Einar Posted March 13, 2010 Posted March 13, 2010 Har en DEFA 821XG i 300TDT`n min. Denne fungerte ikke når jeg fikk bilen min, men etter skifte av sentrallåspumpe og batterier fungerte den. Så sluttet den å fungere i perioder, inniblandt slo startsperra inn, så jeg måtte bruke fjernkontrollen eller i verste fall trekke ut sikringen noen ganger. Bilen låser seg når jeg tar ut nøkkelen, og oppigjen når jeg skrur på tenninga, mistenker det har noe med microbryteren i HF dør å gjøre. Komfortlukking/åpning fungerer heller ikke på bilen. Bilen har orginal alarm også, vet ikke hva som er gjort med den, men den klikker i relè inniblant. Vet jo at det beste er å røske det ut, men hadde vært kjekt med fjernstyring av sentrallåsen, og den er jo der.
Egil Posted March 13, 2010 Posted March 13, 2010 Mistenker at dette er samme type alarm som jeg har i min Opel Omega 3000 87modell. Denne ble montert i min bil i 1989. Altså god gammel årgang. I såfall så kan koden mellom enheten i bilen og fjernkontrollen endres med innstillinger på "spakene" i disse 2 enhetene. Jeg hadde litt problemer med min alarm for noen år siden. Eneste jeg gjorde var å endre på denne koden så har den fungert feilfritt siden.
Einar Posted March 13, 2010 Author Posted March 13, 2010 Da var det nok en spectra du hadde, for her må de læres opp mot hverandre, ingen brytere. Min alarm er fra `97.
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now