Guest tvold Posted September 3, 2005 Posted September 3, 2005 Har merket i det siste at ved harde nedbremsinger, så har framhjulene subbet borti hjulbuen/plastikkskjørtet i bakkant. Skjermen er valset og d meste av plasten er slipt bort med hensikt før, men er tydelig nå bevegelse i det nå.. Byttet bærearms-foringer i november i fjorhøst. Så lurer på om det finnes flere hardheter på disse? Er 500 sine mye hardere el? Quote
Frode Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 Det du beskriver har vi diskutert mye her i Stavanger avd, omtrent alle har samme problemet at det subber ved ekstrembelatninger.De store gummiforingene er ofte så myke at forhjulstillingenflytter mange mm, opp mot cm ved store belastninger, det fører ofte til at bilen føles litt nærvøs og vil svinge ut en retning ved bråbremsing= Toe out.... 500`en tror jeg uten å være 100% sikker har et helt annet hjuloppheng, bygd av Porsche, om foringene da passer på aller 124 vet jeg ikke, vi i Stavanger har undersøkt om det er mulig å få tak i polerytan foringer men har ikke funnet noe, ennå..... men det burde være det beste, evt å ta mål å få noen til å dreie noen som passer..... Quote
Alexander Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 Emblemspesialen, som klubben har en avtale med, dreier foringer. Quote
Frode Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 Der ser du..... det er så mye vi ikke vet... Da trenger vi bare målene..... Noen som nettopp har demontert forhjulstilinga eller kan slike mål finnes på data...anyone..? Quote
FrodeS Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 Der ser du..... det er så mye vi ikke vet... Da trenger vi bare målene..... Noen som nettopp har demontert forhjulstilinga eller kan slike mål finnes på data...anyone..? Jeg stiller frivillig til å donere forsøksbil! Quote
Guest tvold Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 Vart så jeg bestilte foringer ifra K-mac i australia i dag.. Både foran og bak. Disse er vel laget i poly, så da bør det nå bli bedre..Synd det ikke lages poly-foringer til hele understellet til MB, sånn som det gjøres til de fleste andre bilmerker.. Quote
Frode Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 Ska sei, at de har fått til 124 serien også foran er nytt, men det høres godt ut, bare synd at K-mac ofte trenger flere mnd å levere varene.... Har selv k-mac chamber & toe kit bak og er kjempefornøyd, men mangler til foran, det tok 6mnd før jeg fikk de, så hvis jeg bestiller nå så har jeg de gjerne til neste sesong.... Quote
Alexander Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 Vart så jeg bestilte foringer ifra K-mac i australia i dag.. Både foran og bak. Disse er vel laget i poly' date=' så da bør det nå bli bedre..Synd det ikke lages poly-foringer til hele understellet til MB, sånn som det gjøres til de fleste andre bilmerker..[/quote'] Det var litt teit av deg siden K-mac er super trege og ARS trading har i samarbeid med emblemspesialen laget slike foringer som du trenger til bakstillingen. De til forstillingen må du skaffe mål til selv for å få lagd, men f.eks. å kjøpe foringene, få de kopiert og så returnere de må vel være mulig.... Quote
Frode Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 Er det ingen som har en bærearm til 124 liggende løst.....?? Quote
bska Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 @tvold, Er det disse du har best ?http://www.k-mac.com/makes/merc.htmModel #501716 Jhttp://www.k-mac.com/fitting/501716.pdf Ser ut til å være de to nederste foringene foran det ja. Quote
Alexander Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 Egentlig dumt at jeg ikke tenkte på dette for 2 uker siden, da hadde jeg nemlig fremre bærearmsforinger liggende som jeg ikke trengte. De gikk i søpla. Quote
FrodeS Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 Egentlig dumt at jeg ikke tenkte på dette for 2 uker siden' date=' da hadde jeg nemlig fremre bærearmsforinger liggende som jeg ikke trengte. De gikk i søpla.[/quote'] Burde heller tatt dem med på mandagstreff og auksjonert dem bort. Quote
Frode Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 Egentlig dumt at jeg ikke tenkte på dette for 2 uker siden, da hadde jeg nemlig fremre bærearmsforinger liggende som jeg ikke trengte. De gikk i søpla. Du skulle solgt dem på Finn: Originale AMG foringer til salgs: pris 15000,-(det er ca 1/2 pris av nye...)..... Det ender nok opp med at vi må ta en tur til hoggeren og kappe av en bærearm for å få skikkelige mål da det sikkert ikke er nøyaktig nok å ta mål av selve foringen.... Quote
Guest tvold Posted September 5, 2005 Posted September 5, 2005 @tvold' date=' Er det disse du har best ?http://www.k-mac.com/makes/merc.htmModel #501716 Jhttp://www.k-mac.com/fitting/501716.pdf Ser ut til å være de to nederste foringene foran det ja.[/quote'] Jupp.. Er disse ja. Var inne på tanken med å dreie å lage selv, men når fikk se hvordan ei ny org.foringer er oppbygd så slo jeg ifra meg den tanken.. Det er jo tross alt støpt inn stål inne i den får å få "stivhet". Får heller vente til det kommer noen ifra utlandet.. Konklusjon = det koster å være kar.. :-/ Quote
Mr. Nygård Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Kan man kjøpe disse: Til 687,50 Og denne: til 218,75 I stedet for denne: Til 2600,- Og denne: Til 4550,- Arbeid kommer i tillegg + hjulkontroll Quote
bska Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Se det ja Thomas Noen spes grunn til prisforskjell på høyre (kr 4550) kontra venste (kr 2600) side ?Har jo funnet noe av dette på Ebay, blandt annet lower ball joint Lurer på om tvold har fått sine forsterkede K-Mac foringer nå.... Quote
Mr. Nygård Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Se det ja Thomas Noen spes grunn til prisforskjell på høyre (kr 4550) kontra venste (kr 2600) side ?Har jo funnet noe av dette på Ebay' date=' blandt annet lower ball joint Lurer på om tvold har fått sine forsterkede K-Mac foringer nå.... Fant disse bildene på http://www.meca.no Ganske god side faktisk, som supplerer http://www.mekonomen.nopå en god del punkter Quote
FrodeS Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Kan man kjøpe disse: Arbeid kommer i tillegg + hjulkontroll Alternativt : http://cgi.ebay.de/QUERLENKER-MERCEDES-W-124-TRAGGELENK-NEU_W0QQitemZ8014865026QQcategoryZ57407QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem (vet ikke noe om kvaliteten, men...) Quote
Guest 1134 Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Da har jeg endelig begynt med forstillingen.. Ble sandblåst, grunnet og lakkert svart i dag.. K-mac ble kun satt inn for å se hvordan det passet.. Quote
FrodeS Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Da har jeg endelig begynt med forstillingen.. Ble sandblåst, grunnet og lakkert svart i dag.. K-mac ble kun satt inn for å se hvordan det passet.. Mye jobb å bytte de der foringene? Quote
Guest 1134 Posted March 12, 2006 Posted March 12, 2006 Da har jeg endelig begynt med forstillingen.. Ble sandblåst, grunnet og lakkert svart i dag.. K-mac ble kun satt inn for å se hvordan det passet.. Mye jobb å bytte de der foringene? Neida.. Hadde ett par bærebruer liggende som jeg har gjort klar nå.. Men går igrunn fort å bytte når har rett utstyret og helst en løftebukk da.. Skal bytte alt i sammen slengen, altså foran og bak. Blir nok å ha bilen på bukk etter påske og sette det på. Quote
FrodeS Posted March 13, 2006 Posted March 13, 2006 Da har jeg endelig begynt med forstillingen.. Ble sandblåst, grunnet og lakkert svart i dag.. K-mac ble kun satt inn for å se hvordan det passet.. Mye jobb å bytte de der foringene? Neida.. Hadde ett par bærebruer liggende som jeg har gjort klar nå.. Men går igrunn fort å bytte når har rett utstyret og helst en løftebukk da.. Skal bytte alt i sammen slengen, altså foran og bak. Blir nok å ha bilen på bukk etter påske og sette det på. Skulle ønske jeg ikke var avhengig av bilen hver dag. Hva mener du med "rett utstyr" ? Jeg har lyst til å bytte foringene og bærekule på min. Litt usikker på om det er best å bytte dem, eller om jeg kanskje skal kjøpe et sett med to nye bærebruer ink. foringer og bærekule på ebay. De ligger vanligvis på 12-1400,- et sted.. Ulempen er jo at man ikke helt vet hva man får. Quote
Recommended Posts