet haugevis av veivsensorer på forskjellige modeller,men flesteparten av de virker når motoren er kald igjen for deretter å stoppe under varmkjøring. Har du prøvd å starte den igjen kald?
RoarB Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 hadde slikt på min E240, men den starter når kald, men når følern blir varm så har den høyere motstand enn 640 ohm, da slutter den i gi korrekt signal og bilen stopper, men starter når den er kjøligere igjen. men er kun en skrue, en torx E10 eller E12, litt vondt å komme til på V6 men er nok enkelt på 200
Guest Leo Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Hei og takk for alle svar. Jo har latt den stått ett døgn og prøvd å starte den igjen,, men vil fortsatt ikke. Prøver å kjøpe en sensor i morra og skifter den,, krysse fingre Mvh Leo..
Guest Leo Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 Hei igjen, fikk etter mye styr og bytting (fikk selvfølgelig feil sensor første gang ) så funka det desverre ikke. Etter mye leting og søking fant vi at sikringene til bensinpumpa hadde gått (tabbe og ikke sjekke den tidligere) Etter å ha bytta sikringen så starta bilen på sekundet men desverre så går sikringen igjen etter 2 sekunder ;( gått over alt av ledinger som jeg kommer til og tørka og smurt opp, hjelper ikke ,, kan det rett og slett gå galt i pumpa slik at den selv blåser sikringene mine , trodde egenlig den bare ikke skulle virke jeg da ? el er jeg fortsatt på villspor ? Mvh Leo
Einar Posted March 24, 2010 Posted March 24, 2010 Om du prøver å putte i ett hakk større sikring, for å se om den ryker eller holder da, ryker den er det noe gal, mes sannsynlig en kortslutning i ledningsnett til pumpe, holder den, er det mest sannsynlig bensinpumpa som begynner å gå tungt og bruker mere strøm. Merk, prøv dette bare i ett par minutter, og følg med, ikke kjør med det om det ser ut til å virke.
Gujoni Posted March 25, 2010 Posted March 25, 2010 Det er IKKE lurt å putte i en større sikring vil nå jeg si.
Einar Posted March 25, 2010 Posted March 25, 2010 Er det full kortslutning ryker sikringen like fort, er det høyere strømtrekk gjør ikke det noen skade på 2 minutter, men ellers, nei det er ikke lurt. I feilsøkingsøyemed er det faktisk en mulighet.
Guest Leo Posted March 25, 2010 Posted March 25, 2010 Hei og takk for alle tips,, får endelig bilen hjem i garasjen i morra, så da blir det å prøve det meste
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now