Jump to content

Recommended Posts

Posted

Var så heldig og fikk en W212-taxi da jeg skulle hjem fra jobbreise igår. Spurte den unge entusiaske sjåføren om hans erfaringer med bilen og fikk vite at det har vært en del dysefeil på CDI-motorene i W212. På hans egen bil har dysene holdt 10000 km og han har nå fått "3 generasjons" dyser og de ser ut til funke inntil videre...

Ellers snakket han om at batteriet er flyttet til motorommet. Batteriet er blitt mindre, men skal ha samme kapasitet (høres dyrt ut). Og ja, E-klassen tror fortsatt den er en elbil som må lades veldig ofte ;)

Noen som vet mer?

Posted

Jeg har sittet på i 2stk W212 taxi og de har begge sliti med dysefeil, nå har morfar en W212 220 CDI men den har ikke gått mer enn 5000km enda og er snart 6mnd så denne har jo vært problemfri. Skulle vel egentlig bare mangle :P Har tilbudt meg å "kjøre den inn" men det har det blitt dårlig med, men det har jo blitt noen turer med gammern ved siden av :D

Posted

dyse problemet er jo en kjent sak fra de nye motore, er samme problemet med GLK å etter hva Terje fortalte så skulle alle med disse motore inn å ha skiftet dyser aksjon om jeg ikke husker helt feil.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...