Jump to content

Recommended Posts

Posted

Noen som vet hvor man kan få ting chromet?  Mener å ha vært borti at det skal gå ann å få lagt ting i en form for chrome bad.

Posted

Oppfølgingsspørsmål :

Hva er beste måten å få chrome-look på plastikk? 500-glassene flasser notorisk, og reparasjonen jeg gjorde med biltema sin chromestpray i fjor har ikke holdt så bra som ønskelig :-(

Posted

Oppfølgingsspørsmål :

Hva er beste måten å få chrome-look på plastikk? 500-glassene flasser notorisk, og reparasjonen jeg gjorde med biltema sin chromestpray i fjor har ikke holdt så bra som ønskelig :-(

Det går å levere plast til fornikling også. Sist jeg leverte noe til fornikling spurte jeg faktisk

om det, men da måtte dem sende delen/e til Finnland da dem ikke hadde rett utstyr her nede.

Det som ble gjort da, var å spraye delen/e med ett middel som trakk til seg chrom. Alternativt

går det jo å spraye med sølv metallic i stede for chromlakk inni lyktene?

Posted

Oppfølgingsspørsmål :

Det går å levere plast til fornikling også. Sist jeg leverte noe til fornikling spurte jeg faktisk

om det, men da måtte dem sende delen/e til Finnland da dem ikke hadde rett utstyr her nede.

Det som ble gjort da, var å spraye delen/e med ett middel som trakk til seg chrom. Alternativt

Sende til Finland, ja... Da blir det nok rimeligere å kjøpe noen nye av Morten :-)

Sølvgrå er nok et alternativt, men jeg skulle så gjerne hatt det skikkelig blankt inni der.

Hva med folie?

Posted

Oppfølgingsspørsmål :

Sende til Finland, ja... Da blir det nok rimeligere å kjøpe noen nye av Morten :-)

Sølvgrå er nok et alternativt, men jeg skulle så gjerne hatt det skikkelig blankt inni der.

Hva med folie?

Jeg vil tro det vil bli for varmt for folien og at den vil krympe mer en hva den tåler

og at den vil bli brun ganske så fort.

Posted

Jeg vil tro det vil bli for varmt for folien og at den vil krympe mer en hva den tåler

og at den vil bli brun ganske så fort.

Tja. Kanskje. Det er rammen rundt glasset, så de burde jo ikke bli veldig varmt. Det er ikke reflektoren. Chromefolie brukes jo utvendig på bilene og tåler tydeligvis fint solsteik.

Posted

Si gjerne i fra om du kjøper glass av morten, så kanskje jeg kjøper de gamle dine for en del mindre :-)

Må snart få handla dette speilet av deg også....

Posted

Si gjerne i fra om du kjøper glass av morten, så kanskje jeg kjøper de gamle dine for en del mindre :-)

Må snart få handla dette speilet av deg også....

Jeg kommer ikke til å kjøpe nye. Lakkerer dem heller sølvgrå da.

Løp og kjøp. Speilet sitter der ennå, det :-)

Posted

Regn med at det blir ganske hett inni lykten etter at lysene har stått på en liten stund - det er en grunn til at regnvannet fordamper når det treffer glasset.

Det må i såfall være hvis lyset står på lenge uten at bilen beveger seg. Jeg har aldri opplevd at vannet fordamper av lampene ved kjøring. Svinger jeg inn et sted og vasker lyktene, noe jeg gjør ganske ofte, så må de tørkes av. Med varme på frontruta syns jeg det fordamper lettere derfra.

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

Sign In Now
  • Create New...