Guest wicky Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 har ikke hatt kickdown på bilen på en stund nå og det begynner å bli plagsomt..noen som vet om det er ett stag/vacuumslanger som jeg burde gå over?hvor de ligger og slikt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 har ikke hatt kickdown på bilen på en stund nå og det begynner å bli plagsomt..noen som vet om det er ett stag/vacuumslanger som jeg burde gå over?hvor de ligger og slikt?Kickdownbryter kanskje? Ligger under gasspedalen. Kabel fra denne til kassen? Sikring nr. gud vet hvilken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wicky Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 vel alle sikringene fungerer jo..er ingen som er ødelagte..hmm...er det en bryter bak pedalen?åssen demonterer jeg pedalen?? Bilen er en w124, 230E 1985 model... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 Du demonterer ikke pedalen. wicky oppskrift:1. Gå til bilen og lukk opp førerdøra. Du trenger ikke skru på tenninga (ja du må forlate PC'en).2. Ta ut matta om du har noe uorginale greier og bøy deg ned til gasspedalen.3. Bak gasspedalen er det en sort plast dings med omkrets ala en 20 kroning.4. Trykk på denne (passe hardt) og hør & kjenn klikket.5. Test ved å trykke på gasspedalen og 'kjenn' klikket.6. Test bilen 7. Funker det ikke kan du legge ut et nytt wicky spørsmål på forumet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tdha Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 Wicky!Syns du har masse små problemer med bilen din. Kvitt deg med de første årsmod. av w124 og skaff deg litt nyere av 124. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wicky Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 føler meg litt mobbet jeg jeg har ikke råd til noen nyere bil enda..har nok av andre utgifter...menmen..har saaben da..den har ikke slike småproblemer..kanskje det egentlig er en bedre bil... hehe..men tilbake til saken..joda..har originale greier til matter og slikt..MEN...hva skal jeg gjøre om det ikke er noe "klikk" å høre når jeg trykker på denne tingesten? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 halloen wicky !Du har ikke lest punkt 7, MEN først går du igjennom 1->6.Kansje det hjelper deg om jeg sender oppskriften på SMS ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Sondre B. Bjelland Posted February 27, 2005 Share Posted February 27, 2005 [...]har saaben da..den har ikke slike småproblemer..kanskje det egentlig er en bedre bil... [...] Nå må du ikke få feile tanker i hodet ditt You got to keep your priorities straight... Nei, men seriøst. Jeg har hørt at det er endel plunder og mas med 85 og 86 modellene av 124 serien. Jag takker høyere makter for at min 1987 modell er tilnærmet problemfri. Hadde et lite problem med kjølingen grunnet hull på en kjøleslange, men thats it... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Wicky: En gang i 1998 fikset jeg kickdownfunksjonen på min 1985 230E. Fant ut at det ikke kom pluss signal på den ventilen på kassa som får kassa til å geare ned. Hmm... så tok jeg en kabel og trakk fra kassas kickdownventil og inn i bilen. Så... dro jeg på, og forsynte kablen med + signal, voila, kickdown, og bilen gikk som et olja lyn. Feilsøkte litt, og fant ut at kickdownknappen ikke ble forsynt med +12 når bilen kjørte... så jeg la opp 12V til kickdownknappen, og tut og kjør. BOS stillte ingen spørsmål da de tok den i innbytte en gang min far kjøpte ny mercedes uten innbyttebil. ....og dere? Slutt & mobb Wicky! Dere er bare misunnelig siden han sjekker opp Lady in red! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wicky Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 og hvor er denne ventilen på kassa som får kassa til å gire ned? og har da ikke sjekket opp Lady in Red jeg da..iallefall ikke enda... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 og hvor er denne ventilen på kassa som får kassa til å gire ned? På gearkassa. Når jeg gjorde dette jekket jeg opp bilen og kikket under. Prøv det. Det er 6 år siden så jeg husker ikke. Og du? Nå har vi hatt en 124 i 50000 km uten problemer. Syntes din høres ut som en trøblete bil snart. Du får satse på at Lady in red har en ordentlig god 190... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wicky Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 har også kommet meg under bilen og sett på kassa..problemet er at jeg ikke vet hva jeg skal se etter så...bilen min høres ut som en trøblete bil?vel..kanskje jeg siden jeg ikke har tatt vare på den på over tre år?blir vel en del feil når man kjører som en galning over dumper og humper og bytter olje sånn en gang i året....og man kjører 25000km i året så...tjahh..er vel egentlig ikke så rart.... og hva er det med dere og lady in red?hehe... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Tom Bringsvor Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Hallois,Før du beggynner å bytte noe hadde jeg tittet nærmere på sikringen, jeg vet ikke hvilken, det var tendens til mye irr i "skapet" ditt, om det er for mye irr går ikke strømmen gjennom. ("kansje du har for mange parklys bak", he.he). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wicky Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 hmm...godt poeng sånn egentlig..tror jeg skal prøve alle tipsene, finne den klikke greia ved pedalen og pluss ledningen OG sikringene..får vel pusse og gnikke alt og håpe at det er det som er galt...hmmm.... og parklysene bak lyser fremdeles som en drøm:) eneste minuset er at pærevarsleren lyser konstant da...menmen... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest george__ Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 lady in red har type uansett Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wicky Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 lady in red har type uansett cool...så slipper jeg å bli mobbet for det på forumet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sven Håkon Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 lady in red har type uansett Hehe, George har gjort hjemmeleksen sin - finner ut av slikt med en gang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wicky Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 vel, nå har jeg sjekket den klikke greia under ved pedalen, og gått over alle sikringer/sinkringsboks og det er fremdeles ikke kick down på merca..hvordan feilsøker jeg videre? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 300TDT Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 vel' date=' nå har jeg sjekket den klikke greia under ved pedalen, og gått over alle sikringer/sinkringsboks og det er fremdeles ikke kick down på merca..hvordan feilsøker jeg videre?[/quote']Når du sjekke 'den klikke greia' - hvordan gjorde du det?- Spenning inn?- Spenning ut? (med/uten kickdown) Eller sjekket du bare at den var der? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bska Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Da må du under bilen fordi det er antageligvis her kabelpluggen for kickdown bryteren er. Kodvaag har jo allerede gitt deg fasitsvaret. Nå forventes det at du faktisk løser dette problemet og tilbakemelder (dvs ikke bruk den kjente 'wicky metoden' ved at problem og forumtråd dør uten konklusjon). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wicky Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 sjekket om den lagde klikkelyder da.. hehe..var mange ledninger inn til den brytertingen så jeg visste ikke hvem av de jeg skal sjekke strøm på... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 |Når du sjekket 'den klikke greia' - hvordan gjorde du det?- Spenning inn?- Spenning ut? (med/uten kickdown) Eller sjekket du bare at den var der? sjekket om den lagde klikkelyder da.. Imponerende' date=' vil du ha jobb som servicetekniker sammen med meg? lady in red har type uansett Og i tillegg så kan han ikke holde seg unna opptatte damer Men du, Wicky, da jeg gjorde dette på min gamle haug av en 1985 230E (som hadde bling bling, skinn, airbag, masse el, osv) så hadde jeg aldri satt mine ben i et forum. Jeg bare fant ut at kickdownventilen på gearkassa ikke fikk +12V når tenning var på og kickdownbryteren trykket inn. Hvordan jeg fant kickdownventilen? Kassa har vel ikke så mange andre ledninger enn den og ryggelysbryter? Kan noen være så snille å poste et bilde av kassa nedenifra, og sette en stor, tydelig rød ring rundt kickdownventilen? Dette MÅ du finne ut for at noen skal kunne hjelpe deg videre. Jeg vet ikke om feilen ligger i kassa di eller strømtilførselen til bryteren eller selve bryteren. Hvis ikke du sjekker dette I DAG så gidder jeg ALDRI mer svare på et innlegg fra deg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wicky Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 |Når du sjekket 'den klikke greia' - hvordan gjorde du det?- Spenning inn?- Spenning ut? (med/uten kickdown) Eller sjekket du bare at den var der? sjekket om den lagde klikkelyder da.. Imponerende' date=' vil du ha jobb som servicetekniker sammen med meg? lady in red har type uansett Og i tillegg så kan han ikke holde seg unna opptatte damer Men du, Wicky, da jeg gjorde dette på min gamle haug av en 1985 230E (som hadde bling bling, skinn, airbag, masse el, osv) så hadde jeg aldri satt mine ben i et forum. Jeg bare fant ut at kickdownventilen på gearkassa ikke fikk +12V når tenning var på og kickdownbryteren trykket inn. Hvordan jeg fant kickdownventilen? Kassa har vel ikke så mange andre ledninger enn den og ryggelysbryter? Kan noen være så snille å poste et bilde av kassa nedenifra, og sette en stor, tydelig rød ring rundt kickdownventilen? Dette MÅ du finne ut for at noen skal kunne hjelpe deg videre. Jeg vet ikke om feilen ligger i kassa di eller strømtilførselen til bryteren eller selve bryteren. Hvis ikke du sjekker dette I DAG så gidder jeg ALDRI mer svare på et innlegg fra deg. joda..skal bare sette på nye vinterdekk på w123 også skal jeg se etter dingsene på w124 sin kasse..hmm...så du må nok fortsette å svare på slike søte snill inlegg fra meg Trenger ikke jobb som service tekniker...har allerede to jobber..som tlf selger og som servitør på Lektern..så om noen av dere er innom der til sommern så er det godt mulig dere før litt mb-rabatt og jeg sjekker ikke opp damer..de sjekker opp meg..og ja jeg har god selvtillit... hmm...nei..nå skal jeg fortsette å spise også mekke bil..kommer tilbake senere ikveld med updates... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kodvaag Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Trenger ikke jobb som service tekniker...har allerede to jobber..som tlf selger og som servitør på Lektern. Tenkte jeg det ikke Finn ut av bilen din før du rører den hersens pc'en mer!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest wicky Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 fikk dessverre ikke sjekket strøm og slikt idag da det ikke var ledige plasser på verkstedet på haugenstua..MEN..imorgen er jeg tilbake med full rapport...om jeg ikke må til bøøøø og hente resten av klærne mine... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.