Martin B. Posted March 18, 2010 Posted March 18, 2010 Er det noen som har montert en 8-tommer sub i hattehylla i w124? Jeg tenkte at det kanskje kunne være mulig å henge en under førstehjelpsputa. Spørsmålet er om det er lurt, vil det gå mye ut over stivheten i bilen? Erfaringer og forslag til elementer som kan brukes mottas med takk
Somme Posted March 21, 2010 Posted March 21, 2010 jeg har gjort dette i min w201, slapp å kappe i stålet gjore jeg å Ble veldig fornøyd selv vertfall.
Martin B. Posted March 22, 2010 Author Posted March 22, 2010 slapp du å skjære i stålet? Jeg har ikke sett så nøye hvordan det ser ut der enda, men det hørtes jo veldig greit ut. Hadde du noe kasse rundt elementet eller hang det fritt? Hvordan ble lyden?
Somme Posted March 23, 2010 Posted March 23, 2010 jeg slapp å kappe stålet ja, er jo et firkantet felt under førstehjelps skrinet hvor der ikke er stål. Har hatt den fritstående til nå men kommer kasse på den så fort jeg får tid til å bygge meg en, Lyden er helt ok har ikke noe serlig tess element men får jo med hele lydbildet
Fredrik B Posted March 23, 2010 Posted March 23, 2010 Men det er en liten forskjell på W124 og W201. Det er stål hele vegei på W124. Dessverre
Tor H Posted March 25, 2010 Posted March 25, 2010 Subelement uten kasse i bil er ingen god løsning lydmessig.
Martin B. Posted March 26, 2010 Author Posted March 26, 2010 Subelement uten kasse i bil er ingen god løsning lydmessig. Joda, kasse er best, men bagasjerommet i en sedan er "nok" lukket til at det kan fungere som en kasse. Men bassen vil nok ikke bli like kontant og hard vil jeg tro. Bakgrunnen for denne tanken var å få litt mer dybde og bruke minst mulig plass til det siden jeg ofte må ha med barnevogn i bilen...
kjetil Posted April 4, 2010 Posted April 4, 2010 har ett alternativ hær http://rpglasfiber.com/pro.php?go=las&id=4497841
Aussie Posted April 18, 2010 Posted April 18, 2010 Er det noen som har montert en 8-tommer sub i hattehylla i w124? Jeg tenkte at det kanskje kunne være mulig å henge en under førstehjelpsputa. Spørsmålet er om det er lurt, vil det gå mye ut over stivheten i bilen? Erfaringer og forslag til elementer som kan brukes mottas med takk Jeg gjorde det på min gamle 300, tok av trekket på f.hj.puta og lagde hull i lokket og i bunnen, men du må nok lage ett lite hull i stålet under også, etterpå så er det bare å lime på trekket igjen. Jeg er ikke så kravstor til hvordan lyden er så jeg kjøpte en liten forsterker og 8" subb på Biltema, jeg skiftet ut også alle de andre høytalerne i bilen samtidig (ikke Biltema).
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now