Øyvind B Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Kupevifta i min 92 w124 virker ikke på I og II. På III og IIII virker den, men blir litt slitsomt å kjøre med den på III bare for å få litt lufsirkulasjon når man kjører. Noen som har noen tips om hvor jeg skal begynne? Har hatt ut selve viftemotoren før for å smøre den, må jeg til der igjen?
FrodeS Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Kupevifta i min 92 w124 virker ikke på I og II. På III og IIII virker den, men blir litt slitsomt å kjøre med den på III bare for å få litt lufsirkulasjon når man kjører. Noen som har noen tips om hvor jeg skal begynne? Har hatt ut selve viftemotoren før for å smøre den, må jeg til der igjen? Da er det nok enten feil i bryter eller i "sveitserosten" som sitter oppå bremsekraftforsterkeren.
Øyvind B Posted March 15, 2010 Author Posted March 15, 2010 Da er det nok enten feil i bryter eller i "sveitserosten" som sitter oppå bremsekraftforsterkeren. Javel.. Hva gjør jeg så?
FrodeS Posted March 15, 2010 Posted March 15, 2010 Da er det nok enten feil i bryter eller i "sveitserosten" som sitter oppå bremsekraftforsterkeren. Javel.. Hva gjør jeg så? Ta løs bryteren og finn fram multimeteret. Det er 1 strøm inn og 4 strøm ut (en for hvert trinn). Mål motstand mellom inn og de 4 ut, så ser du om bryteren leder strøm. Funker ikke på 1 / 2 --> bytt bryter Funker på alle --> bytt sveitserost (motstand) Bryteren er enkel å bytte, motstanden sitter skrudd fra undersiden og kan være litt lei å komme til.
Øyvind B Posted March 15, 2010 Author Posted March 15, 2010 Da har jeg funnet ut at det ikke er noe feil med bryteren. Så da må det være "sveitserosten"? Noen som har noe veiledning her?
vegardxf Posted September 9, 2010 Posted September 9, 2010 nå har jeg hamnet i samme knipe som øyvind, hadde vært greit om noen har ett par gode tips om hvordan enklest skru ut "sveitserosten"
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now