Jump to content

Erfaring med prosjektorlamper på W211?

Recommended Posts

Posted

Har kommet over noen prosjektorlamper som erstatning for de originale grøftelampene som sitter under støtfangereren på W211 og vurderer og montere disse.

Lampene er utsendemessig lik originalen,men med egen linse inne i lampa og Hb4 pærer.

Er det noen som har erfaring med denne type lamper?

Gidder jo ikke skifte om ikke lyset blir bedre.

Posted

Lyset blir mye bedre, men det er en billig kinavare... Vanskelig å få justert rett, og ikke helt 100 i passform når det gjelder innfesting...

Har disse selv på min bil.

Posted

Lyset blir mye bedre, men det er en billig kinavare... Vanskelig å få justert rett, og ikke helt 100 i passform når det gjelder innfesting...

Har disse selv på min bil.

Takk for tilbakemelding.

Vet ikke om disse er Kinavarer,da de leveres fra Mercedes i Canada og prisen er ganske "normal" og nesten på lik linje med de originale man får her hjemme.Også helt lik de originale utseendemessig,bare at det sitter en egen prosjektor innenfor ytterglasset.

De garanterer at de passer rett i originale fester og er i tilegg både S.A.E og E merket for Europa.

Må vel bare ta sjansen og prøve..............

• 2 weeks later...
Posted

Da er lampene ankommet og montert.

Ingen modifikasjon nødvendig da de passet perfekt som de originale.

Lyset ble også merkbart bedre med disse lampene som er utstyrt med 48 led pr.lampe og samtidig ikke trekker merkbart med strøm.

Kan anbefales videre for de som ønsker bedre lys i grøftelampene.

Posted

Grøftelys=tåkelys å da skal ikke dette brukes uten det er skikkelig tåke. folk som bruker disse sammen med vanlig lys på kvelden/natta burde miste lappen å få en skikkelg bot i tilleg da dette blender motkjørende noe jævligt, møter jeg folk som har dette på får de 55w xenon fjernlys ret i tryna i håp om at de kjøre av veien.

Posted

Lyset ble også merkbart bedre med disse lampene som er utstyrt med 48 led pr.lampe og samtidig ikke trekker merkbart med strøm.

Du skriver at lampene er utstyrt med 48 LEDs, er dette standard eller satte du inn LED-pærer selv? Hva med feilmeldinger/pærevarsler siden de trekker mindre strøm enn H11 halogenpærene?

Posted

Har du link ????

Posted

Grøftelys=tåkelys å da skal ikke dette brukes uten det er skikkelig tåke. folk som bruker disse sammen med vanlig lys på kvelden/natta burde miste lappen å få en skikkelg bot i tilleg da dette blender motkjørende noe jævligt, møter jeg folk som har dette på får de 55w xenon fjernlys ret i tryna i håp om at de kjøre av veien.

Grøfte tåkelys har ikke noe med bare tåke å gjøre.

Disse er tilatt for bruk sammen med hovedlys i generelt dårlig vær som regn,tåke og snøføyke samt som kjørelys alene på dagtid.

Dette til info!

Posted

Du skriver at lampene er utstyrt med 48 LEDs, er dette standard eller satte du inn LED-pærer selv? Hva med feilmeldinger/pærevarsler siden de trekker mindre strøm enn H11 halogenpærene?

Lampene leveres standard med 51w halogen, men jeg byttet disse ut med led(48) pærer som lyser vesntlig bedre.

Finnes flere typer led som passer samme lampe, også med 68 led.

Ingen feilmelding så langt!

Posted

Har du link ????

Gå inn på Ebay og legg inn itemnumber:370321660994 så finner du disse!

Posted

Nu har jo tommern git deg svar på hva som er lov å ikke så da gider jeg ikke diskutere dette, men håper du får bot hver jævlige dag om du kjøre med dette dritten.

Forøvrigt første gang jeg har set en amerikaner reklamere for deler til C200/240/280 samt E240/280, å kjøpte ikke du dine lykter fra cannada?? her er det plutselig usa, i tilleg var det en jævlig dyr frakt pris for frakt innen usa. 49$ er jo det samme som en må betale til europa fra usa, selger skriver å øverst shipping worldwide men oppgir kun usa som destinasjon på shippping siden så her lukter det.

Posted

Kanskje han fortsatt har videocam til åmontere i frontruta fortsatt så kan man sikkert få en good deal på begge deler  :-)

Jeg la også merke til att han hadde kjøpt fra MB forhandler i Canada også linker ham til ebay og en selger i USA...

Men ville jo vært interessant om han hadde link til denne forhandleren i Canada.

Det att det ikke gir feil i canbus tyder vel isåfall att det sitter en motstand, og da trekker det vel akkurat samme strømmen...

Posted

1. Disse to utsagnene fikk meg til å lure

2. En samlet bil- og lykteindustri spår at det er fem år til ledpærer vil være overlegne til dagens lyskilder. Her burde de spurt deg først

Disse er tilatt for bruk sammen med hovedlys i generelt dårlig vær som regn,tåke og snøføyke samt som kjørelys alene på dagtid.

3. Nærlys og kurve/tåkelys samtidig vil gi 2000 kroner i bot, uansett vær!

4. At du har samme IP som han med videokameraet på dashboardet, gir heller ikke særlig kred her. Vi husker vel det stuntet for noen måneder siden?

Tullprat!

Sett deg inn i regelverket før du kommer med ting du ikke har greie på.

Jobber som kjørelærer på 25 året og kjenner nok regelverket vesentlig bedre en deg ser det ut til.

Kurve/tåkelys kan brukes sammen med hovedlys i dårlig vær og som kjørelys på dagtid.

Kansje på tide med en ny gjennomgang av det du engang "lærte" på kjæreskolen?

Posted

Nu har jo tommern git deg svar på hva som er lov å ikke så da gider jeg ikke diskutere dette, men håper du får bot hver jævlige dag om du kjøre med dette dritten.

Forøvrigt første gang jeg har set en amerikaner reklamere for deler til C200/240/280 samt E240/280, å kjøpte ikke du dine lykter fra cannada?? her er det plutselig usa, i tilleg var det en jævlig dyr frakt pris for frakt innen usa. 49$ er jo det samme som en må betale til europa fra usa, selger skriver å øverst shipping worldwide men oppgir kun usa som destinasjon på shippping siden så her lukter det.

Jeg kjøpte mine lamper i Canada, men la inn side til tilsvarende lamper jeg fant på Ebay grunnet det speielle regelverket det oppereres med her inne og at jeg ikke har muligheten til og legge inn noen link til siden.

Prisen for frakt for disse er $49 World Wide.

Skjønner ikke at du henger deg opp i prisen som ikke skal ha sånn jævlig dritt uansett!

Bruk lommelykta de du om du har problemer med synet!

Posted

Kanskje han fortsatt har videocam til åmontere i frontruta fortsatt så kan man sikkert få en good deal på begge deler  :-)

Jeg la også merke til att han hadde kjøpt fra MB forhandler i Canada også linker ham til ebay og en selger i USA...

Men ville jo vært interessant om han hadde link til denne forhandleren i Canada.

Det att det ikke gir feil i canbus tyder vel isåfall att det sitter en motstand, og da trekker det vel akkurat samme strømmen...

Når det gjelder good deal så har du faktisk helt rett.

Jeg har avtaler både i USA,Canada,Tyskland og Norge som får medlemsrabatten hos dere til og blekne.

Hva med 50-60% rabatt for kjente dekkmerker og felger?

Hva med samme rabatt på alt av slitedeler?

Hva med personalrabatt hos Mercedes, samt 30% rabatt på verkstedjobber?

Hva med forstilling/firehjulskontroll til halv pris?

Posted

Tullprat!

Jobber som kjørelærer på 25 året og kjenner nok regelverket vesentlig bedre en deg ser det ut til.

Kurve/tåkelys kan brukes sammen med hovedlys i dårlig vær og som kjørelys på dagtid.

Jada, kan godt hende du har rett. Vi får se hva som sies om det på nettet:

Vil du har fler?

Om du tar deg en telefon til en Trafikkstasjonen så blir du sikkert forklart at lampene vi snakker om er grøftelys og ikke tåkelys som flere betegner de som.

Tåkelys har gule glass/pærer og er beregnet for bruk i nettopp tåke.

Lampene vi snakker om har klare glass og kalles grøftelys.

Disse kan kombineres med hovedlys under dårlig sikt/kjøreforhold og som kjørelys på dagtid.

Posted

Tullprat!

Jada, kan godt hende du har rett. Vi får se hva som sies om det på nettet:

Vil du har fler?

Om du tar deg en telefon til en Trafikkstasjonen så blir du sikkert forklart at lampene vi snakker om er grøftelys og ikke tåkelys som flere betegner de som.

Tåkelys har gule glass/pærer og er beregnet for bruk i nettopp tåke.

Lampene vi snakker om har klare glass og kalles grøftelys.

Disse kan kombineres med hovedlys under dårlig sikt/kjøreforhold og som kjørelys på dagtid.

Det står i "Forskrift om kjørende og gående trafikk (trafikkregler). "

Link: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/sd-19860321-0747.html

under § 15. Bruk av lys.

Den største feilen de fleste gjør er at de ikke har lov å bruke tåkelys sammen med nærlys.

§ 15. Bruk av lys

1. Lys som er påbudt for kjøretøy, skal være tent under kjøring når lys- eller siktforholdene gjør det påkrevd for å gi føreren tilstrekkelig synsfelt eller for å gjøre kjøretøyet synlig for annen trafikant.

Under kjøring med motorvogn skal påbudt fjernlys, nærlys eller godkjent kjørelys alltid være tent.

2. Fjernlys må ikke benyttes slik at annen trafikant blir blendet. Det samme gjelder ved møte med jernbanetog, sporvogn eller fartøy som føres langs vegen.

3. Nærlys skal nyttes når fjernlys ikke er påkrevd eller ikke er tillatt brukt.

4. Parkeringslys skal være tent under stans eller parkering på veg når lys- eller siktforholdene gjør det påkrevd for å gjøre kjøretøyet synlig for annen trafikant.

Fjernlys eller nærlys må ikke være tent under stans eller parkering som nevnt i første ledd.

5. Tillatt hjelpelys må ikke nyttes til annet formål enn det er bestemt for.

Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys.

6. Denne paragraf gjelder så langt den passer også for fører av sporvogn.

0 Endret ved forskrift 14 des 2001 nr. 1413 (i kraft 1 juli 2002).

Posted

1. Disse to utsagnene fikk meg til å lure

2. En samlet bil- og lykteindustri spår at det er fem år til ledpærer vil være overlegne til dagens lyskilder. Her burde de spurt deg først

3. Nærlys og kurve/tåkelys samtidig vil gi 2000 kroner i bot, uansett vær!

4. At du har samme IP som han med videokameraet på dashboardet, gir heller ikke særlig kred her. Vi husker vel det stuntet for noen måneder siden?

Hadde du greid å følge med i timen, burde du fått med deg at Audi A8 levered med LED hovedlamper som tileggsutstyr i dag og ikke om 5 år.

Desverre spurte de ikke meg på forhånd,de skjønte det selv!

Posted

Selvfølgelig har du rett i alt du sier

Her har du hele lysforskriften, så kan du bare henvise til det når du tar rotta på meg:

Takk, her kommer det svart på hvitt at de er tilatt som kjørelys

KJØRELYS

11. Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt eller gult kjørelys. Som kjørelys kan benyttes: Nærlys, nærlys med redusert spenning, særskilt godkjente lykter eller lykter for kurve-/tåkelys.

Kommer tilbake senere med oppdatering på kombinasjon nær/grøft.

Posted

Selvfølgelig har du rett i alt du sier

Her har du hele lysforskriften, så kan du bare henvise til det når du tar rotta på meg:

Takk, her kommer det svart på hvitt at de er tilatt som kjørelys

KJØRELYS

11. Bil skal ha to lykter foran som gir hvitt eller gult kjørelys. Som kjørelys kan benyttes: Nærlys, nærlys med redusert spenning, særskilt godkjente lykter eller lykter for kurve-/tåkelys.

Kommer tilbake senere med oppdatering på kombinasjon nær/grøft.

Ingen som har sagt at de ikke kan brukes som kjørelys på dagen..

Er snakk om i kombinasjon med nærlys og i mørket det ikke er lov..

Posted

Hvis en kjørelærer påstår a man har lov å bruke tåke og nær sammen begynner jeg jaggu å lure.

Tåkelys, kurvelys, spredere er det samme, de kalles også feilaktig grøftelys, som er noe politiet i USA bruker/brukte, gult glass på dette er kun påkrevd i Frankrike(ikke nå lenger kanskje).

Det er lov å benytte sammen med Parklys når det er lyst ute eller føre/forhold tilsier det, og sammen med fjernlys, om man ikke har tusenmetre.

Før så var reglene motsatt, og man hadde lov å bruke dem sammen med nærlys, men ikke fjernlys, men det er 20-25 år siden.

Mistenker at du ikke er kjørelærer i det hele tatt jeg.

Posted

om han er kjørelære så har me jo funna ut hvorfor så mange stryker på teori/oppkjøring hehe maken til klovn skal en lete lenge etter.

Posted

Fy faen for ett apeforum dette har blitt. Helt kokos. Dette forumet kommer ikke til å bli prioritert noe særlig mere fra min side. Er mange av OSS som burde finne oss en bedre hobby enn å hive skit her inne.

Posted

Fy faen for ett apeforum dette har blitt. Helt kokos. Dette forumet kommer ikke til å bli prioritert noe særlig mere fra min side. Er mange av OSS som burde finne oss en bedre hobby enn å hive skit her inne.

Det gjelder å overse de få som ødelegger og heller kons om de som byr på noe vettugt og/eller morsomt. Men enig med deg, dette er en skuffende og trist tråd :-(

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...